Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.976 onderwerpen in dit forum

1. 2 of 8MB cache op HDU

• 6 reacties
    • 702 weergaven
    • 16 reacties
    • 5,4k weergaven
  2. Automatisch NFS harddisk mounten op dreambox

• 14 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 3 reacties
    • 745 weergaven
    • 68 reacties
    • 14,7k weergaven
  3. sharing

• 3 reacties
    • 798 weergaven
  4. Hulp voor franse vriend?

• 0 reacties
    • 939 weergaven
  5. samba probleempje

• 0 reacties
    • 652 weergaven
  6. opnemen op harde schijf enz.

• 4 reacties
    • 900 weergaven
  7. satscan

• 5 reacties
    • 684 weergaven
  8. jirkas

• 7 reacties
    • 1,1k weergaven
  9. inbouwen harde schijf

• 9 reacties
    • 866 weergaven
  10. Ngrab?

• 1 reactie
    • 689 weergaven
  11. SNR, ACG en BER

• 1 reactie
    • 3,4k weergaven
  12. NSS 22.0W

• 5 reacties
    • 880 weergaven
  13. Tuxvision probleem

• 11 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 13 reacties
    • 5,5k weergaven
  14. mount hdd

• 5 reacties
    • 765 weergaven
    • 3 reacties
    • 569 weergaven
  15. Harddisk probleem

• 12 reacties
    • 681 weergaven

• In ieder geval is middels de power inserter op de coax naar de DVB-T2 active antenne stabiliteit. Ik kan me sinds ingebruikname echter geen scenario bedenken waarbij ikzelf die kwestie veroorzaakt heb.   Ik ga nog eens testen met het verplaatsen van de tuners in slot A en B (C = legacy)   o ja de DVB-T2 tuner is spik splinter nieuw (mocht iemand dat nog in de weegschaal willen leggen)
    • Zulke gebeurtenissen hebben een hoge impact op het leven van betrokkenen. Vandaar is elke mogelijke "inbraak" afschermen een goed idee.   In de komende tijd zullen we steeds kwetsbaarder worden voor spoofing en software matige aanvallen.   Je wilt niet weten wat wij achter de schermen doen om bijvoorbeeld dit board veilig te houden.     Actuele problemen met Microsoft Word documenten op dit moment:   CVE-2026-21514 (Microsoft Word): Hiermee kunnen aanvallers beveiligingen rondom gevaarlijke objecten in Word-documenten omzeilen. Hoewel de 'Preview Pane' veilig is, is het risico groot zodra een gebruiker een bestand opent.   Dustin Childs van het Zero Day Initiative heeft vanuit Japan de balans opgemaakt voor de tweede 'Patch Tuesday' van 2026. Hoewel het totale aantal kwetsbaarheden bij Microsoft met 62 CVE's (Common Vulnerabilities and Exposures) relatief gemiddeld is, slaat de beveiligingswereld alarm vanwege het uitzonderlijk hoge aantal lekken dat op dit moment al actief door cybercriminelen wordt misbruikt. Dutch IT channel   Het is daarom een overweging waard om software waarvoor geen updates meer komen uit te faseren. In plaats van een oude Microsoft Word zonder updates is dan bijvoorbeeld Libre Office met updates een alternatief.    
    • De externe voeding levert 12 Volt.   Op het moederbord worden alle andere spanningen opgewekt vanuit die 12 Volt, zoals de 5 Volt, de interne 13 en 18 Volt voor de LNB voeding en uiteraard de 12 volt voor het moederbord zelf.   Een te lage externe spanning zal niet de 5 Volt voor de antenne versterker defect maken, een kortsluiting of overbelasting op de antenne of statische elektriciteit (bliksem) wel.   Ook een potentiaal verschil tussen de verschillen de aangesloten apparaten en antennes tijdens het inpluggen kan ook schade veroorzaken.
    • Dat is mijn vader gebeurd dus daar heb ik wel ervaring mee. Ik snap wel waar je op doelt.    
    • de ganse box draait op DC hoor. LNB stuur je aan met DC waarbij de middenleider de positief is
  • Nieuwe aanmaken...