Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

85.998 onderwerpen in dit forum

• 1 reactie
    • 441 weergaven
    • 1 reactie
    • 376 weergaven
    • 0 reacties
    • 302 weergaven
    • 0 reacties
    • 437 weergaven
    • 0 reacties
    • 480 weergaven
    • 0 reacties
    • 396 weergaven
    • 0 reacties
    • 244 weergaven
    • 0 reacties
    • 400 weergaven
    • 0 reacties
    • 273 weergaven
    • 0 reacties
    • 313 weergaven
    • 0 reacties
    • 266 weergaven
    • 0 reacties
    • 296 weergaven
    • 0 reacties
    • 404 weergaven
  1. [15ºW] testcard CBN

• 0 reacties
    • 282 weergaven
    • 0 reacties
    • 379 weergaven
    • 0 reacties
    • 316 weergaven
    • 0 reacties
    • 286 weergaven
    • 0 reacties
    • 561 weergaven
    • 0 reacties
    • 333 weergaven
  2. [07ºE] Testbeeld

• 0 reacties
    • 341 weergaven

• En gevolgd door telenet,ik snap niet hoe wij dit allemaal kunnen betalen, beloofde snelheden worden belange na niet bereikt,niet bij telenet niet bij proximus,belachelijk duur is het, zeker de tv kanalen als ik zeker wist dat iptv (niet de legale)niet te traceren valt deed ik ook de overstap naar ...
    • Wanneer ik hier een optische kabel aansluit van TV naar soundbar, en ik zet de VU+ uit, dan gaat de VU+ en de TV uit maar de soundbar blijft aan. Gebruik ik HDMI cec dan gaat alles uit, Alleen harder en zachter zetten zoals ik al schreef lukt dan niet met de AB van de VU+ met de AB van TV en AB soundbar lukt dit wel.  Lijkt op een schakel probleem.  Ik zal in het weekend eens een andere VU+ aansluiten om te kijken wat er dan gebeurd.   groet en bedankt voor het meedenken.   MJ
    • @Mathjanssen   Voor een correcte werking van CEC is het een absolute voorwaarde dat het fysieke CEC adres van de box gelijk blijft. Laat nou juist de VU of eigenlijk OpenPli daar regelmatig een potje van maken. Het lijkt erop dat jij daar ook last van hebt. Als het fysieke adres wijzigt, wijzigt ook het logisch adres. Daar communiceren alle aangesloten apparaten mee.   Je kunt daar wellicht wat aan doen. Je kunt het CEC adres bij OpenPli vastzetten, zodat die niet meer wijzigt. Dat doe je als volgt:   Zodra je de boel hebt opgestart controleer je eerst of je het geluid kunt regelen met de AB van de VU. Als dat het geval is ga je naar Instellingen/Systeem/Audio-Video/HDMI-CEC instellingen. Check het CEC adres, in jouw geval moet dat 1.0.0.0 zijn, omdat de box op ingang 1 van de TV staat aangesloten. Zet dit adres nu vast met de gele toets.   Mocht dit niet lukken zorg er dan voor dat de Next box niet van de spanning af gaat.  Voor een correcte werking van CEC is dat ook nodig, om het logisch adres te behouden. En dat geldt eigenlijk voor alle apparaten die gebruik maken van het CEC protocol.   Elk door HDMI aangesloten apparaat krijgt een fysiek CEC adres via de EDID:   Als een apparaat wil communiceren over de CEC lijn, dan kiest het zelf een logisch adres uit de volgende tabel:  
    • ik heb het eenvoudiger ook nog met een logitech remote die alle apparaten in 1x uitzet maar je zal het moeten zoeken bij de HDMI instellingen van je box en tv
  • Nieuwe aanmaken...