Ga naar inhoud


Stof tot nadenken


Aanbevolen berichten

In de tijd van Seca1 naar Seca2. waren bij de Pioneers en de Philips alles open.

Nu komt het volgende:

Er is iets verandert in de orginele FW toen we overgingen naar Seca2.

Want je kreeg een groene balk met de tekst: nieuwe software downloaden.

Dit mocht men niet onderbreken.

Waarom was dit: omdat Seca2 niet met de huidige Firmware in Seca 1 tijd om kon gaan.

En als we deze 2 firmware nu eens gaan vergelijken!!!

Dan moeten we ook weer verder komen met de puzzel.

 

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

-------------------------------------------------

 

Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430

 

Member van het Openfirmware Team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd dat mijn Matrix, Magic, Xtreme en Aston module deze update niet hebben gehad, en nu komt het..... ZE WERKEN TOCH...

 

Zou die groene balk ergens anders voor geweest zijn...

DB500 - Ubox - Maxplus - Topfield

Visiosat draaibaar - Wavefrontier

---------------------------------

Lummel -> Mad (Hu)max -> alweer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@spirit_rules,

 

Oke, we praten over de originele FW, wanneer kwam die groene balk in beeld. Ik mag wel aannemen nadat de seca2 kaart er voor de eerste keer ingeweest was. Wat is er toen gebeurd, provider 006A ( seca2 )is aangemaakt en provider 0019 ( seca1 )is verwijderd. Conclusie : met originele FW had men niet de mogelijkheid om terug te schakelen naar provider 0019, en dat betekende dus dat wanneer 1 maal de nieuwe kaart er ingeweest was men niet weer terug kon naar provider 0019. Wanneer men "andere FW" in de ontvanger had, was het geen probleem om terug te schakelen naar provider 0019. Probeer dit maar eens uit met bijv. het programma wallbanger en zie wat er gebeurd met een niet bekende provider. Verder denk ik dat er niet meer gebeurd is dan dat. Wat je verder kunt proberen is wat expirimenteren met een aangepast gold kaartje en je zult versteld staan van de resultaten. De antwoorden die je krijgt kloppen precies, moet ik wel toegeven dat ik nog geen beeld heb. Gezien de antwoorden van de kaart heb ik het gevoel dat we nog 1 ding missen, n.l.de MK00, maar wie ben ik, ik pruts ook maar wat aan, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is nog steeds zo dat een "maagdelijke" philips of pioneer welke voor het eerst een seca2 kaart ziet, deze software gaat laden met de bewuste melding in de groene balk.

Ik ben wel in de gelegenheid om mijn originele fw terug in de pioneer te laden en dan de canal+ update zijn werk laten doen, even opnieuw uitlezen en dan kan ik de door c+ aangebrachte wijzigingen wel naar je mailen.

volgens mij veranderde er eigenlijk enkel wat in de eeprom, maar dit weet ik niet meer zeker.

Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...