Ga naar inhoud


Philips DSX-6073 Terugzetten Originele Firmware / Software


Chicken-G

Aanbevolen berichten

Ben in het bezit van een Philips Decoder DSX-6073 met ZIBI 8 Plus NL versie HDL:Servihard 9 settingslijst: M_Z release datum 15-07-2003

decoder heeft een lange tijd (lees paar jaar) in de kast gelegen en sinds een paar weekjes heb ik een nieuwe schotel geplaatst en wil weer alles up to date maken.

 

is er iemand die mijn decoder in originele staat of een up to date staat kan brengen? of is dit goed zelf te doen?

 

kan nu wel kanalen scannen en ontvang heel veel behalve de Ned zenders free to air. tevens zie ik in mijn antenne instellingen niet dat het signaal uitslaat naar 4,5 groen. terwijl mijn schotel goed staat.

ik heb een Duo LNB en heb met een Leen Decoder van mijn schoonvader de schotel uitgericht en met orginele Canal digitaal kaart werkt die leen decoder prima op astra 1 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je het beste de laatste firmware van Rayhtec kunt pakken, dit is in principe best zelf te doen met een simpele seriele kabel. bedenk wel dat je hiermee geen HD of MPEG 4 kanalen kunt kijken.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Gerard voor je snelle reactie.

 

ik heb zo'n kabel alleen heb ik hulp lijntje nodig hoe ik dit het beste kan doen. en met welk proggie. (ik heb de kanalen lijst (johan54) en de rayhtec6072 firmware.)

 

is deze ontvanger niet meer geschikt voor die kanalen omdat hij te oud is? welke instap decoder zou dit wel kunnen?

 

je ziet wel een hoop vraagjes... haha, maar ik wil het sat gebeuren weer een oppakken. :)

alvast bedankt.

 

Mvg, Chiel

aangepast door Chicken-G
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Johan45

 

Bedankt voor je informatie.

ik heb inmiddels de decoder geflashed en hij doet het ook nog.

nou gaf Hellum aan dat ik geen HD en Mpeg4 kanalen kan kijken.

ik zie ook alleen een paar free to air duitse kanaaltjes.

ik heb een duo lnb, moet ik nog wat anders instellen in de decoder? zodat ik bijv. ook tv oost enzo kan ontvangen. en BVN.

 

of is dit helemaal niet mogelijk.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in principe kun je er vanuit gaan dat alle zenders boven het basispakket in MPEG 4 of HD zijn (bCartoon Network, Disney channel Discovery Science etc.)

de normale zenders zoals ned 1,2,3 rtls en sbs kun je nog wel gewoon ontvangen.

 

 

MVG. Gerard

aangepast door Hellum

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...