Ga naar inhoud


Welke frequentie wordt er gebruikt bij Essent?


Murdock

Aanbevolen berichten


Het gaat mij niet om de exacte frequenties, maar meer om de band die gebruikt wordt. Zit dit tussen de UHF kanalen of moet ik het bijvoorbeeld zoeken boven de 1GHz?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harry_Nak

Er is wel een vast frequentieraster op de kabel voor DVB-C, maar de kabelaar kan gebruiken wat hij wil daarvan natuurlijk. Het zit iig in de 'normale kanalen' dus van 48 tot 860 MHz, voor digitaal is dit iets aangepast IIRC van 50,5 tot 858,0 MHz. In dat gebied kan de kabelaar zelf bepalen waar hij zijn kanalen wil zetten. Ik meen dat het bij Casema in de regio Breda bijv. van kanaal S2 tot S10 was..

 

Maar in België zal men ook niet op elk kabelnet dezelfde frequenties voor Canal Digitaal gebruiken, dus zo'n Canal Digitaal receivertje van daar zal ook het hele raster afscannen (net als een C+ doosje hier op de sat. doet) en de zenders dus vinden.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor de ontvanger belangrijk is, is het zogenaamde homing channel voor breda is dat 372 Mhz en het volgende kanaal ligt op 380 Mhz dus 8 Mhz verder enz. enz.

dit is voor iedere provider verschillend afhankelijk van het raster wat gebruikt wordt de ontvangers kunnen werken tussen de 47 en 860 Mhz omdat deze ook het analoge cai signaal door kunnen geven

en diseq 1.2 motor Devicename: spark7162 Enigma Version: 2012-03-17 Image Version: Aug 9 2012 16:13:43 Frontprozessor Version: V0 Webinterface Version: 1.7.1

 

Cisco 8485 pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...