HG5812 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden ik vraag me bovendien af of dat als beschreven astra I / III ook echt de 19,2 Oost is en niet astra 1L 0,1 West https://nl.kingofsat.net/sat-astra1l want indien je die I / III op 19,2 uitgericht hebt dan is er niets op die andere LNB van je monoblock Dat kun je eenvoudig controleren. Zet hem weer op lnb1, de baudrate op 27500 en de polarisatie op V. Als lnb1 op astra 19.2 uitgericht staat moet je nu rtl Duitsland ontvangen.
schotel1 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 6 minuten geleden, MarkDM zei: Ja, dacht ik ook. Maar als ik de analoge satmeter er opzet: schotel beetje naar links of rechts wringen: signaalsterkte zakt. lnb naar omhoog of naar beneden draaien: signaalsterkte zakt. Volgens mij staat die schotel nog goed. Heeft zo gewerkt tot we 2017 Telenet genomen hebben. Gebruik de nieuwe satfinder en beweeg iets naar links en rechts. Zodra je de onderste balk signaal geeft (bij de juiste instellingen) moet het goed komen. in de loop van de tijd kan de schotel toch verdraaid zijn. Ik zou nu de analoge meter niet gebruiken, de nieuwe is veel beter.
Sprietje Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Beste MarkDM Het gaat dus om een König duo-lnb. Hoewel ik nergens in de technische gegevens kan vinden welke kop positie 1 en 2 van de diseqc heeft, mag ik aannemen dat de kop van Astra 1 diseqc-positie 1 heeft en de kop van Astra 3 diseqc-positie 2 omdat dit in onze regio gebruikelijk is. Ik zie ook dat je de kop van de Astra 3 in de klem hebt. Zonder diseqc-signaal, staat de duo-lnb dus op de vrijhangende kop geschakeld. Mogelijk ga je daar mee de fout in. Je probeert dus signaal te krijgen op de kop in de klem maar die is uitgeschakeld als je geen diseqc-signaal hebt. Zet om de schotel uit te richten als je geen diseqc-signaal hebt de andere kop van de duo-lnb eens in de klem en daarbij de duo-lnb ongeveer 9° schuin. Verder zie ik dat de twee koppen van deze König duo-lnb wel erg ver van elkaar staan. Maar liefst 60m en dat is zelfs voor een Triax 88 die je hebt eigenlijk te ver want dat zou 53mm moeten zijn. Deze kop zou beter op een Triax 110 passen dan op een Triax 88. Daarom is het zeker van belang dat je de kop van de Astra 3 in de klem zet bij het gebruik van de schotel zoals je hem nu ook hebt staan. De vrijhangende kop van de Astra 1 staat dan wel iets verkeerd maar dat kan dat sterke signaal van de Astra 1 wel hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen