Postbode Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Hallo vriend het is om te vragen hoe je een oscam via usb stick in mijn VU Uno 4K kan installeren
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Volgens mij hebben alle Images in de feed een goed werkende oscam met configuratie staan maar oké als je het dan toch wilt ondernemen; - de ipk van oscam op de usb stick zetten - via je menu een manuele installatie initiëren met keuze optie => USB - al je configuratie bestanden ook op de USB plaatsen en die met de file manager plugin naar de map /etc/tuxbox/config daarna via het softcam menu de oscam versie die je net plaatste starten mocht je die configuratie bestanden dan nog moeten editeren moet je via het ipadres het webinterface van de oscam versie op de Vu+ oproepen natuurlijk met de juiste poort bijvoorbeeld => 192.168.178.45:8081 (dat staat in de oscam.conf [webif] httpport = 8081 ) en omdat het altijd fout gaat indien je niet geoefend bent, neem die uit de feed 😉 He's Sailing 'Jon & Vangelis
Mimisiku Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Is natuurlijk niet gezegd dat de TS een image gebruikt waar OScam al inzit (hetzij direct, hetzij via een feed).. Dan nog de vraag of die OScam.ipk wel de bestanden op de gekende plek zet. Voor OpenPli (en vele) : /etc/tuxbox/config/oscam /usr/bin/oscam binary En dan het automatisch opstarten. /etc/init.d /lib/systemd/system/oscam.service En dan nog de nodige libraries waarmee de oscam binary is gecompileerd. Voor een (semi) leek is installeren vanuit een image feed altijd de betere optie. Maar goed: niemand houd de TS tegen om het zelf te proberen 1 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Tonskidutch Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Juist, ik ging er ook even van uit dat er nog wat informatie zou komen van de vraagsteller @Postbode. ( met een quote of z'n naam in het bericht, moet hij zien dat er gereageerd is ) He's Sailing 'Jon & Vangelis
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen