Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kom mijn ultimo met Pli niet in, DCC geeft de 10057 socket error, FTP connected maar geen bestanden zichtbaar, vraagt user en ww ,volgens mij nooit ingesteld en  telnet not connected. 

Ook met telnet zelf kom ik er niet in (om een eventueel ww te wijzigen)

De ultimo is verder geheel functioneel, ook als cardserver.

Een andere Vu in hetzelfde netwerk kom ik wel gewoon in.

Hoe kan ik er weer inkomen? 

Geplaatst:

je kan toch een nieuw paswoord instellen via de menu's ? Bij openvix is dit simpel te doen en zelfs verplicht om in de box te geraken

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Een gelijke vraag hadden we ook al via de menu's van het image gedeeld.

Je moet als gebruiker @satvet natuurlijk wel even door jouw menu structuur klikken om te kijken waar het staat m.b.t. het password wijzigen.

Basis kennis dus.

Smoke On The Water

Deep Purple

Geplaatst: (aangepast)

Die heb ik al volledig doorlopen zowel in de image zelf als via webinterface en ja met expert instellingen, maar het is niet het wachtwoord wat het probleem is want dat zou ik via telnet moeten kunnen herstellen, het zit in die error 10057 send socket not connected als ik standaard ww/user gebruik, laat ik die leeg (wat het volgens mij moet zijn, nooit in geen enkele box ww gezet) dan is netwerk ok en blijft de error weg en melding FTP connected terwijl het linkerscherm leeg blijft en wel om ww/user vraagt terwijl ik dat niet kan invullen. Maar nog altijd telnet not connected.

Met mijn andere boxen geen enkel probleem met DCC.

Als ik in DCC naar de mp3 ga, krijg ik /var/mnt/ te zien gelijk weer gevolgd door de 10057 error.

Lijkt erop dat de box wat van slag is want de onderste cardreader wordt nu ineens als de bovenste gezien.

En nu ineens zonder iets te hebben veranderd, zowel FTP als telnet rood not connected, maar wel binnen en de hele dir boom te zien maar kan er verder niets is, want krijg dan melding FTP not connected. 

aangepast door satvet

jouw DCC versie is niet de laatste.

ik gebruik die van zijn website V2.40

heb je gecontroleerd of je wachtwoord nog klopt in de box en bij DCC_E2?

Screenshot_11.thumb.png.a321f8386f875bd7143c649103b5dc2d.png

Screenshot_12.png.a7ab4af6d2571a66fdaa11aa14336996.png

trail and don't forget

aangepast door Tonskidutch

Smoke On The Water

Deep Purple

Ik heb met mijn versie inderdaad de nodige problemen, dacht dat het bij de andere boxen probleemloos werkte, maar gisteren even wat langer bezig geweest op mij Solo SE en na wat bestanden van Oscam te hebben ingezien begonnen daar ook problemen, vooral DCC zelf ging vastlopen maar ik begin te vermoeden dat er ook wat problemen zijn in netwerk/laptop, met name beveiligingssoftware.
Maar dacht dat ik recent de huidige versie bij Berny had opgehaald. Maar weer eens kijken.

Die link van jou hier op het forum werkt overigens niet.

aangepast door satvet
Geplaatst:

heb hier steeds versie 2.40 gebruikt want andere gaven problemen.Deze hangt soms ook bij transfers.Grote bestanden overzetten doe ik gewoon onder windows (vensters)

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

De ultimo werd wel gevonden in het netwerk maar geen verbinding en met de solo zit ik nu al 2 minuten tegen onderstaande aan te kijken: 

dcc-e2.jpg

Ah, afgesloten en herstart en nu eerst naar de solo geeft wel succes. 

Geplaatst:

zonder je configuratie kunnen we blijven gissen.Is alles aangesloten via een router ? Juiste gateways (indien nodig) ? Enz

Geplaatst:

Na afsluiten DCC en herstart nu werkend met de solo, met de Ultimo wat verder maar de solo werkt met standaard user/ww, de Ultimo accepteert dit ook maar loopt vervolgens vast en met blanco wordt ww/user gevraagd.
Ga die Ultimo maar eens terug naar fabrieksinstellingen zetten want bij de update van OpenPli van 8 naar 9 regende het foutmeldingen bij het overnemen van instellingen, denk vooral door oude plug ins die niet meer werken, maar toch maar eens helemaal schoon maken.

Het netwerk is hier overigens een KPN Box 14 uitsluitend voor Internet toegang met daarachter een Fritz als spin in het web voor DHCP (ook al staat alles op vast IP) en VOIP,  op de LAN poorten zitten een andere Fritz als switch gebruikt en enkele andere switches en een Fritz repeater en ergens nog een oude Sitecom router gebruikt als switch met enkele printers.
Genoeg dus om problemen te geven. 😉

Geplaatst:

Heel apart, reset naar fabrieksinstellingen gedaan wat alles zou moeten wissen maar krijg gewoon terug wat ik had, zelfs de zender waarop de box stond speelt verder.

Dan nog maar eens image flashen maar dan zonder herstel van instellingen.

Geplaatst:

Zo, alles werkt weer. Tegenwoordig wel een stuk eenvoudiger om een box in te stellen, hoefde alleen de sat settings maar aan te passen, dat ging niet helemaal goed.

Wel off topic, maar na installatie van zenderlijsten, heeft het nog nut om handmatig een volledige scan te doen, zie nog veel uitgegrijst staan in de "volledige" lijst?

Dan gaan me nu maar eens verder met waar het allemaal mee begon, de nieuwe zero in de sharing te krijgen. ;-(
(nou ja, wel mijn ultimo weer bij de tijd) 😉

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen