Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Hmm,

 

Vandaag met diverse dingen bezig geweest en nu weer aan dit onderwerp begonnen. Wat Michel zegt over de mensen met 1 of net iets meer posts die ineens allerlei verhalen ophangen. Er zit in al deze verhalen een lijn. Deze verhaallijn is ongeveer een soort van script gelijk je een kan maken voor een callcenter. Dat CD meeleest was al duidelijk uit hun persbericht geworden.

 

Dan wordt het nu dus tijd dat ik maar eens goed de scheur opentrekt. Op grond van het wettelijk gestelde kan CD/TVV/M7 iemand die op noncommerciele basis shared binnen een beperkte kring (bijv. broer met zus, ouder kind, neef en nicht) niets maar dan ook totaal niets maken. Ik weet dat ik hiermee heel veel pek en veren toegeworpen krijg maar dat is dan maar zo. (ja ik begin nu honger te krijgen). Dat CD/TVV/M7 dat niet kan is als gevolg van hetgeen hierover staat in de Auteurswet en de Wet naburige rechten alsmede als gevolg van de nodige uitspraken in vergelijkbare zaken. Daarnaast vermelden hun eigen alg. voorw. exact wat wel of niet mag op dit gebied en dit is ook binnen het wettelijk heersende kader correct gesteld. Dus als er iemand is die echt daadwerkelijk zo'n brief heeft gekregen en geen medewerker is van CD/TVV/M7 en niet aan commerciele sharing heeft gedaan of daar medewerking aan heeft verleend, die wil ik gerust per pm verder bijpraten. Laat dat persoon er dan ook maar een zaak van maken. Dan komt er wel zoveel sh*t over CD/TVV/M7 dat men zich nogmaals 2 maal zal bedenken in deze. Als er iemand is die vind dat ik bluf die mag dat vinden die mag dat zeggen/schrijven ik kan dan maar een ding zeggen en dat is zalig zijn de kinderen en de onwetenden.

 

Wat betreft het wel of niet legitiem zijn van de limitering tav de voorstanders heb ik de volgende boodschap. Deze vorm van handelen is in volle strijdigheid met het consumentenrecht. Ik heb al op vele manieren dit uitgelgd en gemotiveerd. Maar voor alle duidelijkheid:

 

Op het moment van afsluiten van mijn abbo stond er nog in de voorwaarden nog in de aanbieding of welke maatgevende uiting in deze geen enkel woord hierover. Daarnaast is het niet reguleer dat een tv- radiosignaal aanbieder (want meer dan dat is CD/TVV/M7 nu ook weer niet) voor de particuliere markt dit doet. Dus is het aan de consument ook niet aan te rekenen dat deze hier geen navraag over doet en gewoon gebruik maakt van de legale middelen daartoe. Als dit niet de bedoeling was van aanbieder had deze dat ten eerste kenbaar moeten maken bij aanbieding en in de algvoorw. Herhaald dit heeft deze dus ook niet gedaan. Nu Aanbieder ineens zonder enige duidelijke op de persoongerichte expliciete communicatie deze maatregel heeft ingevoerd en vervolgens stelt koop maar 2-de enof 3-de kaart waarvoor bovendien vortstelijk voor dient te worden betaald (aanschaf, registriatie en abbo gelden). Op deze kaarten ook nog geen eens eenzelfde pakket kan worden verworven en/of erger deze mogelijkheid nog geen eens openstaat. Maakt dat deze handelswijze betitelt kan worden als oneerlijke handelspraktijken. Dit is verboden bij wet!!! Daar staat een aanzienlijke straf op die er niet om liegt. Extra verzwarende omstandigheden hierbij zijn veelvuldig aanwezig. Een daarvan is dat CD/TVV/M7 deze maatregel aan heeft gekondigd als maatregel tegen de com cs. Terwijl uit ervaring al snel bleek dat deze maatregel niet werkt. Dus het in standhouden van de maatregel is alleen maar extra belastend voor de reguliere normaal correct handelende clienten en gezien de omgang, de reactie en de adviezen van CD/TVV/M7 kan niet anders dan geconcludeerd worden dat men deze maatregel doelbewust in stand houdt met als doel het extra binnenhalen van Euro's. Een ander verzwarend argument in het begane delict is dat CD/TVV/M7 handelt vanuit een machtspositie tov de client. Client heeft in theorie een keuze echter is dat veelal geen keuze. Daarnaast is een verzwarende omstandigheid dat CD/TVV/M7 niet uitzichzelf wijst op het feit dat client per direct en zonder kosten belemmering het abbo mag beeindigen.

