Ga naar inhoud


ombouw Nokia9500


Gast

Aanbevolen berichten


Hi,<BR>Deze vraag heb ik een tijdje geleden ook gesteld. Het is volgens de wijze mannen heel moeilijk en gevaarlijk, dus vergeet het maar.<BR>OOk werd hierop een beetje sarchastisch gereageerd omdat deze vraag al heel regelmatig gesteld wordt.<BR>groetjes <BR>Humax beginner<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bekende nummer:<P>Geen woorden, maar daden!!!<P>------------------<BR>Man vindt een kameel, de kameel vindt van niet!<BR>Nog ééntje:<BR>Voordat ik Windows ging gebruiken was mijn lievelingskleur blauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Humaxgbeginner:<BR>De sarcastische toon in de discussies over 9500 en Seca komt een beetje, doordat meerdere malen al mensen hebben gezegd het zakie werkend te hebben (of hebben gezien), maar NIEMAND kan ook maar enig bewijs leveren.<P>Laten we er dus gemakshalve maar vanuit gaan dat het niet mogelijk is.<P>LDP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kan in een 9500 alleen een CAM module Of deze in SECA uitvoering zijn is mij niet bekend. In de MEDIA MASTER 9600 S kan gelijk een CI module geplaats worden (dus ook SECA,.... en dat werkt ook)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 februari ps???<P>------------------<BR>Man vindt een kameel, de kameel vindt van niet!<BR>Nog ééntje:<BR>Voordat ik Windows ging gebruiken was mijn lievelingskleur blauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Waarom nu weer in Siegerswoude? Waarom niet is een keer centraler in het land zodat het voor iedereen bereikbaar is zonder eerst een halve wereldreis te moeten maken?????Niet iedereen is in de gelegenheid,dus ligt eens een tipje van de welbekende sluier op zodat dit soort vragen niet steeds blijft terugkeren.Op deze manier wek je inderdaad alleen maar ergenis op. <P>------------------<BR>Met Vr. Gr. PietBem<P>=What's in a Name? =

Link naar reactie
Delen op andere sites

1-Het is inderdaad mogelijk een 9500 om te bouwen naar een "9600", echter de maker/bedenker van deze hard- en softwareaanpassing heeft deze tot nu toe niet public gemaakt.<BR>2-Het schijnt inderdaad nogal wat soldeerwerk te vergen, en aangezien in de 9500 nogal wat smd / smt componenten zitten zal dit dus niet eenvoudig zijn.<BR>3-je hebt een geprogrammeerde pal, of gal chip nodig die de maker van deze aanpassing heeft teruggeengineerd van een 9600, en de soft is nog niet public.<P>het is helaas nog niet mogelijk dus, en al zou het wel mogelijk zijn, dan is het waarschijnlijk nog alleen weggelegd voor de echt goed onderlegde hobbyisten, die over zeer goede soldeerapparatuur, en een vast handje beschikken (je moet ook nog eens een heleboel draadjes aan je pcmcia connector bakken, ik hoef niet te vertellen hoe klein de lipjes op deze connectoren zijn). Het alternatief is duidelijk, een andere ontvanger ernaast kopen met ci. je nokia kan je dan prima voor de feeds, en irdeto gecodeerde kanalen gebruiken.<BR>Oh ja, kapotgaan ? een 9500 ? gebeurt gelukkig niet al te vaak bij "normaal" gebruik.<BR>Nog een andere tip, voor de feedjagers, een pci DVB kaart voor in je pc, echt monster zo'n ding !<BR>prutsie.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deze dag van de FDSE plaats vindt in Siegerswoude is omdat dit een regio dag is van de regio Noord. Dus dat is wel te begrijpen dat deze jongens niet met hun hele hebbe en houwe afreizen naar elders.Maar andere personen zijn wel zo vrij om hun eigen regio dag te organiseren. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd met uitzondering van de Sat dag in Uden.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben daar nog nooit geweest, zie ik nog eens wat van de wereld als daar een regiodag gehouden wordt.<P>------------------<BR>Satshow <BR>Moderator Frequentie's,settingslijsten en het te koop forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... wat betreft het ombouwen van die 9500... met dat soort vragen heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad.<P>Als je nu heeeeeeeeeeeeel handig bent, je kunt heel goed PCBs maken en heel strak solderen, dan zou je je eigen ontvanger kunnen bouwen smile.gif<P>LDP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...