Ga naar inhoud


Mijn JVC RX-ES1 en RDS


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Hier in Almere geeft UPC RDS op de radio door via de kabel. Sinds een paar dagen heb ik dit op geen enkel kanaal meer.

Via mijn buurman en vervolgens mijn vorige set, kwam ik er vandaag achter dat de RDS nog gewoon werkt, maar ineens dus niet meer op mijn JVC set.

 

Ik heb alles aan knoppen en knopjes uitgeprobeerd, maar geen succes. Kan er in het apparaat iets stuk gaan waardoor de RDS niet meer werkt? Want verder doet hij het prima. En volgens mij wordt de RDS automatisch in je display gezet. Mits je een RDS Tuner hebt en de kabelmaatschappij het doorgeeft, natuurlijk.

 

Ik heb tenminste nog nooit een knopje gezien waarmee je dat in- en uit kunt schakelen.

 

Iemand een idee? Bij voorbaat dank.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de kabel wordt niet altijd RDS doorgegeven. Probeer eerst eens gewoon een draad van 1 meter als antenne te gebruiken en kijk dan of je RDS hebt.

 

Verder lijkt het me dat er in het display een indicatie moet zitten dat aangeeft dat er RDS wordt ontvangen.

 

En omdat RDS verschillende soorten informatie kan doorgeven, zoals programma type, moet je op je afstandsbediening 1 of meer knoppen daarvoor hebben. En dan is het heel aannemelijk dat je de weergave van RDS ook uit kan zetten waardoor je de frequentie te zien krijgt.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

Dank je voor je antwoorden. De RDS op deze set heeft tot vrijdag goed gewerkt. En ineens niet meer.

 

Je kunt hem via een en dezelfde knop instellen op traffic of news of ... afijn, diverse mogelijkheden. Om een of andere reden werkt bij deze tuner de RDS ineens niet meer.

 

Ik heb ook JVC gemaild. Misschien krijg ik van hun een oplossing.

 

Groeten, Alfons

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Schotels,

 

Ja, alles werkt verder prima. Ook het display. Alleen het RDS signaal (wat schijnbaar als apart signaal wordt meegestuurd)werkt niet meer. Ik zie de frequentie i.p.v. de stationsnaam en dmv meerdere malen indrukken van de knop 'On Screen' krijg je nu respectievelijk 'no ps', 'no pty' en 'no rt' te zien. Normaal staat daar ook info. En nogmaals: de RDS werkt wel als ik mijn oude tuner aan de coaxkabel hang.

 

Ik kreeg vandaag een e-mail terug van JVC en daarin stond dat dit inderdaad stuk kan gaan, terwijl de tuner verder gewoon blijft werken.

 

Ik zal morgens eens een fax sturen naar een JVC dealer. Als het een kwestie van enkele dagen is, breng ik hem weg. En anders laat ik het maar zo.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van de week een Sony bij een vriendin geinstalleerd. Daar zit een soort reset op. Een paar knoppen tegelijk ingedrukt houden. Zit dat misschien ook op je JVC? Je zou het kunnen proberen. Je bent dan wel al je instellingen kwijt.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar valt mij ook op dat dat ding ontzettend warm word

 

Hallo Transpondertje,

 

Dat heet worden valt bij mij wel mee. Ik heb gelezen dat in den beginne - toen hij net uit was - er een probleem was met de ventilator. Ik geloof zelfs dat die er helemaal niet in zat.

Vervolgens zijn ze aangepast (je kon ze aanbieden bij een dealer) en daarna was dat hitteprobleem over.

 

Misschien heb jij er nog een uit de eerste serie? Die van mij is dinsdag op de kop af 4 maanden.

 

Groeten en succes, Alfons

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een beetje het probleem van al die overigens bijzonder goed ogende setjes van JVC, Sony en al die andere merken. Ze zijn lekker plat want dat vindt moerders zo mooi. En dan toch beweren dat er 5x100 watt uit komt. Dat komt er dus echt niet uit maar het vermogen dat er wel uit komt zorgt direct voor een behoorlijke warmte ontwikkeling. Daarbij komt dat de bijbehorende DVD speler boven op de versterker geplaatst moet worden vanwege de afmetingen en zo. En dan heb je dus een probleem.

 

Mijn advies bij aanschaf zou een fullsize receiver zijn. Maar daar hebben jullie nu niets meer aan. Succes bij de reparaties.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...