Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.976 onderwerpen in dit forum

• 1 reactie
    • 833 weergaven
    • 3 reacties
    • 1,5k weergaven
  1. [7020S] hoe EPG beeld veranderen ?

• 1 reactie
    • 873 weergaven
    • 10 reacties
    • 6,1k weergaven
    • 3 reacties
    • 2,2k weergaven
  2. [all] ORBITA G3 SKINS 1 2

• 24 reacties
    • 3,4k weergaven
    • 5 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,1k weergaven
  3. [500/7000] newcamd valt na een dag vanzelf uit

• 4 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 5 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 1 reactie
    • 804 weergaven
    • Sat4all vriend

[ALL] Opgenomen film niet zichtbaar als bestand

• Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 3,8k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 38 reacties
    • 8,2k weergaven
    • 1 reactie
    • 1,5k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 2 reacties
    • 947 weergaven
    • 7 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 9 reacties
    • 4,5k weergaven
  4. [7020S/500S] LAN-cs via gbox hoe ? 1 2

• 23 reacties
    • 3,9k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 1,5k weergaven

• Goedemiddag allen, Ik ben nu ongeveer 4 maand redelijk intensief bezig met home assistant, welke ik in een docker container heb draaien. Ik heb al veel filmpjes van Denie van Kleef gevolgd. Ik lees veel en probeer ook veel uit. Gebruik vaak terminalvenster hiervoor. Ik ben wel redelijk bekend met linux. Niet dat ik er alles van weet, maar ben in het verleden vaker met linux bezig geweest. Ik heb sinds kort een ZBT 2 dongle aangeschaft, waar ik graag open-thread op wil hebben draaien. Mijn hardware / software is: Een mini PC, waarop Ubuntu 24.04.4 LTS draait. Ik heb in container ( via docker compose ) home assistant draaien ( 2026-3 ). Verder heb ik diverse containers via docker compose draaien, zoals Node Red, en nog wel meerdere op het vlak van home domotica, echter deze zijn wel connected met home assistant maar heb er geen apparaten aan hangen. Ik kan home assistant van buiten bereiken via cloudflare, maar dit geheel terzijde. Zodra dat ik de ZBT 2 dongle aansluit op de mini pc ( met een usb verlengkabel welke bijgeleverd is ), en start de container home assistant oponieuw op ( via portainer ), dan wordt de usb dongle in home assistant ontdekt. Ik kan dan ook de keus maken, welke firmware ik op de dongle wil hebben. ( Zigbee of open thread ). Voordat ik het vergeet te melden: Deze regel heb ik als extra regel in docker-compose.yaml gezet: devices: - /dev/serial/by-id/usb-Nabu_Casa_ZBT-2_E072A1FAA444-if00:/dev/ttyACM0 Uiteraard via docker compose up -d home assistant laten compilen. Wanneer ik kies in home assistant voor zigbee, dan wordt de ZBT-2 keurig voorzien van firmware en na het flashen wordt de ZBT-2 keurig herkend als zigbee apparaat. En de werking is dan uitstekend. Wanneer ik kies voor thread firmware, dan wordt wel de firmware gedownload binnen home assistant, echter komt home assistant met de melding dat thread firmware alleen kan worden geflashed via home assistant os. Ik dacht eerst aan dat de usb poort via home assistant niet voorzien was van de goede rechten ( lees en schrijf rechten ), echter dat is niet het geval, anders zou ik geen Zigbee firmware werkend kunnen krijgen op de ZBT-2 via home asstant. Ik ben echter nieuwsgierig wat de reden kan zijn, dat zigbee wel op de ZBT-2 stick wil en werkend is, en waarom open thread niet wil flashen via home assistant ( container installatie ). Bij voorbaat dank voor je antwoord en / of ervaringen. Met vriendelijke groet, paardengek
    • hoi,       / coderingsnieuws e.d.: * betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd. ** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! ** *** niet alle transponders hier beschreven zijn overal te ontvangen *** Astra 3C - 23,5° Oost: Er zijn twee nieuwe programma met de eenvoudige naam "Test" verschenen. Er verscheen een "Test" op 11.934 GHz en een ander met dezelfde naam op 12.090 GHz, beide met verticale polarisatie. Beide zijn correct versleuteld door Irdeto ( CAID 0624, 0653), Conax (CAID 0B02), Nagra MA (CAID 181D) en Viaccess (CAID 0500, provider-ID 051910). Aangezien beide momenteel exclusief voor de behoeften van de operator worden gebruikt, zijn deze tests niet beschikbaar op kaarten voor de klanten van de operator. De eerste positie "Test" bevat audiotracks in het Tsjechisch, Slowaaks en de originele versie, terwijl de tweede positie Slowaaks en de originele soundtrack bevat. Het is nog niet bekend wat er op de komende posities zal verschijnen. 