 

Mocht nu bewaarheid worden dat CD/TVV/M7 op oneigenlijke wijze info heeft verzameld (ook al is dat techniek die haar ter beschikking staat), dan betekent dit niet meer of minder dat zij daarvoor strafrechterlijk kan worden vervolgd, Sterker ook al zou er sprake zijn van een daadwerkelijke comcs dan nog zal dit hierdoor onbestraft blijven en het vermeldde boetebeding oninbaar blijken. Dit dan door het wederrechterlijk handelen van CD/TVV/M7 in deze. Het zou vrij vertaald er op neer komen dat ik gerechtigd ben om eurobiljetten na te maken en te verspreiden alleen maar omdat de huidige scanners en printers zo'n goed resultaat geven. (hmm droom ik of geef CD/TVV/M7 mij nu het recht om de kassa bij hun weg te halen alleen maar omdat de bouwmarkt mij een prima slijptol boor hamer en schroevendraaier ladder en trolly kan aanbieden voor een weggeefprijs, CD/TVV/M7 laat het even weten mag per pm ik zal niets zeggen).

 

Nu zoals het vorenstaande blijkt is het limiteren van CD/TVV/M7 in deze niet te verdedigen vanuit de huidige stand van zaken. Dat provider iets wil doen aan het com cs is begrijperlijk en door mij of anderen die mijn verhaal/betoog ondersteunen ook nooit een miskent verlangen. Echter gezien de status van het geheel dient CD/TVV/M7 de belangen van client in acht te nemen en haar rechten te respecteren alsmede het eigendomsrecht van client en diens recht op privacy. Nu betekent dit dat indien men een limitering wil doorvoeren dit zodanig dient te geschieden dat client het afgenomen product gewoon regulier en naar behoren dient te kunnen blijven gebruiken. Hierbij dient ook in acht genomen te worden dat bijv. (heel normaal overigens) een gezin met 3 kinderen en 2 partners met- tv op alle slaapkamers en in woonkamer een twintuner met meerdere opname mogelijkheden ook bij intensief zappen op gelijktijdig moment naar normale verwachtingspatroon blijft werken. Dit nu is in de huidige context niet mogelijk en zeker ook niet te garanderen (en kom niet aan met de ***smoes de limitering geldt niet voor het sd aanbod op 19oost want daar heeft de reguliere gebruiker geen kennis van). Dus zal er een niveau van limitering gekozenmoeten worden die naar de huidige technische stand van de ontvangers (qua snelheid van zappen en dus de maximale chid consumptie per 10 sec) en de te verwachten snelheid qua innovatie daarin en de omvang van het aantal gelijktijdig te registreren en te beluisteren of te bekijken kanalen passend is. Zo'n niveau is een veelvoud van de huidige 4. In het geval aanbieder dit niet wenst dan zal aanbieder om niets bij iedere vorm van pakket zonder enige uitleg oid te mogen verlangen om niet extra kaarten moeten verstrekken waarmee hetzelfde aanbod te ontvangen is als op de eerste kaart.

 

Dus ja hoe vervelend betweterig het ook mogen klinken CD/TVV/M7 zal mijns inziens uit de hoek moeten komen met een oplossing. Waarbij mijn advies is hef de limitering op of breng deze naar een aanzienlijk hoger niveau (bijv 24 chids per 10 sec, daarmee is er een limitering maar een die de normale consumptie zeker mogelijk maakt) en verander daarnaast het beleid rond 2de en 3de kaart aanzienlijk alsmede pas u gedrag aan en schik u naar wet en regelgeving want die geldt ook voor u maar zorg ook voor een beter en klantvriendelijker behandeling.

