Ga naar inhoud

Software

Alles over software (Windows, mac os, linux, android)

13.418 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 1k weergaven
  1. met laptop via pc internet op.

• 3 reacties
    • 644 weergaven
    • 5 reacties
    • 1k weergaven
  2. EPG op Fedora Core 4 machine

• 0 reacties
    • 791 weergaven
  3. desktop instellen

• 11 reacties
    • 1,8k weergaven
    • Sat4all vriend

dhcp & dns (SuSE 9.3)

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 2,3k weergaven
  4. MSN vervanger voor Linux

• 5 reacties
    • 1,9k weergaven
  5. monitor standby

• 10 reacties
    • 838 weergaven
  6. server vraagje

• 9 reacties
    • 1,1k weergaven
  7. geen internet meer

• 7 reacties
    • 986 weergaven
    • 20 reacties
    • 1,8k weergaven
  8. Vreemd probleem kan een bepaalde pagina niet meer op

• 0 reacties
    • 597 weergaven
    • 2 reacties
    • 881 weergaven
  9. Bewegende avatars

• 4 reacties
    • 902 weergaven
    • 0 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 3 reacties
    • 879 weergaven
  10. buetooth bellen via skype

• 9 reacties
    • 992 weergaven
  11. crash 98 se

• 11 reacties
    • 842 weergaven
  12. EMU voor Skystar 2

• 1 reactie
    • 1,1k weergaven
  13. Symlink naar andere map linken

• 2 reacties
    • 1,8k weergaven

• condensatoren op voeding nagekeken ? Is idem aan de duo en die 2 gaan regelmatig defect en die op de tuner zijn ook simpel vervangbaar   https://www.mogilowski.net/2022/08/23/vu-duo2-white-blinking-led-fixing-the-power-supply/  
    • Mwah, nieuw maar dat kan best stuk zijn natuurlijk. Heeft het een normale traditionele TV antenne aansluiting ? Zo ja hoe ziet het busje voor de middenpen er uit ? Die voorzichtig met een kleine punttangetje samenknijpen kan helpen.
    • Hoi, Zoals enkelen van jullie weten gebruik ik al een tijdje de DVB-T2 antenne (actieve versie Funke YagiNX) met 5volt voeding om FTA ontvangst van de RTBF zenders te hebben. (dat werkte ook) Nu bleek al enkele dagen dat er behoorlijk wat uitval van signaal en dus ontvangst was. Gisteren heb ik nog eens naar de antenne gekeken terwijl de receiver op ZDF NEO afgestemd stond. het blauwe ledlicht was uit. Dus dat is een indicatie voor het feit dat de voeding van 5 Volt niet geleverd wordt door de receiver. Ik heb onmiddellijk mijn externe powerinserter gaan zoeken en aangesloten en meteen stabiel beeld als ook nogmaals naar de antenne gekeken, het blauwe ledje was aan.  De plug and play tuner is nieuw. Die zal het niet zijn. Maar in dat slot zat wel eerst de DVB-S2(X) die één bolle elco heeft. is er meer stuk? Dus de Vu+ Ultimo levert geen stabiele 5 Volt meer via de coax. Wat kan ik verder onderzoeken aan onderdelen om dat in orde te brengen. Kent iemand de onderdelen op de printplaat die ik moet doormeten?    
    • Interessante stelling dat in Duitsland geen schoorsteenbeugels werden gebruikt. Daar zie ik overal een buis door een dakpan en ik moet zeggen dat ziet er ook fraaier uit. Echter zou ik geen schotel daarop willen zetten, die moet je laag bij de grond houden als dat kan. Die foto met een afgebroken schoorsteen kan ik mij uit eigen herinnering nog oproepen. Na een storm lag de mast inclusief schoorsteen op het schuine dak!! Daar word je als huiseigenaar niet blij van. Om het topic wat te stimuleren heb ik vanochtend nog een foto gemaakt van een dubbele set antennes zoals die in Nederland ook vaak voorkwamen. Nooit begrepen waarom je dan niet samen met je buurman 1 antenne plaatst en verdeelt. Dat begrepen de antenne installateurs niet of de buren waren niet zo close? De antennes op de foto staan dus al 20 jaar vergeten op dak tot ze vanzelf naar beneden komen. Zoals het zich laat aanzien stukje bij beetje...
    • Alleen stereo vind ik perfect maar zo zie je iedereen heeft andere wensen. Ik denk dat het twee totaal verschillende bedrijven zijn die dit beheren.
  • Nieuwe aanmaken...