Ga naar inhoud

Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers

Subforums:

1. Gigablue

Vragen over gigablue receivers

2.6k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14.7k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1.7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1.8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1.7k
47518 onderwerpen in dit forum

1. vraag aan Tee Bee

• 0 reacties
    • 1.2k weergaven
  2. VRAAG OVER DE PATCH

• 5 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 6 reacties
    • 1.1k weergaven
    • 1 reactie
    • 730 weergaven
  3. Humax Gebruiksaanwijzing

• 1 reactie
    • 1.1k weergaven
  4. probleem pw kaart humax

• 0 reacties
    • 664 weergaven
  5. Humie patch

• 3 reacties
    • 1.2k weergaven
  6. irdeto valt weg

• 5 reacties
    • 1.2k weergaven
  7. [Nokia] CBEG Commando's

• 1 reactie
    • 1.4k weergaven
  8. dtr1200

• 2 reacties
    • 1.1k weergaven
    • 3 reacties
    • 926 weergaven
  9. Waar Settings Humax 5600?

• 1 reactie
    • 1.1k weergaven
  10. Wie vindt welke CI receiver

• 7 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 12 reacties
    • 3.5k weergaven
  11. editor echostar3000ip

• 4 reacties
    • 1.8k weergaven
  12. Humax patch met alle kaarten?

• 4 reacties
    • 1.9k weergaven
  13. interne cam

• 1 reactie
    • 1.8k weergaven
  14. Post deleted by Toxic[Q]

• 5 reacties
    • 2.3k weergaven
  15. Humax dood zonder antenne?

• 0 reacties
    • 1.1k weergaven
  16. Humax Kanaal verwisseling

• 0 reacties
    • 1.1k weergaven

• In Spanje barst het ook van de ontziltingsinstallaties. Niet ver van ons vandaan staat er ook een. Daar gaat een aparte hoogspanningsleiding naar toe om de ontziltingsinstallatie van stroom te voorzien. Het is ook wel begrijpelijk dat zo'n installatie veel stroom gebruikt. Gigantische pompen moeten het zeewater door minuscuul kleine gaatjes persen waar wel een watermolecuul doorheen kan maar geen zoutmolecuul. Dan moet je er wel heel veel druk op zetten wil je er dan nog de nodige kuub's water per minuut doorheen krijgen. Maar al die ontziltingsinstallaties stonden natuurlijk ook stil tijdens de stroomstoring. Gelukkig hebben ze overal in het land op heuvels enorme waterreservoirs staan zodat de watervoorziening gewaarborgd is.  
    • Nee s'nachts is zeker niet overdag maar daarom geef ik toch ook het voorbeeld van Radio Caroline.   Hoe ver kom je met een 4 KW FM zender.... ?    Het feit dat het in het oosten van NL naadje is betekend nog steeds dat het te horen is.  En je hoeft ook geen 4 KW te gebruiken, zet een zender van minstens 20-50 KW neer met een goede antenne.(daar zit de magic) en we hebben een probleem getackeld.    Trouwens ik verbaas mij hoe ver weg die LPAM stations met 100 Watt hier nog te horen zijn gewoon overdag als in op dit moment, tot aan 40-50 KM zo'n beetje.    Je moet gewoon realistisch zijn, en geen appels met peren vergelijken.  De FM is prima zolang het blijft werken (DAB+ is kansloos) maar nogmaals bij een globale stroomuitval of van mij part oorlog is het bye bye FM.  En dan is de middengolf een ideale oplossing en tevens aanvulling als de rest wel werkt.  Ja je hebt ook nog de korte golf maar die acht ik onbetrouwbaarder want daar veranderen de condities echt per minuut. Bovendien de radio daarvoor hebben nog minder mensen in huis.        Staat de zender op het dak van de studio dan?   Bij de meeste omroepen is dat niet het geval kan ik je mededelen.   De ene reactie is nog dommer dan de andere. Jullie pakken 1 zinnetje uit een verhaal en lezen de rest niet.  Komen dan met vergelijkingen die wal noch kant slaan. 
    • Daar kan ik over meepraten. Ga ik door de week (als ik een keer een vrije dag heb gepland) in de polder vissen dan ben ik zo ongeveer vanaf 7.00 uur de gehele dag vrijwel onbereikbaar en kan alleen even naar de zaak een SMS sturen en heel soms ook bellen als ik bovenop de dijk ga staan. (voor 7.00 uur is de ontvangst vaak nog wel goed) Ga ik op dezelfde plek vissen op zondag dan ben ik gewoon bereikbaar en heb ik regelmatig ook nog voldoende snelheid om even het internet op te gaan voor het weerbericht. Dus dat er een gigantische stoornevel overdag ontstaat kan ik absoluut bevestigen.  
    • Mijn referentie was destijds de mogelijke nucleaire aanval lang voordat enkele sat4all forum leden geboren waren. En al helemaal de post-iron curtain samenleving. Er waren heel veel EMP tests op de dagdagelijkse apparatuur en "vervoer" die de USA heeft uitgevoerd om te weten hoe we er aan toe zijn na een nucleaire explosie. Dat ziet er heel slecht uit.   Ook een stroomstoring die absoluut niet uitgesloten kan worden legt ons lam. Er waren ook al betaalpas problemen bij ons met de supermarkt ketens.   Of men in Amsterdam of Dubai de stroom uitschakelt is bijna hetzelfde ,  ofschoon men in Dubai dan kookt.  
    • Waarom zou je een aggregraat op een trailer zetten als deze al voor het pand staat? Als je de uitzending hebt gezien over de regionale rampenzenders dan zie je dat bij TV Oost gewoon een flinke blauwe aggregaat op de stoep staat die volgens de verslaggever groot genoeg is om naast de zender ook alle studio's van stroom te voorzien. Ik verwacht eigenlijk dat dit bij elke rampenzender het geval zal zijn en dat het niet zal zijn van "even wachten tot de aggregaat geleverd is" of van "sorry vergeten diesel te tanken"
  • Nieuwe aanmaken...