Jump to content

Ombouwen van aston module naar een conax module

Recommended Posts

Posted

Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om een aston module 1.05 om te bouwen naar een conax module 4,0. Is er iemand die mischien ervaring heeft met het ombouwen van een aston module, zou het mischien gaan via de PCMIA poort van een laptop.

Posted

Het gaat alleen door de module open te maken en de flasheprom eraf te solderen en extern te programmeren. Vervolgens moet je de flasheprom weer op de printplaat van de module solderen en deze weer dichtmaken.

Een andere manier is er niet, of niet bekend bij mij.

Een Astoncrypt 1.05 module is een op "Euro CI" hardwaregebaseerde CI module van SCM en die zijn niet via een laptop of Nokia 9600 om te programmeren.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Posted

op de site van lefdata staat vermeld dat de verandering van een aston 1.05 naar een conax 4.0 ook software matig gedaan kan worden. is er mischien iemand die hiermee ervaring heeft?

Posted

levdata licht er even uit maar je hebt naar mijn mening ongelijk ik ben al een tijdje bezig om een 105 om te proggen maar zonder resultaat als je de eprom er niet uithaald kom je er niet bij

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Posted

lefdata is leuk als beginner om het een en ander aan basisinfo vandaan te halen maar er staat ook veel nonsens.

het kan dus niet wat daar beweerd wordt.

is dat duidelijk?

At Seventeen

Janis Ian