 

Mochten er mensen een proces willen starten er zijn echt meer dan genoeg aanknopingsmogelijkheden en u ziet het is niet zo simpel als CD/TVV/M7 doet voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Joop, vraag even gelijk of CD de boel gewoon vrijschakeld. Dan is er ook geen cardsharing meer.. :D :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Vandaag met diverse dingen bezig geweest en nu weer aan dit onderwerp begonnen. Wat Michel zegt over de mensen met 1 of net iets meer posts die ineens allerlei verhalen ophangen. Er zit in al deze verhalen een lijn. Deze verhaallijn is ongeveer een soort van script gelijk je een kan maken voor een callcenter. Dat CD meeleest was al duidelijk uit hun persbericht geworden.....

.............

 

....Dus ja hoe vervelend betweterig het ook mogen klinken CD/TVV/M7 zal mijns inziens uit de hoek moeten komen met een oplossing. Waarbij mijn advies is hef de limitering op of breng deze naar een aanzienlijk hoger niveau (bijv 24 chids per 10 sec, daarmee is er een limitering maar een die de normale consumptie zeker mogelijk maakt) en verander daarnaast het beleid rond 2de en 3de kaart aanzienlijk alsmede pas u gedrag aan en schik u naar wet en regelgeving want die geldt ook voor u maar zorg ook voor een beter en klantvriendelijker behandeling.

 

Mochten er mensen een proces willen starten er zijn echt meer dan genoeg aanknopingsmogelijkheden en u ziet het is niet zo simpel als CD/TVV/M7 doet voorkomen.

 

Ik kan me alleen maar indenken dat straks iemand voor de rechter staat en deze na het hele verhaal aan te hebben gehoort zegt:

 

Dus U kunt op 4 T.V's tegelijkertijd kijken en/of 12 opnames maken? En voor 2.50 per maand extra kunt U op 8 T.V's tegelijkertijd tv kijken en 24 opnames hebben lopen?

 

Dan kun je nogmaals het hele hardware verhaal uitleggen, maar ik denk dat het aan CD de keuze is welke hardware zij verkiezen te ondersteunen en welke niet.

 

Ik snap waar je heen wilt met je verhaal en ik hoop van harte dat iemand het gaat proberen, maar ik vrees dat het niet zo simpel is als je stelt. Bij CD zullen ze ook niet van gisteren zijn er hier echt wel naar hebben gekeken.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als niemand wat doet dan geef je ze 1 vinger en geheid voor dat je het weet hebben ze je helemaal opgevreten

 

Het begint altijd klein ..kijken wat er op gebeurd ... niks mooi volgende stap

 

En doe je nu niks dan heb je later ook niks om op terug te vallen en zullen idd de getrouwde boxen van CD een feit zijn

 

@michel

 

Ik ga mee in jou idee om een fonds op te stellen en een proefproces te doorlopen

Ik wil mijn Abbo niet kwijt of opzeggen ik wil gewoon mijn vrijheid weer terug niet meer en niet minder

( en nee ik wil geen 2de of 3de kaart erbij hoefde eerst ook niet dus nu ook niet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al eerder heb aangegeven lijkt het mij vrij duidelijk hoe CD cardshares opspoort.

c-lijntjes vinden is niet moeilijk, effe in google zoeken en je vind er massa's.

Vervolgens de Nederlandse IPs effe testen op 16001. (meerdere malen al bevestiging gekregen dat 16001 op de WAN kant open stond van diegenen die een brief hadden gekregen). Vervolgens geen of slecht wachtwoord op de webinterface, et voila: smartcardnr. (noodzakelijk om link te leggen tussen ipnr en persoonsgegevens)

Zo zien ze ook meteen of er buitenlandse ips ''meesurfen" op de kaart.

Diegenen die een brief hebben gekregen doen aan WAN-sharing. Das mijn bescheiden mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al eerder heb aangegeven lijkt het mij vrij duidelijk hoe CD cardshares opspoort.

c-lijntjes vinden is niet moeilijk, effe in google zoeken en je vind er massa's.