11.934 V 3/4 29.900 DVB-S2/8PSK CA Irdeto + Conax + Viaccess + Nagra MA 12.090 V 3/4 29.900 DVB-S2/8PSK CA Irdeto + Conax + Viaccess + Nagra MA Amos 3 stopt met de tv-uitzendingen, de Roemeense zender is nu te zien op 1° West. De communicatiesatelliet AMOS 3, gelegen op 4° west heeft alle diensten in de Europese bundel stopgezet. Het laatste programma dat gebruikmaakte van de capaciteit van deze satelliet heeft een nieuwe bestemming gevonden. Er is geen directe vervanging voor Amos 3 met Europese dekking op 4°W en die is waarschijnlijk ook niet gepland. De bestelling voor de Amos 8-satelliet is geannuleerd. Klanten van Amos, of liever satellietoperator Spacecom, met dekking in Europa moesten capaciteit vinden bij andere operators in andere orbitale posities. Dit geldt ook voor de Roemeense commerciële televisiezender România TV , die is overgestapt van de Amos 3-satelliet ( 11.214 GHz, polarisatie H) naar de oudere, maar nog steeds volledig functionerende intelsat 10-02 satelliet , waar zij FTA uitzendt in HD- en SD-resolutie op de 11.042 GHz, polarisatie V. technische parameters - România TV HD, România TV SD: Intelsat 10-02 ( 1° west ) 11.042 V 5/6 41.00 DVB-S2/8PSK Een raket heeft een satellietteleport van SES in Israël getroffen, waarbij enkele antennes beschadigd raakten.   Er zijn geen slachtoffers gevallen en de belangrijkste infrastructuur blijft operationeel. Op 9 maart werd de teleport van satellietoperator SES in Israël getroffen door een raket, zo maakte het in Luxemburg gevestigde bedrijf bekend. Volgens SES is slechts een klein deel van de geostationaire antenne-installatie beschadigd. Er zijn geen meldingen van gewonden en de hoofdvestiging van Emek is niet getroffen. "Stroomvoorziening, internet en alle diensten die niet gerelateerd zijn aan de beschadigde antennes functioneren normaal", aldus het bedrijf in een verklaring op 11 maart. SES heeft zijn bedrijfscontinuïteitsplan geactiveerd en werkt samen met klanten om de volledige functionaliteit van de faciliteit te herstellen. Het bedrijf merkte op dat het beschikt over aanzienlijke back-up- en redundantiemogelijkheden In een verklaring die via een gerelateerd mediakanaal werd gepubliceerd , erkende Hezbollah , de door Iran gesteunde militante groep uit Libanon, de aanval op de Emek Ha'ela- faciliteit en beschreef deze als onderdeel van de "Cyberdefensie- en Communicatieafdeling van het vijandige Israëlische leger". bron: https://spacenews.com/missile-strike-hits-ses-teleport-in-israel/ Beëindiging van het contract van Eutelsat met de Russische RSCC Eutelsat heeft officieel de capaciteitscontracten voor de satellieten Express AT1 en Express AT2 , eigendom van het Russische RSCC, beëindigd. Het besluit vloeit voort uit het uitvallen van Express AT1 op 56°O en de geplande verplaatsing van Express AT2 van 140°O . https://live.euronext.com/en/produc...ermination-capacity-contracts-express-at1-and Eutelsat 21B - 21,6° Oost: Een pakket van 15 Bosnische gratis te ontvangen televisiezenders is van de Eutelsat 21B (21,6°O) satelliet gehaald . Het pakket, bekend als VIDI TV , werd aangeboden als een T2-MI (FTA) stream op de frequentie 11,402 GHz, pol. V (SR: 21905, FEC: 3/5; DVB-S2/8PSK). Het was bedoeld als feeder-uitzending naar DVB-T2 terrestrische televisiezenders (MUX D) in Bosnië en Herzegovina. De Bosnische T2-MI-uitzendingen blijven te ontvangen via de 16° Oost tp. C10 (11.401 GHz, pol. V, SR: 17500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK) Transmissietype: T2-MI, PLP: 0 Codering: geen (FTA) Yamal 402-55° Oost: Het NTV Plus- platform verzorgt testuitzendingen naar Siberië via de Yamal 402-satelliet (55°O) van Gazprom Kosmicheskiye Sistemy . De operator distribueert ongeveer 90 televisiezenders via drie transponders. Deze uitzendingen werden gestart na het uitvallen van de Express AT1-satelliet (56°O) op 4 maart 2026. 11.425 H 3/4 27.500 DVB-S2/8PSK Russia Beam 12.685 H 3/4 27.500 DVB-S2/8PSK North Beam 12.720 H 3/4 27.500 DVB-S2/8PSK North Beam   De Siberische versie van NTV Plus zal in testmodus draaien totdat het volledige pakket is hersteld. Gedurende de overgangsperiode zullen de kanalen aan de abonnees zonder extra kosten worden aangeboden. TurkmenÄlem MonacoSat - 52°Oost: Een nieuw kanaal ging de lucht in op de TurkmenAlam-satelliet Khalij TV 10887 V 27500 Express AM7 - 40° Oost: De nationale omroepnetwerken van de Islamitische Republiek Iran (IRIB) zijn nu beschikbaar via de Express 40°E-satelliet. Door de ontkoppeling van de IRIB-netwerken van de Badr- en Intelsat-satellieten worden alle nationale netwerken nu in SD MPEG4-formaat uitgezonden via de Russische Express 40°E-satelliet. 11637 H DVB-S2/8PSK SR-FEC: 30000-3/4 https://www.lyngsat.com/muxes/Express-AM7_Steerable_11637-H.html
    • Klopt helemaal, een stoffige B215  
    • Hebben je antecedenten er iets mee te maken dan of gaat het over software en hardware? Ik heb iets dergelijks nog niet meegemaakt, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit een amiko 8265 heb gebruikt. Ondanks dat hebben we er niets aan, qua informatie.   maak eens wat screenshots van de instellingen op die amiko. Misschien gaat er iemand een licht op.
  • Nieuwe aanmaken...