Ga naar inhoud

CI, CI+, (soft)cams en smartcards

Seca, Conax,  OScam, CCcam


Subforums:

  1. OSCam

    Alles over OScam (softcam)

    3,6k
    berichten

24.302 onderwerpen in dit forum

  1. Nieuwe Predator 2.18 1 2

    • 26 reacties
    • 3,3k weergaven
    • 9 reacties
    • 4,1k weergaven
    • Sat4all vriend

    x-cam uitvallen

      • Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 1,1k weergaven
  2. Onbekend Mastera????

    • 13 reacties
    • 1,4k weergaven
  3. aanschaf module

    • 5 reacties
    • 1,1k weergaven
    • Sat4all vriend

    Multivision en Boomerang op hotbird weg? 1 2

      • Sat4all vriend
    • 15 reacties
    • 2,5k weergaven
  4. cas2

    • 13 reacties
    • 1,3k weergaven
    • Sat4all vriend

    Dragonkaart niet te laden met VP20

      • Sat4all vriend
    • 6 reacties
    • 915 weergaven
  5. Baudrate to high......

    • 14 reacties
    • 1,4k weergaven
  6. Aanbevolen versie MR update file

    • 1 reactie
    • 758 weergaven
  7. Verschil MR en MRev.

    • 3 reacties
    • 892 weergaven
    • 10 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 5 reacties
    • 894 weergaven
  8. MRCrypt en dergelijke ook voor Mrev??

    • 4 reacties
    • 532 weergaven
    • Sat4all vriend

    Cas key update probleem help

      • Sat4all vriend
    • 13 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 1 reactie
    • 971 weergaven
    • 13 reacties
    • 1,4k weergaven
    • Sat4all vriend

    NEW xcrypto_1071 voor X-cam uit

      • Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 1,4k weergaven
  9. Matrix reloaded

    • 1 reactie
    • 937 weergaven
  10. Mrev Freezes met aston xena 2000

    • 3 reacties
    • 880 weergaven


  • Berichten

    • Eergisteren "gecomunniceerd" met AI. Reden, ik heb 12 zonnepanelen op 1 string en heb ik liever DC gekoppeld in verband met een stukje verlies (DC>AC>DC) en kwam uit op een Solis S6-EH1P3K-L-PLUS (1-fase, 3 kW) die een DC uitgang heeft. En daar ben ik best blij mee. Heeft geen accu aan boord maar je kunt er iedere accu aan hangen volgens AI. Dat laatste ga ik nog verifiëren voordat fabrikanten naar elkaar gaan wijzen.  
    • Daar zitten ook de netkosten (bestaande uit het distributienettarief, de tarieven voor de huur van de meter en de transmissietarieven) in. Dat zijn kosten die losstaan van de energieprijs, maar hier voor het gemak over het verbruik van een gemiddelde particulier worden terug gerekend.
    • Ze worden niet uitgeschakeld want dat data signaal voor de electra meters moet voorlopig nog in tact blijven.  Alleen de reguliere uitzindingen stoppen en er komt een boodschap te lopen.
    • Het lijkt er op dat Monaco de mogelijkheden bekijkt om, in functie van de oorlog in Oekraïne, de zeer sterke langegolfzender op 216 kHz te reactiveren.   Gisteravond waren er in elk geval al de eerste testuitzendingen.Radioamateur Christian Ghibaudo meldde gisteren via mediumwave.info dat de regering van het prinsdom Monaco had laten weten dat ze een verzoek ontving om de voormalige langegolfzender van Radio Monte Carlo, op 216 kHz, te reactiveren in functie van (avond)uitzendingen in het Russisch en Oekraïens. Monaco deelde niet mee van wie het verzoek kwam.   Het bericht lijkt alvast geloofwaardig, want het stond nog maar enkele uren online en gisteravond werden al testuitzendingen gehoord tussen 19.35 uur en 19.55 uur (Belgische tijd), zo bevestigen diverse radioamateurs in België, Nederland en Denemarken. De zender droeg het Franse ID “R-M-C” en er werd kortstondig getest op verschillende vermogens. Het is vrij onwaarschijnlijk dat een piraat in staat zou zijn om op die frequentie dergelijke grote vermogens te produceren.   We durven dus aannemen dat de test wel degelijk vanuit het Zuid-Franse Roumoules kwam, de zendersite van waaruit het signaal van Radio Monte Carlo (RMC) op 216 kHz werd uitgezonden van 1974 tot het eind maart 2020 werd stopgezet.   De langegolfzender bleef evenwel beschikbaar voor potentiële huurders, dus de zendinstallatie, de sterkste op Europese bodem, is in elk geval intact. ’s Avonds en ’s nachts kun je er vrijwel heel Europa mee bestrijken. RMC zond tot 2020 uit met een vermogen van 1.400 kilowatt, maar in het zenderpark zijn drie zenders aanwezig van elk 1.000 kilowatt, zodat je, parallel geschakeld, theoretisch zelfs tot 3.000 kilowatt zou kunnen uitzenden (RMC gebruikte de laatste jaren twee parallel geschakelde zenders van 1.000 kW op een vermogen van elk 700 kW).   RMC maakte destijds gebruik van een 300 meter hoge directionele antenne, gericht op het noordwesten, om maximaal Frankrijk te kunnen bestrijken. Maar er is in Roumoules ook een (vrijstaande) backup-antenne beschikbaar van 330 meter hoog en die heeft een omnidirectioneel patroon.    Naast de zeer sterke zender op 1467 AM is de langegolf zender er ook nog   bron: Koert Seinen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...