Ga naar inhoud


recovery maken op usb stick


blitz10
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten

In het verleden had ik een recovery schijf waarmee ik mijn pc terug  kon zetten naar  de tijd toen ik de pc kocht.

 

Heden ten dage is veel veranderd.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken , met welke tool ? 

 

men zei bij computer winkel dat dit met media creation tool kon.

 

in dien dit zo is , hoe werkt deze tool.

Link naar reactie
Delen op andere sites


via internet wijzer , geworden, heb via media creation tool, recovery op usb kunnen zetten.

 

maar nu is de vraag , hoe krijg ik deze usb opgestart, in windows 11.

 

bij mijn oude pc, windows 10, drukte ik bij opstarten pc op F8 en dan kon ik via mijn recovery schijf terug naar oude instellingen.

 

na opnieuw opstarten pc, ik heb al diverse toetsen gebruikt maar helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

heb dit gevonden op internet:

 

To use this method, you will have to find the key that lets you enter BIOS on your specific computer. This key varies by manufacturer. When you start up your computer, on the first splash screen that opens (usually showing the manufacturer's logo), you should see a message telling you which key you need to press to enter BIOS.

On most computers, this key is F2, but you should check on your computer's splash screen to confirm.

 

het rare is dat bij mijn pc, deze optie niet kan ontdekken

aangepast door blitz10
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, blitz10 zei:

via internet wijzer , geworden, heb via media creation tool, recovery op usb kunnen zetten.

 

maar nu is de vraag , hoe krijg ik deze usb opgestart, in windows 11.

 

bij mijn oude pc, windows 10, drukte ik bij opstarten pc op F8 en dan kon ik via mijn recovery schijf terug naar oude instellingen.

 

na opnieuw opstarten pc, ik heb al diverse toetsen gebruikt maar helaas.

Op deze pagina staat halverwege hoe je vanuit Windows 11 je usb recovery stick kunt opstarten.

 

https://www.easeus.com/partition-manager-software/boot-from-usb-on-windows-11.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het antwoordt.

inderdaad via instellingen/systeem/systeemherstel/geavanceerde opstart opties etc etc etc kom ik inderdaad in optie om mijn usb recovery stick te kunnen opstarten. deze optie werkt goed.

 

alleen als ik via een F toets( diverse opties getest ) tijdens opstarten , kom ik niet in de optie om mijn recovery stick te kunnen opstarten,  pc start gewoon door.

 

kan het zijn, dat het aan de usb stick ligt, of moet ik deze stick eerst bewerken ,zodat deze wel via een bep F toets ,wel opstart

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, blitz10 zei:

alleen als ik via een F toets( diverse opties getest ) tijdens opstarten , kom ik niet in de optie om mijn recovery stick te kunnen opstarten,  pc start gewoon door.

Wat voor computer gebruik je dus merk en specifikaties, waar jij in wilt komen om de opstart te veranderen is de BIOS. En computers hebben verschillende manieren om in de BIOS te komen, dit verschilt per merk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
1 uur terug, blitz10 zei:

alleen als ik via een F toets( diverse opties getest )

Kijk hier eens naar.

 

ASRock: F2 or DEL

ASUS: F2 for all PCs, F2 or DEL for Motherboards

Acer: F2 or DEL

Dell: F2 or F12

ECS: DEL

Gigabyte / Aorus: F2 or DEL

HP: F10

Lenovo (Consumer Laptops): F2 or Fn + F2

Lenovo (Desktops): F1

Lenovo (ThinkPads): Enter then F1.

MSI: DEL for motherboards and PCs

Microsoft Surface Tablets: Press and hold volume up button.

Origin PC: F2

Samsung: F2

Toshiba: F2

Zotac: DEL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2024 om 20:30, blitz10 zei:

bedankt voor het antwoordt.

inderdaad via instellingen/systeem/systeemherstel/geavanceerde opstart opties etc etc etc kom ik inderdaad in optie om mijn usb recovery stick te kunnen opstarten. deze optie werkt goed.

 

alleen als ik via een F toets( diverse opties getest ) tijdens opstarten , kom ik niet in de optie om mijn recovery stick te kunnen opstarten,  pc start gewoon door.

 

kan het zijn, dat het aan de usb stick ligt, of moet ik deze stick eerst bewerken ,zodat deze wel via een bep F toets ,wel opstart

 

Tijdens het opstarten moet je meerdere keren de Fx-toets indrukken (1x per seconde ) totdat de pc het ontdekt tijdens zijn opstart-cyclus.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...