Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.461 onderwerpen in dit forum

• 4 reacties
    • 965 weergaven
    • 0 reacties
    • 2,4k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,6k weergaven
  1. VBOX 11

• 0 reacties
    • 694 weergaven
  2. Irdeto

• 0 reacties
    • 547 weergaven
  3. Kwaliteit op Amos 4W 1 2 3

• 34 reacties
    • 7,7k weergaven
    • 7 reacties
    • 1,5k weergaven
    • Sat4all vriend

hulp in Lelystad

• Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 1,1k weergaven
  4. Schotel met motor uitrichten!!!!!

• 8 reacties
    • 2,2k weergaven
    • 4 reacties
    • 2k weergaven
    • Sat4all vriend

Ontvangst in Almaty, Kazachstan

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 751 weergaven
  5. LNB 0,6 of 0,3 1 2

• 18 reacties
    • 2,1k weergaven
  6. LNO L.O.

• 1 reactie
    • 696 weergaven
  7. wie kent deze

• 2 reacties
    • 1k weergaven
  8. TV Sport Romania

• 2 reacties
    • 744 weergaven
    • 0 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,1k weergaven
  9. LNB probleem

• 3 reacties
    • 798 weergaven
  10. Kijk en luistergeld

• 6 reacties
    • 1,2k weergaven
  11. eurostar schotels

• 0 reacties
    • 618 weergaven

• @TangoBravo Duidelijke en mooi astronomische onderbouwde uitleg. Zo zie ik het graag, beter dan al die andere uitleg hier.
    • Ik wil nog even reageren op mijn verhaal hierboven. Ik heb een nieuwe LNB gekocht maar er veranderde niets. Wat kan ik nu nog. Dan maar de coax vernieuwen. Ik gebruik altijd Telass 100 voor coax maar deze is is er niet meer. Telass 3000 gekocht. De kern diameter is iets anders. De Telass 100 is 1.13 mm en de Telass 3000 1 mm. Ik denk niet dat invloed heeft. De oude coax had 2 lassen wel gesoldeerd maar toch. Alles verwijderd daarna de nieuwe coax geïnstalleerd.  Mijn signaalsterkte ging van 79% naar 84%. Het blokken van frequentie 12733 was over.  
    • In mijn woonplaats, midden in Friesland, loopt de klok nu 1 uur 20 minuten voor op de zonnetijd. Over een paar dagen, als de wintertijd begint, loopt de klok dus 20 minuten voor op de zonnetijd. Met jouw voorstel zou de klok permanent zo'n 50 minuten voor blijven lopen.    Dan heb je nog geen rekening gehouden met de tijdsvereffening, die toevallig op dit moment 15 minuten in de plus staat. Eind februari staat die 15 minuten in de min, dan loopt de klok in wintertijd 50 minuten voor op de zonnetijd, en in jouw voorstel 1 uur en 20 minuten.    Op 25 december 2025 staat de tijdsvereffening op 0. (Omdat de tijdsvereffening van plus 15 tot min 15 minuten loopt is deze nul het gemiddelde).  Op dat moment lopen wij hier 36 minuten voor op de zonnetijd.   In Amsterdam, onze hoofdstad, lopen we nog eens extra 4 minuten op de klok vooruit, op 25 december lopen we daar 40 minuten op de zonnetijd vooruit. Wanneer we met onze tijdsbepaling dus zo dicht mogelijk bij de zonnetijd zouden willen komen zouden we onze klok dus nog een half uur terug moeten draaien ten opzichte van de wintertijd.    En als we ons aan de hele uren willen houden kunnen we beter nog naar GMT gaan, dat ligt voor ons land dichter bij de werkelijke zonnetijd dan de huidige zomer- of wintertijd.   
    • Ik heb aan de Costa Calida in Zuid-Spanje geen enkel probleem met de ontvangst van de Astra 23,5. Misschien heb je het probleem door slecht weer want dat kan flink verschillen per regio in Spanje. Ik zou zeggen, kijk het nog even een paar dagen aan.
    • Schotel draait en geen ontvangst maar dit is een kwestie van afstellen!! Bedankt voor de hulp. Wat ik wel raar vind is dat Starlink zijn frequenties voor ontvangst tussen de 10,7GHz en 12,7GHz heeft zitten, conflicteert dit niet met satellietfrequenties? Ik heb ook Starlink in de zelfde mast actief!!
  • Nieuwe aanmaken...