Ga naar inhoud


probleem astra 19,2


saturatie

Aanbevolen berichten

Heb een probleem met ontvangst astra 19,2 als het regent.

 

waardes astra 19,2 uit decoder 11,65 db snr =63% agc = 97% ber= 0 Blokvorming bij hevige regen

waardes hotbird 13,0 uit decoder geen db snr = 0% agc = 99 % ber= 0 beeld ok

waardes astra 23,5 uit decoder 19db snr = 94% agc = 99% ber = 0 beeld ok

waardes astra 28,2 uit decoder 15,6db snr = 77% agc = 99% ber = 0 beeld ok

 

Deze waardes zijn met signaalzoeker gemeten in mijn decoder.

Schotel is een triax 110 decoder is een vu duo.

 

Wat ik raar vind dat ik volgens de signaalzoeker geen signaal heb op hotbird maar wel vloeiend beeld op de astra 19,2 wel signaal en deze valt weg bij hevige regenval terwijl ik op de andere gewoon kan kijken zonder problemen.

 

Ik vermoed een afstellingsprobleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat voor LNB gebruik je voor de Astra 19,2?

 

Er bestaan LNB's die problemen met waterdruppels hebben hetgeen tot signaaluitval kan leiden.

 

Een regenbui kan heel goed tot uitval op een sat.positie leiden.

Tussen het pad tussen 19 en 23 graden zit al snel 10 of meer kilometers verschil, waardoor de bui wel de ene en niet de andere positie laat uitvallen.

 

Maar je dient te beginnen met je schotel optimaal uit te richten voor voldoende slecht weer reserve!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de schotel laten plaatsen heeft die gericht met een plaatje waarop een kompas en een waterbel van een waterpas op hing,dit zette hij op de draagarm van de lnb:

Daarna heeft hij zo een handheld tvtje genomen en dan fijnafstelling gedaan.

Welke sateliet hij het eerst heeft genomen weet ik niet,was in ieder geval een italiaanse zender.

Ik kan hem natuurlijk terug laten komen maar zou toch liever zelf doen dan weet ik ook in de toekomst waar ik aan moet draaien.

Wat heb ik reeds ondernomen mij viel het op dat als ik de draagarm iets omlaag duwde het signaal beter werd dus heb ik de schotel gelost en iets naar beneden gedraaid dit scheelt al een paar procenten,in sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sayuratie schrijft:

 

“Welke sateliet hij het eerst heeft genomen weet ik niet,was in ieder geval een italiaanse zender.”

 

Ik ga er niet van uit dat hij de Hotbird gebruikt heeft om de schotel uit te richten. Het zal dan wel de zender HD Demo Astra & Rai zijn op transponder 11778V van de Astra 23,5. Dat zijn meestal Italiaanse films die daar op uitgezonden worden.

 

Maar laat nu eens een foto zien van de vier lnb’s, van boven, van achteren en van voren als het kan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb jij geen originele Triax-rail. Je bent niet de eerste die problemen heeft met een Universal-multiblock. Daar staan de lnb’s namelijk 2cm hoger dan met een originele Triax multiblock waardoor de lnb’s niet niet in het brandpunt van de schotel staan. Een originele Triax-rail ziet er zo uit, met twee sleuven van voren:

post-60869-0-63580800-1338926187_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als mijn lnb's niet in het brandpunt zouden staan zou ik toch overal slecht resultaat op moeten krijgen juist een half uur stortregen gehad en alleen de 19,2 had problemen.

Ik kan natuurlijk altijd eerst proberen mijn schotel af te stellen op de 19,2 en dan op de andere satelieten moest dit niet werken kan ik nog altijd een triaxhouder aanschaffen.

aangepast door saturatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste saturatie

Een schotel heeft een brandpunt en in dat brandpunt hoort de kop van de lnb te staan. Ik heb foto’s van beide rails toegevoegd. De onderzijde van de lnb-klem staat bij Triax 37mm boven het midden van de draagarm, bij SAB is dat 55mm een verschil van 18mm. Nu is dat wel weer te compenseren door een Triax-schotel met een SAB-rail met minder elevatie in te stellen maar goed is het natuurlijk allemaal niet om zowel horizontaal als verticaal het brandpunt van de schotel aan je laars te lappen.

Ik heb zelf nog geen metingen verricht met beide rails wat het effect is.

Dat er op de SAB-rail staat dat die ook voor de Triax te gebruiken is, is natuurlijk alleen maar om er zo veel mogelijk van te kunnen verkopen.

post-60869-0-60681300-1339148572_thumb.jpg

post-60869-0-99708300-1339148586_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen nog wat aan mijn schotel geregeld en gezien dat mijn signalen verbetert zijn vooral de astra 19,2 nu nog een fikse regenbui afwachten en zien of deze nog wegvalt.

iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

De signaalsterkte is nu 94 en en snr zir nu rond de 19 db gemeten met dezelfde decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...