Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.972 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 2,7k weergaven
    • 5 reacties
    • 770 weergaven
    • 6 reacties
    • 1k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 2 reacties
    • 837 weergaven
  1. Welke skin voor Pli Lolite

• 5 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 1 reactie
    • 574 weergaven
    • 5 reacties
    • 1,5k weergaven
    • 4 reacties
    • 659 weergaven
  2. [7020S] Probleem met zappen via re-stream

• 0 reacties
    • 894 weergaven
    • 1 reactie
    • 530 weergaven
    • 8 reacties
    • 4,4k weergaven
  3. (7020) Geen lock wel signaal en enorme ber

• 14 reacties
    • 7,9k weergaven
    • 2 reacties
    • 1k weergaven
    • 11 reacties
    • 6,2k weergaven
    • 2 reacties
    • 814 weergaven
    • 4 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 4 reacties
    • 785 weergaven
    • 1 reactie
    • 451 weergaven
  4. OPNEMEN MET DM600PVR MET GEMINI 430

• 5 reacties
    • 1k weergaven

• Een paar vrienden van me gebruiken een Nedis 7-elements buitenantenne. O.a. in Groningen met condities Denemarken mee ontvangen op een vrijstaande 6m hoge mast. Kost €26-27.
    • Voor een enkele VHF of UHF antenne is de rotor prima, die zwaardere rotoren zijn voor de zwaardere HF antennes die zendamateurs gebruiken.
    • Om geen storing te veroorzaken op dezelfde frequentie die dan verticaal gebruikt wordt. Ofwel je kan een frequentie vaker gebruiken.   Horizontaal was handiger bij dakantennes en verticaal is beter voor mobiele ontvangst, immers vaak een spriet recht omhoog (=verticaal).   m = mixed, dus beide polarisaties  
    • ukwtv.de fmscan.org Bij NRW is o.a. Langenberg de enige met horizontale polarisatie.
    • Hoi,   Vandaag crashte plots onze openatv tv ontvanger na een mislukte update, gelukkig had ik een backup klaar, alles teruggezet........ Oef eindelijk alles weer werkende, dacht ik nog even zenders op andere satelliet proberen, en Moteck VBOX2 geeft onmiddelijk Err 2. Natuurlijk toen ik dit het eerst zag dacht ik, shit mn ontvanger zal fout zitten, maar alles gecontroleerd, alles is perfect!   Dus dacht even de motor manueel bedienen via VBOX, en bam direct Err 2.   Dus morgen vandaag maar eens kijken als er wat meer licht is.   De motor van de schotel is best oud, ik heb deze nooit weten vervangen, maar was volgens mijn vader ooit eens kapot gegaan... Dus wellicht voor mijn tijd... Maargoed, dus Err 2 zou inhouden dat de moteck geen pulsen krijgt van de motor. Maar dit kan ofwel dus zijn dat de motor defect is, of dat het contact dat de pulsen geeft kapot is.   Dus mijn idee lijkt morgen kijken of de motor iets van beweging heeft bij aansturen van de Moteck? En daaruit verder zien of het de contacten zijn, of de motor, of eventuele bekabeling..   Maarja, ik dacht ik ga dit topic toch al even posten :).   Maar nu eerst slapen 😴   Alvast bedankt Met vriendelijke groetjes
  • Nieuwe aanmaken...