Vervolgens de Nederlandse IPs effe testen op 16001. (meerdere malen al bevestiging gekregen dat 16001 op de WAN kant open stond van diegenen die een brief hadden gekregen). Vervolgens geen of slecht wachtwoord op de webinterface, et voila: smartcardnr. (noodzakelijk om link te leggen tussen ipnr en persoonsgegevens)

Zo zien ze ook meteen of er buitenlandse ips ''meesurfen" op de kaart.

Diegenen die een brief hebben gekregen doen aan WAN-sharing. Das mijn bescheiden mening.

 

Er is door een lid van Team Uvadi ooit verteld nadat ik het vroeg of zonder firewall en dergelijke niet iedereen toegang kon krijgen tot de CCcam server..Dit was in de tijd dat we massaal overschakelde van CamX naar CCcam...in de tijd van CamX gebruikte je nog standaard een firewall onder Linux.

 

CCcam zal inderdaad toegang geven tot de server maar nooit verder als dat men rechten heeft / krijgt.

 

Dus zijn advies was ook zolang je de "deur" niet "open zet" kan men nooit verder komen als op gebruikers niveau.

 

Als men dan toch "vrij" toegang krijgt tot welke server dan ook??Dan schort er toch iets aan je beveiligings instellingen??Misschien een te makkelijk ww voor je admin/root???

 

Ik gebruik zelf ook een DynDNS adres voor mijn Synologic NAS inlog vanaf buiten is alleen mogelijk als gebruiker...dat beperkt de schade als ik gehackt mocht worden.

 

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@sjattuh, 4 is het maximum inclusief opnames. Dus niet 4+12. Ga je daar overheen, wordt alles zwart. Dus ook je opnames.

 

@all, of het helemaal zo simpel is als Joop stelt weet ik niet, maar CanalDigitaal zit hier in ieder geval behoorlijk fout. Daar worden ze vroeg of laat op afgerekend. Daar gaan wij ons in ieder geval hard voor maken.

Het is daarom ook zo belangrijk dat CanalDigitaal zich bij een onafhankelijke geschillencommissie aansluit en dat gaat vroeg of laat ook gebeuren. Als ze dat namelijk niet uit zichzelf gaan doen, worden ze daar uiteindelijk toe gedwongen. Die molens draaien al, maar ze draaien langzaam en ondertussen zijn wij als klant daarvan steeds weer het slachtoffer.

 

Nogmaals, als er iemand is die niet geshared heeft en toch die brief gekregen heeft, pik het dan niet maar schakel eventueel je rechtsbijstandverzekering in, of laat ons je helpen.

Ik weet wel 100% zeker dat wat CanalDigitaal doet met het uitschakelen van kaarten, gevolgd door die belachelijke brief wettelijk niet kan en mag. Die zaak win je gegarandeerd als je het voor laat komen, maar zover komt het dan niet want ik weet zeker dat CanalDigitaal de zaak voordat deze voor de rechtbank dient met je zal willen schikken. Een uitspraak in het nadeel van CanalDigitaal zal namelijk breed over het internet besproken en geapplaudisseerd worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk leesvoer op de zaterdagmorgen, nog leuker als de zaterdag editie van roddelkrant de Telegraaf.

 

leden waar je nooit van gehoord hebt of waarvan je eigenlijk wel vermoeden hebt wat ze doen die in paniek raken, gewezen worden op de massaal aanwezige c lijnen die in de loop van de jaren verspreid zijn op notabene publieke forums.

het moet toch niet gekker worden, je bent doelbewust bezig geweest met wan sharing en dan vervolgens piepen als je aangepakt wordt.

Had het gewoon lekker in een besloten kring gehouden en laat iemand met enige kennis je firewall dichttimmeren dan was er niets aan de hand geweest.

Je gaat zonder enige kennis van autotechniek toch ook niet aan je eigen autosleutelen met alle gevaren nadien op de weg.

Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten.

