Ga naar inhoud

Audio/TV/Mediaspeler apparatuur

Alle informatie over Audio, TV en Video.


8.156 onderwerpen in dit forum

  1. Automatisch VCD of DVD maken met sub

    • 0 reacties
    • 2k weergaven
  2. mpeg file

    • 13 reacties
    • 4,1k weergaven
    • Sat4all vriend

    Qed scart kabels

      • Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 3,4k weergaven
  3. dvd fhilips recorder

    • 5 reacties
    • 1,4k weergaven
  4. reauthoring

    • 3 reacties
    • 892 weergaven
  5. DVD architect

    • 1 reactie
    • 1,1k weergaven
  6. dvb network

    • 4 reacties
    • 2,1k weergaven
  7. Taq's weer dicht.

    • 4 reacties
    • 1,6k weergaven
  8. Blokkerig beeld op kiosken 1 west

    • 2 reacties
    • 838 weergaven
  9. Error TMPGEnc 2.5

    • 8 reacties
    • 1k weergaven
  10. van ProjectX mpv naar divx?

    • 5 reacties
    • 910 weergaven
  11. img naar dvd

    • 5 reacties
    • 1,6k weergaven
  12. Zien of een zender 4:2:2 is

    • 2 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 2,6k weergaven
    • 2 reacties
    • 2,6k weergaven
  13. Free X TV

    • 3 reacties
    • 1,3k weergaven
  14. een klein vraagje over dvd's

    • 5 reacties
    • 1,7k weergaven
  15. Settingslijst invoeren

    • 3 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,5k weergaven
  16. foutmelding

    • 0 reacties
    • 800 weergaven


  • Berichten

    • Daar zitten ook de netkosten (bestaande uit het distributienettarief, de tarieven voor de huur van de meter en de transmissietarieven) in. Dat zijn kosten die losstaan van de energieprijs, maar hier voor het gemak over het verbruik van een gemiddelde particulier worden terug gerekend.
    • Ze worden niet uitgeschakeld want dat data signaal voor de electra meters moet voorlopig nog in tact blijven.  Alleen de reguliere uitzindingen stoppen en er komt een boodschap te lopen.
    • Het lijkt er op dat Monaco de mogelijkheden bekijkt om, in functie van de oorlog in Oekraïne, de zeer sterke langegolfzender op 216 kHz te reactiveren.   Gisteravond waren er in elk geval al de eerste testuitzendingen.Radioamateur Christian Ghibaudo meldde gisteren via mediumwave.info dat de regering van het prinsdom Monaco had laten weten dat ze een verzoek ontving om de voormalige langegolfzender van Radio Monte Carlo, op 216 kHz, te reactiveren in functie van (avond)uitzendingen in het Russisch en Oekraïens. Monaco deelde niet mee van wie het verzoek kwam.   Het bericht lijkt alvast geloofwaardig, want het stond nog maar enkele uren online en gisteravond werden al testuitzendingen gehoord tussen 19.35 uur en 19.55 uur (Belgische tijd), zo bevestigen diverse radioamateurs in België, Nederland en Denemarken. De zender droeg het Franse ID “R-M-C” en er werd kortstondig getest op verschillende vermogens. Het is vrij onwaarschijnlijk dat een piraat in staat zou zijn om op die frequentie dergelijke grote vermogens te produceren.   We durven dus aannemen dat de test wel degelijk vanuit het Zuid-Franse Roumoules kwam, de zendersite van waaruit het signaal van Radio Monte Carlo (RMC) op 216 kHz werd uitgezonden van 1974 tot het eind maart 2020 werd stopgezet.   De langegolfzender bleef evenwel beschikbaar voor potentiële huurders, dus de zendinstallatie, de sterkste op Europese bodem, is in elk geval intact. ’s Avonds en ’s nachts kun je er vrijwel heel Europa mee bestrijken. RMC zond tot 2020 uit met een vermogen van 1.400 kilowatt, maar in het zenderpark zijn drie zenders aanwezig van elk 1.000 kilowatt, zodat je, parallel geschakeld, theoretisch zelfs tot 3.000 kilowatt zou kunnen uitzenden (RMC gebruikte de laatste jaren twee parallel geschakelde zenders van 1.000 kW op een vermogen van elk 700 kW).   RMC maakte destijds gebruik van een 300 meter hoge directionele antenne, gericht op het noordwesten, om maximaal Frankrijk te kunnen bestrijken. Maar er is in Roumoules ook een (vrijstaande) backup-antenne beschikbaar van 330 meter hoog en die heeft een omnidirectioneel patroon.    Naast de zeer sterke zender op 1467 AM is de langegolf zender er ook nog   bron: Koert Seinen
    • In bijlage de opbouw van de elektriciteitsprijs in België volgens de CREG.   Voor dynamische tarrieven zal de energie componet natuurlijk wel wijzigen en soms zelfs negatief zijn.   Het gemiddelde injectietarrief bij een dynamisch contract zit nu rond de 4.8 €cent/Kwh de gemiddelde energieprijs bij een dynamisch contract zit nu rond de 12.85 €cent/Kwh + de extra kosten  
    • Dit is dweilen met de kraan open, ze kunnen nog wel een paar van deze tv goeroes oppakken maar dat helpt voor geen meter, er zijn er meer dan wij maar vermoeden. Deze gasten kunnen een verdien model opzetten omdat we in de EU worden beperkt om TV zenders in de gehele EU te mogen bekijken zogenaamd vanwege de afgedragen rechten aan de alsmaar rijker wordende TV magnaten. Het meest in het oog springende is dat ze ook nog een goede service kunnen aanbieden die de klant helpt om hun server te gebruiken alsof er niets illegaal is. Zelfs in de Truspilot worden beoordelingen toegekend aan deze illegale bedrijven. Het enige wat zal helpen is abonnementsprijzen flink laten zakken en alle zenders in de EU vrij laten bekijken dus ook de commerciële zenders van de gehele EU en dat we vrij mogen kiezen een tv pakket af te nemen in de gehele EU, dus ook bijvoorbeeld Sky Duitsland of Italië. Zolang dit niet Europees geregeld wordt blijft het lucratief om een illegale server te gebruiken.   
×
×
  • Nieuwe aanmaken...