Ga naar inhoud


Op zoek naar een stille harddisk


Gast

Aanbevolen berichten

Opnames via netwerk haperen mij veel te veel, dus vandaag heb ik ff een HD-tje in de dreambox gezet (10.2GB, 7200rpm van Seagate). Maar wat ik van tevoren al vreesde gebeurt inderdaad: de schijf maakt (vind ik) een hoop herrie. Dus vandaar twee vraagjes:

*Kan de schijf ook in standby modus? Want wat mij betreft hoeft de schijf niks te doen als ik gewoon tv kijk. Alleen bij opnemen en afspelen moet 'ie aan het werk...

*Welke schijf is volgens jullie ervaring een 'stille'?

 

groetjes,

Brrt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke de stilste is weet ik niet, heb zelfde de maxtor 120 gb en die maakt wel wat herrie.

Maar als je een image van ronald er in zet dan zal je hdd niet spinnen als je geen gebruik van je hdd maakt!

Dit was 1 van de redenen dat ik ben overgstapt van sf team naar Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook de image van Ronaldd. Als ik de DB aanzet en gewoon tv kijk spint de schijf inderdaad niet. Maar wanneer ik na een opname (of na weergave van een opname) weer tv ga kijken blijft de schijf spinnen... Klopt dit? Zit er een timeout op? Of kan ik de schijf handmatig op standby zetten?

 

grt, Brrt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoi,

ik heb een Maxtor 80Gb en je moet je oor al op de kast leggen om hem te horen.

mvg


Inderdaad deze drives zijn meestal zeer stil.
Wel gebiedt de eerlijkheid om te vertellen dat er nogal wat spreiding in zit en dat ze na verloop van tijd ook meer herrie maken.
We hebben op het werk Dell PC's waar meestal ook deze schijven in zitten, en de een hoor je helemaal niet en de ander toch wel duidelijk.

Verder kan het ook heel veel uitmaken hoe de Dreambox is opgesteld (wat voor plank staat ie op, staat ie in een kast?)
Ik hoor de Maxtor schijf alleen bij het starten en stoppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Speed van die Samsung 160 gig SV1604N is 5400 rpm. Hij staat ook in t lijstje van goedgekeurde schijven op de Dreambox site.

Maare zie ander topic, er zijn mensen die m horen fluiten...Gelukkig ik niet.

Mocht je nog een winkel zoeken stuur dan ff een pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een WD400 disk in die je ook kan horen. De dreambox staat op een plank in het meubel. Ik heb onder de pootjes stukjes neopreen ( erg zacht en toch wordt dat niet ingedrukt )geplakt en nu is hij bijna geruisloos. Alleen het suizen hoor je nog een beetje, niet het gezoem.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...