Ga naar inhoud


[Kabel] Nog meer HD zenders in het basispakket bij Caiway


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Per 30 november gaan Caiway en Rekam het aantal televisiezenders dat analoog wordt doorgegeven verminderen tot 15.Eerder al kondigden beide bedrijven aan per 10-10-2010 helemaal te stoppen met doorgifte van analoge televisie. Vooruitlopend daarop zal per 30 november 2009 het huidige aantal analoge zenders worden teruggebracht tot de 15 meest populaire zenders. Verder zal Caiway op diezelfde dag het aanbod HD-zenders in haar Basic- en HD-pakket flink uitbreiden.

 

Dit zijn de kanalen die beide kabelbedrijven analoog door gaan geven:

 

Ned 1, 2 en 3

RTL 4,5,7 en 8

SBS 6, Net5 en Veronica

Belgie 1 en Canvas/Ketnet

Lokale omroep

Regionale omroep

Nickelodeon

Daarnaast smokkelt Caiway een beetje door toch als 16e zender "Showroom Caiway" door te gaan geven.

 

Verder gaan beide kabelbedrijven 18 zenders doorgeven via de DVB-T techniek. Voor Rekam is dit hetzelfde lijstje van zenders, aangevuld met MTV, TMF en het Rekam Informatiekanaal. Bij Caiway zullen ongeveer dezelfde zenders via DVB-T worden doorgegeven, maar de definitieve lijst is nog niet bekend.

 

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/11/caiway_en_rekam_verminder.shtml

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Verder zal Caiway op diezelfde dag het aanbod HD-zenders in haar Basic- en HD-pakket flink uitbreiden.

Logisch, want daar gaat dit ook over... Bandbreedte vrijmaken voor HD en andere zenders...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Jawel, maar het mooie vind ik dat Caiway gewoon meer HD zenders in het basispakket plaatst, zodat iedereen met geschikte hardware ze kan zien zonder meerkosten.

Zoals het hoort.

 

Het lijkt er steeds meer op dan Caiway en Ziggo dezelfde weg bewandelen.

Nu Canal Digitaal nog, ook in het basispakket gewoon uiteraard :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik denk door de gigantische prijsverhogingen die Canal Digitaal al jaren voor het Set Top Box pakket doorvoert dat het daar makkelijk van betaald kan worden.

 

Heel veel abonnees hebben toch dit pakket, dus het geld stroomt binnen en de prijzen vliegen al jaren omhoog zonder dat ze daar de kijker ook maar iets voor hebben teruggegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik denk door de gigantische prijsverhogingen die Canal Digitaal al jaren voor het Set Top Box pakket doorvoert dat het daar makkelijk van betaald kan worden.

Ik denk het niet... voor drie jaar geleden of zo was satelliet nog de bron voor de RTL en de SBS zenders om op de kabel te komen. CDS kreeg dus geld van RTL en SBS en kon het begin deze eeuw daarom zelfs nog gratis aanbieden. Inmiddels door de verglazing van de kabel kopstations is CDS niet meer de bron en daardoor zal deze vergoeding naar zekerheidaangrenzende waarschijnlijkheid veel minder zijn geworden. Het SetTop pakket zal dan zelfs misschiel wel onder de kostprijs weg kunnen gaan....

Inderdaad is het SetTop pakket van geheel gratis, naar vrijwillig 15 gulden per jaar, de laatste jaren met 10 Euro per jaar, of 83 cent per maand omhoog gegaan tot het huidige bedrag van 5.83 per maand. Maar of CDS daar "vet" van wordt?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Afgezien daarvan.

Als straks de Nederlandse publieke en commeriele zenders in het grootste gedeelte van Nederland in het basispakket te zien zijn in HD, dan kan Canal Digitaal moeilijk aankomen met bij ons in het HD pakket voor 10 euro per maand extra.

 

Ik denk niet dat dat veel nieuwe klanten trekt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo medelijden...?

 

Het moet toch ergens van betaald worden dat HD gedoe?

 

Al iemand opgevallen dat de enige provider die momenteel RTL HD aanbiedt UPC is - een provider waar je nooit gratis HD bij kunt krijgen?

