Ga naar inhoud


MR om zeep na update met 2x fun6


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

mijn MR module ligt in de soep.. Heb geprobeerd om met 2x fun-6 kaart mijn module te updaten naar 1.055 had er nog oudere firmware in staan. Weet zeker dat ik de goede files heb gebruikt (24-12-2003) Het is me ook al eens eerder gelukt een module opnieuw te laden. Alleen dit keer ging het fout. Ik update via mijn tuner, CAS menu, dan update en vraagt hij naar de eerste kaart die doe ik erin en hij begint, vraagt naar de 2de kaart en ook dat gaat goed. Daarna gaat hij rebooten, ook dat gaat goed alleen na die reboot blijft hij steeds initialisatie CAM geven. Dit had ik eerst niet. Mijn tuner is een hyundai HS-1010IR met de laatste nieuwe orginele firmware van hyundai. Zou de kaart geinitialiseerd moeten worden in een andere tuner ?? lijkt mij onwaarschijnlijk. Oh ja heb de tuner op BVN staan een FTA zender dus. na het zappen naar een gecodeerd kanaal geeft hij initialisatie CAM aan en doet daar heel lang over, na verloop van tijd geen beeld. Ook in het CI menu staat er bij info wazige tekst bij provider. normaal zou daar MR 1.055 moeten staan.

 

Wie o wie weet of heeft een oplossing hiervoor ? Woon in Eersel

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb ook zoiets meegemaakt,trok er de ci uit en weer erin ,zette toen de tuner uit en weer aan en jawel het werkte,anders kom je even naar eindhoven en proberen we het hier wel,laat maar horen.

suc6 henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de Hyundai ook niet een probleemgeval zoals de Humax?

 

Probeer het truukje van Tonskidutch eens: prog een lege fun met alleen de MR flash en zet de deco uit en aan met deze fun in de CAM.

 

Als dit niet werkt, dan kun je ook nog proberen om de CAM te laten initialiseren in een laptop of andere deco.

 

De kans dat ie defect is lijkt me nihil.

 

En als dat niet werkt kunnen we er altijd nog met een CAS tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henkie, is da ome Henk ???? Johnnie hier..

 

Het het in en uit trekken van de CAM al geprobeerd ook al een paar keer de tuner uit en weer aan gezet. Dat werkr niet. Denk dat er iets fout of corrupt op mijn funkaartjes heeft gestaan.

 

Beeper

 

Zal eht eens proberen om er een funkaart emt alleen de loader (PIC) file erop in te doen. Anders denk ik inderdaad dat alleen een UCAS programmer o.i.d. een oplossing kan bieden.

 

Dus wie o wie woont er hier in de buurt die een dode MR weer aan de gang kan krijgen..?

 

Groeten John

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt natuurlijk toch al een fun gebruikt voor het updaten van de firmware..

dan kun je proberen die nog eens volledig leeg te wissen ingesteld op de juiste grootte

(fun6 instellen als je een fun6 hebt

fun5 instellen als je een fun5 hebt als kaarttype)

 

zet daar na het erasen alleen de loaderfile op

en stop die in de receiver

als je deze uit hebt en op een vrij kanaal bent

weer aan zetten en een paar tellen wachten

dan kijk je bij het cammenu wat daar te zien is...

 

Is het nog steeds scrambled als voorheen is een herprogrameren met cas toch aan te raden.

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd mijn MR op te starten met een fun erin met daarop alleen de loader file. Helaas pindakaas, blijft steeds maar proberen de cam te initialiseren. Dat lukt niet. En als dat niet gebeurd kom ik ook niet in het CAM menu en kan dan ook verder niets doen met dat ding.. Zal neem ik aan toch een UCAS programmer aan tepas moeten komen. Wie o wie in de buurt van Eindhoven kan dat of heeft een ucas programmer om mijn MR-etje weer aan de praat te krijgen.

 

p.s. Henkie heb geen mail van je gehad. Probeer het eens via PM..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...