Ga naar inhoud


satelliet-speakers


Aanbevolen berichten

ik ben op zoek naar satelliet-speakers (los van thuisbioscoop-toestanden) die ik zou kunnen aansluiten op mijn bestaande audio-installatie. Ik heb immers geen zin om kabels te trekken door het hele huis. Liefst een setje dat goed is en uitbreidbaar (ik wil uitbreiden tot zeker een achttal afzonderlijke speakers. Is dit eigenlijk wel mogelijk en wat zijn de betere merken?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


uh verklaar je nader:

 

los van de thuisbioscoop / homecinema toestand..

 

draadloos? of zo (neen zonder draden trekken zal het niet gaan, maar draden trekken of leggen zal toch niet het probleem zijn?)

 

welnu, alle setjes zijn uitbreidbaar

zelfs je ouderwetse luidsprekerboxen zijn uitbreidbaar

 

je kunt in elke betere hifi winkel luidsprekers en "satelietjes" vinden die aan je bestaande audio receiver gehangen kunnen worden.

 

altijd op letten welke uitgangen je versterker heeft en wat de box aan Ohm nodig heeft.

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat ik je helemaal volg. Geen speakerdraad, geen home cinema en wel 8 speakers. Wat wil je hiermee bereiken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gewoon de bedoeling om een achttal speakertjes in het huis op te hangen (4 in de woonkamer, 2 in de keuken en 2 in de veranda) op de bestaande geluidsinstallatie. De huidige speakers kunnen dan in de slaapkamer hun diensten bewijzen...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh,

 

dat moet natuurlijk wel gaan.

 

je huidige versterker / receiver heeft hoeveel aansluitingen?

 

zelfs als je er maar 2 hebt kun je er 8 aanhangen, hoewel niet heel erg goed voor je versterker (gezien de mix aan Ohm en het vermogen) kun je de pluspolen en de minpolen van de luidsprekerkabel in een kroonsteentje samenvoegen en een aansluiting aan de versterker / receiver hangen.

Dat is de low-end oplossing

 

Voor een High-end oplossing moeten we veel meer over de huidige versterker / receiver weten. Er kan misschien op de huidige installatie een uitgang zitten voor een extra eindversterker (brugje) die wel 8 kanalen aankan. En er zijn ook satelieten die hun eigen versterker ingebouwd hebben.

 

Er zijn overigens ook losse dolby "surround" processoren die aan een bestaande versterker / receiver gekoppeld kunnen worden met hun eigen ingebouwde versterker eenheid...

Die kun je in multiroom schakelen en dan heb je 2, 4 of 8 kamers te pakken.

 

Maar als je geen draden wilt trekken naar al die overige ruimten wordt het wel lastig.

 

cheers

 

 

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen draden trekken kan met systemen van

sony

b&o

meridian enz.

 

Belangrijk is:

hoeveel wil je uitgeven en welke geluidskwaliteit wil je minimaal hebben. Als het alleen voor achtergrond is, dan zou ik er niet zoveel euro's tegenaan smijten.

 

Er zijn ook schakelkasten in de handel, waarop je verschillende sets boxen kan aansluiten en waartussen je kunt schakelen. Zoiets als een printerswitch

 

NAD heeft een heel mooi systeem waarbij je afzonderlijke versterkers kunt bridgen en waardoor je goed geluid in elke ruimte kunt krijgen en als je een keer een feestje thuis hebt dan heb je genoeg watts tot je beschikking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...