Ga naar inhoud


Geen beeld na laatste CD wijziging


Eibersite

Aanbevolen berichten

Na de laatste wijziging van CD heb ik op bepaalde zenders geen beeld meer, Veronica/DisneyXD HD (23) geeft een rood vierkantje en de regionale zenders alleen geluid.

 

CD kent deze problemen en geeft als oplossing: de ontvanger terugzetten naar de fabrieksinstelling en daarna de kanalen opnieuw inlezen maar hoe zet ik de DSX6073 terug naar fabrieksinstellingen?

 

Of heeft iemand een andere oplossing met de originele software en originele kanaallijst? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi.

 

Jouw decoder is al behoorlijk verouderd en niet geschikt voor mpeg4 zenders.

Canaldigitaal zendt bijna alles uit in mpeg4.

Dit zijn tegenwoordig niet alleen HD zenders maar ook sd zenders die in mpeg4 uitzenden.

Jouw decoder kan alleen mpeg2 aan.

 

Wat voor abo heb je?

Basis?

 

Grote kans dat je gratis een geschikte nieuwe decoder kunt krijgen.

Ze vragen er wel een verlenging van 2 jaar voor terug.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

@Moderator: ja ik weet dat het een oude ontvanger is. Deze staat bij mijn schoonmoeder en die hoeft ook alleen maar de belangrijkste zender te hebben ... hoewel ... ze zapt al steeds verder.

 

De zenders die het nu niet meer doen zijn geen (nog) mpeg dus dat kan eigenlijk het probleem niet zijn. Het is volgens mij gewoon een update fout van CD.

 

Maar inderdaad, misschien moet ik mijn schoonmoeder verwennen met een nieuwe ontvanger en zijn we van al die problemen af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eibersite,

 

Nee, ga hem niet opsturen.. Hij is geheel gratis en ik geef er geen Eurocent meer aan uit. Maar aanbod blijft gewoon staan. Ik wil het toestel gewoon werkend tonen aan diegene die hem wil hebben. Dan is er later achteraf geen geneuzel over "hij was al stuk dat....".

 

Persoonlijk heb ik hem gekregen via CanalDigitaal en het was toen de derde ontvanger (andere twee waren defect). Heb deze getest en meteen aan de kant geflikkerd. Wat een ragbak is het!

 

Maar puur voor kijken naar... doet hij het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eibersite,

 

Nee, ga hem niet opsturen.. Hij is geheel gratis en ik geef er geen Eurocent meer aan uit. Maar aanbod blijft gewoon staan. Ik wil het toestel gewoon werkend tonen aan diegene die hem wil hebben. Dan is er later achteraf geen geneuzel over "hij was al stuk dat....".

 

Persoonlijk heb ik hem gekregen via CanalDigitaal en het was toen de derde ontvanger (andere twee waren defect). Heb deze getest en meteen aan de kant geflikkerd. Wat een ragbak is het!

 

Maar puur voor kijken naar... doet hij het.

 

Voor de duidelijkheid, ik vergoed je natuurlijk de gemaakte verzendkosten, dus ?? Je hoeft hem dan alleen even op het postkantoor te brengen en gezeik achteraf .... wees maar niet bang. Je woont globaal 200km bij mij vandaan dus ik kom echt niet langs  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...