Ga naar inhoud


Nokia scart probleem


kaelem

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heb eindelijk een 55 cm philips in de hobby kamer en een 9500,zodat ik lekker naast de pc kan stoeien.

Alleen 1 probleem,als ik de tv aanzet niks aan de hand maar zodra ik de nokia aanzet kan ik nergens meer naar toe zappen.

De scart werkt wel perfect maar blokkeert alle andere kanalen.

In het scart menu van jamal staan ze alledrie op 6 volt maar welke moet ik nu hebben om te zorgen dat ik gewoon naar de kabel kan switchen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is normaal waar een scart is aangesloten bv een video of

sat onvanger.

als je er een van aan zet gaat die aut.beeld geven.

wil je nu tv zenders bekijken moet je de afstand bediening van je tv terug activeren.

er staat ergens een toets met tv op en daar op duwen.

of een knop met av en daar meerdere maal tot je terug op tv staat.

gr swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik dat ie automatisch schakelt maar het probleem is juist wat ik ook doe ik krijg hem niet van zijn scart kanaal af.

Ik moet de nokia uitzetten anders kan ik niets doen.

Nu zou dit op zich niet erg zijn maar ik zie mijn lt8700 dan ook niet want die staat op het video kanaal in uhf doorgelust naar boven.

Ik trek nu de scart maar even los om uhf te zien en de antenne te draaien.

Misschien iemand anders een idee.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaelem , zet in menu-9-5 , gewoon 1 en 2 op "OFF" (en dan menu-A-A SAVE) dan kun je kiezen op je TV welke scart je wilt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust,je raad opgevolgd maar helaas krijg ik de tv nog steeds niet van de scart af.

Zou het ook aan de scartkabel kunnen liggen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt sjaak(k) dat was de sleutel van de kluis.

Kabel had ik ook al geprobeerd.

Ik moet hem nu wel handmatig via de e en dan 1 weer op scart zetten maar ik kan nu tenminste schakelen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...