Ga naar inhoud


Echostar 7000 en Asthon en Canal +


Gast

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik heb vanaf gisteren het abbo op canal+ uitgebreid tot het toppakket. Echter ik heb problemen met twee van de drie entertainment kanalen. X-zone en Tcm zijn niet te ontvangen, cartoon network wel, dwz elke keer krijg ik de melding dat de smartkaart wordt gelezen.

Ik gebruik de Asthon module met een orginele nieuwe kaart van Canal+. Ik heb al module in en uit gedaan maar het mag niet baten. Wie o wie denkt mee en denkt een oplossing te hebben.

Groetz Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem zal wel de software zijn.

Echostar heeft voor de 7000 in samenwerking met een Astoncrypt 1.03 .... 1.05 module een aangepaste softwareversie gemaakt waarmee de problemen zouden moeten zijn opgelost.

 

Omdat deze softwareversie nog in de testfase zit (betatester) is deze niet OTA (Over The Air oftewel vanaf de satelliet) te installeren maar zal je de software zelf van de Echostar homepage moeten afhengelen en met een nullmodemkabeltje aan je pc in de ontvanger moeten zetten.

 

De laatste versie is volgens mij V404 beta.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Peter,

 

Bedankt voor je reactie, echter ik was vergeten te vermelden dat ik de v4.0 versie al van het net had afgehaald en geinstaleerd. Het vreemde is dat het dus maar om twee kanalen gaat. De rest werkt gewoon.

Groetz Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je V400 gebruikt heb je dit probleem inderdaad. V404 van de internetsite van Echostar afhengelen en installeren en het probleem is over. Factory reset is niet nodig.

 

V404 = seca II fix voor C+ NL.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutsie,

 

De V404 versie van Echostar werkt inderdaad iets beter voor een Aston en C+ kaartje.

Mijn ervaring is echter dat wanneer je naast een Aston nog een tweede CAM gebruikt, het geheel veel minder goed werkt san V400!

Magic werkt slecht, Irdeto werkt soms. Viaccess geeft de Aston soms een melding op een Viaccess zender 'Insert smartcard' of 'Please check your card'.

V404 lijkt heel anders met de CI slots om te gaan en is ook trager. Het lijkt alsof de Aston CAM eerst voorrang krijgt boven een 2de CAM.

Soms blijven de CAM's ook gewoon hangen en is aan-uit de enige oplossing.

Wanneer er problemen zijn met het decoderen van een zender, lijkt de V404 software constant de CAM en kaart te resetten. Soms gaat dit oneindig lang door, zonder dat je beeld krijgt.

Ik had deze problemen met V403 en V404. Een mailtje naar Echostar gestuurd, maar NOOIT iets van hun vernomen.

 

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Peter en Adri

V404 had ik dus al geplaatst(sorry voor het niet juist vermelden)Inderdaad zoals Adri verteld lijkt het wel of de asthon voorrang krijgt, maar ook tevens elke keer opnieuw de kaart gaat lezen. Het vreemde blijft als je dus het toppakket heb van canal+ alleen 2 zenders deze problemen vertonen.

Ik heb trouwens wel de v404 van het net gehaald daar deze nog niet via de sat beschikbaar was. Is de versie via de sat nog verder aangepast?

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is niet verder aangepast.

Anders zou men er bij Echostar wel een ander nummer aan hebben gegeven.

Ik neem aan dat men er bij Echostar wel mee bezig is, maar de berichtgeving is ronduit slecht te noemen. Helaas heb ik al van diverse kanten moeten horen dat e-mails niet worden beantwoord en een echte oplossing heb ik ook nog niet gezien. Volgens mij is het een van de weinige ontvangers die niet met een Astoncryptmodule met een nederlands seca II kaartje overweg kan.

 

Beetje jammer allemaal want het is een best apparaat verder.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...