Ga naar inhoud


Nokia 9304 naar de eeuwige jachtvelden ?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben op zoek naar het schema van de voeding van deze ontvanger. Heb 'm vorige week omgeprogrammeerd en na enkele uren heeft het ding het begeven. Viel eerst af en toe uit, nu niks meer. Iemand enige ervaring of de voeding van dit model al eens de geest durft geven ?

 

Dank bij voorbaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt er nog wel spanning uit???

 

Vaak lijkt de voeding dood, maar ligt het probleem niet bij de voeding.

 

Regelmatig gaat het kristal van de microcontroller op het frontprintje defect. Dan geeft deze controller geen resetpuls meer aan de microprocessor en start de ontvanger niet.

 

Soms kun je dit gemakkelijk testen door de grote condensator op het frontprintje even te kortsluiten. Het beruchte kristal is 32,768kHz en is overal verkrijgbaar.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hoezo weet je dat het de voeding is??lijkt me heel vreemd dat de voeding kapot gaat als je de box progt.of het is natuurlijk toeval..meet eens de spanningen.bijv aan een chip die bekend is of op IE te vinden is..zekeringen gemeten??op een ander forum(ik geloof download en links stond iets dergelijke voor een strong8000.deze nokia is geloof ik hetzelfde als een strong8000..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Murdock,

 

Ik heb intussen de voeding uitgemeten en deze blijkt in orde te zijn voor zover ik kan zien. 24V, 5V, 12V en 30V voor de tuner. Probleem zal dus ergens anders zitten. ik begin met het kristal even de swappen. Bedankt voor de tip.

 

Bericht volgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Murdock,

 

Intussen kristalletje vervangen 2 dagen geleden maar zelfde resultaat.

Vanavond heel de zaak nog eens aan de pc gekoppeld en wonder boven wonder startte hij weer op. aangesloten op de kabel en toen niets meer. Nadien weer wel dus we kunnen stellen dat het beestje zeer onstabiel is. Intussen nog even de kanalen aan 't zoeken en hij werkt al 20 minuten. De vraag is alleen voor hoe lang. Nog iemand iets gelijkaardig aan de hand gehad ?

 

Groeten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...