(dit allemaal even los van het feit hoe schofterig CDS dit allemaal aanpakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat de dikke Payservers aangepakt moeten worden en dat mensen die dom bezig zijn geweest niet moeten zeuren, is iedereen het wel over eens. Daar hoeven we echt niet nog een keer over te gaan discussieren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk leesvoer op de zaterdagmorgen, nog leuker als de zaterdag editie van roddelkrant de Telegraaf.

 

leden waar je nooit van gehoord hebt of waarvan je eigenlijk wel vermoeden hebt wat ze doen die in paniek raken, gewezen worden op de massaal aanwezige c lijnen die in de loop van de jaren verspreid zijn op notabene publieke forums.

het moet toch niet gekker worden, je bent doelbewust bezig geweest met wan sharing en dan vervolgens piepen als je aangepakt wordt.

Had het gewoon lekker in een besloten kring gehouden en laat iemand met enige kennis je firewall dichttimmeren dan was er niets aan de hand geweest.

Je gaat zonder enige kennis van autotechniek toch ook niet aan je eigen autosleutelen met alle gevaren nadien op de weg.

Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten.

(dit allemaal even los van het feit hoe schofterig CDS dit allemaal aanpakt).

je haalt mij de woorden uit de mond! :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is door een lid van Team Uvadi ooit verteld nadat ik het vroeg of zonder firewall en dergelijke niet iedereen toegang kon krijgen tot de CCcam server..Dit was in de tijd dat we massaal overschakelde van CamX naar CCcam...in de tijd van CamX gebruikte je nog standaard een firewall onder Linux.

 

CCcam zal inderdaad toegang geven tot de server maar nooit verder als dat men rechten heeft / krijgt.

 

Dus zijn advies was ook zolang je de "deur" niet "open zet" kan men nooit verder komen als op gebruikers niveau.

 

Als men dan toch "vrij" toegang krijgt tot welke server dan ook??Dan schort er toch iets aan je beveiligings instellingen??Misschien een te makkelijk ww voor je admin/root???

 

Ik gebruik zelf ook een DynDNS adres voor mijn Synologic NAS inlog vanaf buiten is alleen mogelijk als gebruiker...dat beperkt de schade als ik gehackt mocht worden.

 

Gr.Kimadi

Mensen onder het motto, ik wil tv kijken, interesseert niet hoe, zullen ook niet de handigste zijn met pc, die willen internetten zonder gedoe, doet internet 'stom'... download torrent een keer niet, firewall uit. zo dan doet alles het weer.

Je zal echt niet de eerste zijn zonder firewall. Loop in een straat in Nederland, gratis internet, omdat er geen wachtwoord opzit. We kennen het allemaal. Google is een grote vriend om webinterface of cccam interface op te sporen. Ben al een keer wezen zappen voor iemand, had zelf geen kaartje erin, gebruikte shares die ik zo kon zien. Via google gevonden. (nieuwsgierigheid.)

De makkelijke denkers krijgen gewoon een brief van cd-nl, ook al hebben ze alleen een c/f met "dreamboxboven". Cd-nl ziet een cccam gebruiker met kaart erin, brief sturen.

 

Nogmaals et begint bij jezelf, hoe makkelijk maak je het voor hun en anderen! ;) (Neem aan dat 90% van de forumgebruikers deze tip links mogen laten liggen omdat ze gewoon hun zaakjes op orde hebben, geld ook voor degene die ik qoute :) )

 

Voor degeen die twijfelen... http://www.yougetsig...ols/open-ports/

Gebruik dan 16001 en 16000, 80, en eventueel 21 als je niet weet wat het is, die hoort dan niet open te zijn.

 

 

 

Dat de dikke Payservers aangepakt moeten worden en dat mensen die dom bezig zijn geweest niet moeten zeuren, is iedereen het wel over eens. Daar hoeven we echt niet nog een keer over te gaan discussieren.

 

Mvg,

 

Michel

Dank, daar ben ik het mee eens, die discussie is wel klaar.

 

 

 

je haalt mij de woorden uit de mond! :)

En jij weer de mijne :). aangepast door DoeEensGek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...