 

Ik verwacht zeker de commercielen niet in HD niet in een Basispakket. Ook bij Ziggo niet... Dit zou alleen kunnen als RTL/SBS zelf de transponder en distributiekosten zou betalen en aangezien HD geen extra reclame opbrengsten oplevert...

 

Inmiddels en dat doe ik zelf ook wordt dit het zoveelste draadje over CDS en HD en dat is denk ik niet de bedoeling.

 

Waar het om gaat is dat CaiWay de analoge kanalen terugbrengt naar 16 (15+1), waardoor er bij CaiWay extra bandbreedte vrij komt voor HD kanalen en nog meer themakanalen. Tevens maakt CaiWay voor een beperkt pakket ook gebruik van DVB-T over de kabel, om zo modernere 2e en 3e TVs te kunnen blijven ondersteunen zonder dat hier een extra abonnement voor nodig is. Feit is ook dat Ziggo en UPC nog aan 30 analoge kanalen vast zit door de programmaraden - iets waar CaiWay geen last van heeft, waardoor ze de migratie naar HD en digitaal makkelijker kunnen uitvoeren. Welke HD zenders er komen en wat het eventueel gaat kosten is nog niet bekend.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Welke HD kanalen zou Caiway dan in het basispakket moeten plaatsen?

De publieken zitter er al in.

 

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het de commercielen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Afgezien daarvan.
Als straks de Nederlandse publieke en commeriele zenders in het grootste gedeelte van Nederland in het basispakket te zien zijn in HD, dan kan Canal Digitaal moeilijk aankomen met bij ons in het HD pakket voor 10 euro per maand extra.

Ik denk niet dat dat veel nieuwe klanten trekt :-)


Dat ligt er aan wat die basispakketten bij de kabelaars kosten. Als dat zeg 15 euro is dan kan je bij CDS zelfs goedkoper naar die zenders kijken want je kunt dan enkel het HD pakket afnemen van een tientje (alhoewel de prijs van het HD pakket ongetwijfeld gaat stijgen zodra er een HD transponder bijgehuurd gaat worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Het lijkt er steeds meer op dan Caiway en Ziggo dezelfde weg bewandelen.

Ziggo zal deze weg niet kunnen bewandelen. Zij zijn een "grote" kabelmaatschappij en moeten hun netwerk openstellen voor derden, in eerste instantie analoge televisie. Dus zullen er nog wel even een tijdje 30 analoge zenders blijven bij Ziggo.

Hoe zo gelijkheid???

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat ook een voor deel is bij Caiway dat je gewoon basis pakket ook FTA hebt op de DVB-C tv, dus geen CI plus voor RTL enz.

 

Wil je meer zenders, dan een CI plus, en mijn tv kan geen ci plus, maar kan wel dvb-c dus kan je toch gewoon digitaal kijken.

 

Dit zou Ziggo en UPC ook gewoon moeten doen, standaard zenders gratis fra over DVB-C en anders tja extra kastje of CI plus module mits je tv dat kan.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
En wat ook een voor deel is bij Caiway dat je gewoon basis pakket ook FTA hebt op de DVB-C tv, dus geen CI plus voor RTL enz.

Wil je meer zenders, dan een CI plus, en mijn tv kan geen ci plus, maar kan wel dvb-c dus kan je toch gewoon digitaal kijken.

Dit zou Ziggo en UPC ook gewoon moeten doen, standaard zenders gratis fra over DVB-C en anders tja extra kastje of CI plus module mits je tv dat kan.


Tja, UPC is bang dat dan niemand meer hun eigen decoders afneemt. Dus geen potentiele klanten voor on demand, waar heel veel geld mee te verdienen valt. Leuk he, zo'n op geld gerichte kabelaar?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
Wil je meer zenders, dan een CI plus, en mijn tv kan geen ci plus, maar kan wel dvb-c dus kan je toch gewoon digitaal kijken.

Neem nooit iets dat met CI+ te maken heeft, anders ga je er over een aantal jaren ongelooflijk veel spijt van hebben!

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...