Ga naar inhoud

Vu+ Ultimo 4k display werkt niet meer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeden dag ik heb mijn Ultimo naar fabrieksinstellingen gereset, en dat werkt allemaal weer prima maar nu werkt het display op de ontvanger niet meer.

Zie wel bij het opstarten dat vrouwenhoofd van VTI op het scherm dus de lcd werkt gewoon.

Kan iemand mij zeggen waar ik dit weer aan kan zetten of instellen.

Is zo lang geleden maar weet nog wel dat het toen niet zo ingewikkeld was.

Kan het nu niet meer vinden.

Ik mis de picons van de zender en de klok als de ontvanger uitstaat.

Geplaatst: (aangepast)

denk dat je LCD4linux moet aktiveren en instellen : in browser ingeven : ipadresbox/lcd4linux/config.

Ik maak daar steeds een backup van die ik kan terug zetten

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

In het standaard VTI image zitten geen picons of opties van meerdere instellingen.

je kan echter wel het VFD en LCD display door de juiste skin te gebruiken meer laten weergeven.

Hangt af van de skin dus die je kan kiezen na te hebben geïnstalleerd.

Screenshot_1.png.12157a5ed9419d5008bf997ee2c3078f.png

De tijd aanduiding kan enkel in standby worden weergegeven en nooit in deepsleep.

Stool Pigeon

Kid Creole and the Coconuts

Geplaatst:

dit is mijn configuratie die staat in etc/enigma2 .Transfer en herstart de box.Mijne is een duo 4K dus moet je mss wel wat aanpassen via de webinterface naar jouw zin

lcd4config.txt

• Like 1

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Ik gebruik Kodi FHD maar die heb ik altijd gebruikt,en hij heeft het altijd gedaan en die picons heb ik gewoon gedownload/

Heb nu dat LCD4Linux er op gezet en die verschijnt direkt in openwebif,en die heb ik daar nog nooit gezien dus zou toch op een andere manier moeten werken.

Geplaatst:

picons lijst maak ik zelf (mix gewone ref en iptv) en zet die gewoon in de root.Moet je wel telkens doen na een nieuw image maar alles BU op de PC en simpel met DCC .

Geplaatst:

nee is gewoon een txt file en die kan je hier plaatsen .Of bedoel je de picons ?

Geplaatst:
12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ja maar kodi fhd is geen skin voor het VFD LCD display, die is voor OSD op de weergave van je TV.

Ja maar die gebruik ik al zeker 5 jaar en heeft het altijd probleemloos gedaan

Geplaatst:

alle picons.De mix van gewone ref picons sat kanalen en de omgezette naar dvb-S .Enkel deze die ik gebruik maar om er toe te voegen gebruik ik paint om ze het juiste formaat te geven (100x60) en piconmanager om de juiste referentie te geven.Moest wel ff splitsen want anders te groot.Mijn image is openvix al vele jaren op alle boxen:

piconA.zip

2de file

piconB.zip

• Bedankt 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen