Ga naar inhoud


8mm films op dvd


Aanbevolen berichten


Citaat:
Hallo,

ik heb heel veel 8mm fims die wou ik graag op dvd zetten weten jullie hoe ik moet doen !!


Gewoon bij een conversie boer afgeven. Ik heb e.e.a zelf geprobeerd, maar ben daar mee opgehouden daar ik steeds tegen een zwarte balk aankeek. In heel kort NL: Bespaar je de ellende en maak een goede minuut prijs en een afspraak over kwaliteit. Dat heb ik zelf ook gedaan en ik ben er ZEER tevreden over. Ik monteer ze verder zelf af tot de DVD

Succes ermee

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt alleen als je een camera met een variabele sluitertijd hebt. Bij 18 fps en drie vlinders op de camerasluiter kom je dan op 54 Hz. De camera moet dan kunnen syncroniseren op de beeldwisselingen een instelbare sluitertijd hebben die je op tienden kunt regelen, anders krijg je alsnog flikkerringen of balken door de afwijkingen in de beeldfrequentie.

 

Alleen professionele camera's zoals gebruikt in telecinemachines kunnen dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel makkelijk, heb het al vaak gedaan !!!!!!!

 

Inderdaat afspelen op een wit scherm en opnemen met een hi8 of dig. videocamera.

 

Hierna sluit ik de opgenomen film aan op mijn dvd recorder en realtime opnemen.

 

Ik was de éérste keer verbaast, dat het een uitmuntende kwaliteit was geworden.

 

En dan ook nog realtime !!!!, dus geen gedonder met omzetten op de PC, wat dagen duurde.

 

Klaar in een wip.

 

En een dvd recorder koop je al voor 260 euro!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...