Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.513 onderwerpen in dit forum

• 5 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 1 reactie
    • 1,5k weergaven
  1. Multivisions op zwart ?? 1 2

• 20 reacties
    • 6,4k weergaven
  2. wel bbc 1en2 maar geen bbc3en4?

• 2 reacties
    • 1,7k weergaven
    • 24 reacties
    • 2,3k weergaven
  3. Lex-Files alleen voor philips?

• 4 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 2 reacties
    • 992 weergaven
  4. Schotel kopen

• 14 reacties
    • 2,9k weergaven
  5. TCM France nog op zwart?

• 3 reacties
    • 1,7k weergaven
    • Sat4all vriend

Welke portugese zenders kan ik in Nederland ontvangen

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 12,1k weergaven
  6. overzicht codering en kaarten

• 6 reacties
    • 2k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,1k weergaven
  7. bevestingsmateriaal schotel

• 7 reacties
    • 938 weergaven
    • 5 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 13 reacties
    • 3,3k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,8k weergaven
  8. Arrow op Sirius 3

• 2 reacties
    • 1,3k weergaven
  9. Geen beeld Yorin,Sbs6...... en ook geen nl radio 1 2

• 17 reacties
    • 4,9k weergaven

• Is intussen opgelost. Het feit dat er steeds een verschil was in het uitdraaien en het indraaien bracht me meer en meer denken aan de piste van het foutief inlezen van de pulsen bij de V-Box II bijzonder dat het niet vloeiend ging, het in - en uitdraaien gebeurde met haperingen. Ik herinnerde mij dat ik ooit een tweedehandse V-Box II box had aangekocht.Na een dag zoeken deze eindelijk gevonden in een doos op zolder. Heb deze direct aangesloten op de superjack en jawel alles werkte prima , vloeiend uitdraaiend naar 50 cm , daarna ook vloeiend indraaien naar exact het beginpunt van 000. Nokje van de onderste cilinder nu precies op de het onderste contact , bij 990 heb ik het nokje van de bovenste cilinder precies op het bovenste contact geplaatst , alles staat perfect zoals op de schets op de boven geplaatste schets. Ook even de afstanden gemeten op tussenpunten 250 , 500 en 750 , na een vijftal keren te herhalen waren de afstanden altijd dezelfde.   Intussen hebt ik deze superjack gisteren, vóór de nakende hittegolf, gemonteerd op de Channelmaster 180.  De V-Box II  staat hier op mijn rek met ontvangers , heb die vanmorgen afgesteld op de diverse satellieten en vastgelegd met posities op de box. Heel tevreden dat alles terug werkt zoals vroeger.   Dank voor de reacties van allen, heeft zeker bijgedragen tot het oplossen van mijn probleem... 😌    
    • Klopt, die frequenties moesten van richting omkeren om een upstream bandbreedte tot 200 MHz mogelijk te maken. Het is in theorie mogelijk om het FM gat te behouden maar dat zou een ongelooflijke filter fabriek in elke versterker vergen. Economisch niet haalbaar.
    • Jullie hebben beiden gelijk. Vanaf de ingang komt eerst de splitter. Tak links is gefilterd voor DVB-C zonder de US retourband en de GHz OFDM DS signalen. De tak rechts is breedbandig voor het modem. Dus upstream van 5 tot 200 MHz en downstream tot 2000 MHz eind van het jaar. Dit is een up to date splitter.
    • "schoenmaker, blijf bij je leest", dat zou ik ook zeggen Old Satterand. De POA-550 is een bandfilter en geen splitter.
    • Ja dat zit in de public branch vanaf die versie of een paar versies eerder. 
  • Nieuwe aanmaken...