Hansielein Geplaatst: donderdag om 10:31 Geplaatst: donderdag om 10:31 Hi, Ik ben al enige tijd bezig om voor Canal Digitaal picons in tpl formaat te vinden. Ik heb al diverse mogelijkheden geprobeerd zoals Picons ecode en meerder scripts. Dit geeft allemaal niet het gewenste resultaat of oude picons. Mijn vraag is of iemand over actuele webif picons beschikt en of wil je deze met mij wil delen. Mij dank is groot. Groet Hansielein.
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 10:35 Geplaatst: donderdag om 10:35 (aangepast) Er zijn Githubs waar picons te vinden zijn. wat je met de afkorting tpl bedoeld betekent is onduidelijk voor de doorsnee lezers wat je verder met picons meer kunt is dan de zendernaam vervangen is me een raadsel zelfs in oscam heb je der helemaal niks aan donderdag om 10:41 aangepast door Tonskidutch My Precious Thing Llorca
Mimisiku Geplaatst: donderdag om 11:05 Geplaatst: donderdag om 11:05 Ik maak ze zelf. De tpl bestanden zijn base64 omgezette .pn(g) bestanden 1 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Hansielein Geplaatst: donderdag om 17:44 Auteur Geplaatst: donderdag om 17:44 @Mimisiku Help me eens op weg, want de proggies en scripts die ik geprobeerd heb werken niet naar behoren.
Mimisiku Geplaatst: donderdag om 19:20 Geplaatst: donderdag om 19:20 Vertel eerst eens WAT je dan al zo geprobeerd hebt. Wellicht is er een foutje ingeslopen ergens? Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Hansielein Geplaatst: gisteren om 06:43 Auteur Geplaatst: gisteren om 06:43 De volgende programma's/scrips heb ik gebruikt: Picon encode Base64picon icm antrenamer OscamPiconsTPL v1.9 Oscam-picons-converter.py Oscam-picons-converter_OscamWebif_script.sh
Mimisiku Geplaatst: gisteren om 07:38 Geplaatst: gisteren om 07:38 Oké. Wat ik standaard doe: - picons van .PNG naar .PN relaxen (met Windows tooltje) ' base64 converter - Renamen naar .TPL Dan hele boeltje kopiëren naar /etc/tuxbox/config/oscampicons En uiteraard in oscam.conf naar die directory laten verwijzen. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Hansielein Geplaatst: gisteren om 09:51 Auteur Geplaatst: gisteren om 09:51 Dit heb ik ook geprobeerd, maar als ik de zenderpicons (png) uit de map /picon gebruikt hebben deze een hele andere naam als de oscam icons. IC_0000_000A.tpl voorbeeld zoals het wel werkt 1_0_1_0_A1A2_A1A2_A00000_0_0_0.tpl krijg ik na conversie en geeft geen beeld terwijl deze wel in piconviewer juist te zien is. Blijkbaar gaat het niet goed met de naam van het .tpl bestand. Is hier een oplossing voor ??
Mimisiku Geplaatst: gisteren om 11:17 Geplaatst: gisteren om 11:17 Dan gaat er iets in de conversie niet goed. Het formaat van de oscam picons moet zijn: IC_CAID_SERVICEREFERENCE.TPL Dus voor Canal Digitaal in Seca modus: IC_0100_5226.TPL (voorbeeld NPO) En in Nagra modus: IC_1817_5226.TPL Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Hansielein Geplaatst: gisteren om 13:46 Auteur Geplaatst: gisteren om 13:46 Nou dan laat ik het hier maar bij, om honderden bestandjes te gaan hernoemen gaat mij te ver. Ik moet maar op zoek gaan of iemand dde picons met mij wil delen.
Oplossing Hansielein Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Oplossing Geplaatst: 9 uren geleden Ik heb voor mij de oplossing gevonden. Het is gelukt om in de terminal het scriptje OscamPiconsTpl.sh uit te voeren (na aanpassing van de directories zoals hel in de readme.txt is omschreven). Toen ik dit voor het eerst deed waren de icons maar 1kb groot. Na correctie van de scriptregel: base64 "$file" > $PathToTmp/picon.tmp2 1>/dev/null 2>&1 if [ $? -ne 0 ]; aanpassen naar : base64 "$file" > $PathToTmp/picon.tmp2 1>/dev/null 2>&1 if [ $? -ne 1 ]; Worden de juiste icons aangemaakt. Dit scriptje maakt gebruik van oscam.srvid, deze kun je eenvoudig samenstellen en downloaden van http://kos.twojeip.net/ 1
Mimisiku Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Kijk! Ook een oplossing… Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen