Ga naar inhoud


plaatsen 200gig hdisk


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hallo,

 

kan iemand mij vertellen of ik in de onderstaande configuratie nog een 200 gig harddisk kan plaatsen ?

aopen big tower 300wat voeding amd 1800+ processor moederboard Epox met KT333 chipset met raid (max Amd 2600+ en meer)

geheugen 512 DDR PC 2700 (333)

Ik heb reed 2 maal 80 gig hdisks floppy drive dvd drive cd writer en een dvd writer geinstaleerd op het moederboard heb ik nog een raidslot vrij.

 

Gr peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou die 2 80Gb HDD's als RAID1 instellen en daar je OS + programma's op draaien en een back-up array (+ dataopslag) van de 200Gb schijf maken.

 

je CD/DVD/RW spul op IDE en je FDD uiteraard op de FDD aansluiting. je RW-apparatuur zoveel mogelijk single-master houden op de rappe 80pins kabel voor het beste resultaat.

 

met al deze IDE apparatuur in je kast zou ik wel voor een bigtower + koeling zorgen, rounded IDE-kabels zouden ook geen overbodige luxe zijn met zoveel schijven erin. in een mini of miditower (of nog erger, een desktop) klappen de schijven na verloop van tijd er geheid uit (i.v.m hitte).

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ome merde,

 

Ik heb wel eens horen vertellen dat je schijf waar je me opstart nooit op raid moet zetten daar deze bij het opstarten niet gevonden zou worden en windows niet opstart.

 

gr peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt in de bios je bootvolgorde instellen, daar zet je dus die raid als eerste. Als je windows (2k of xp versies) gaat installeren kan het zijn dat hij je raid niet herkent, je kunt dan ook op F6 drukken en de drivers van floppy laden die je bij je moederbord gekregen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...