Klokn Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 ls ik heb de berichten hier op het board al gelezen betreffende de instellingen ed voor het signaal ontvangst van de nokia, maar ik blijf problemen houden. Wat ik ook doe, ik krijg geen signaal. Met een andere nokia is het geen probleem. Nu las ik ook dat de lnb spanning tussen de 14 en 18 v moet zijn. Ik meet bij mij slechts 12v. Betekent dit dat spoel L10 kapot kan zijn? Of moet ik echt op zoek naar een andere tuner print. mvg Klokn
Moderator Matchless Geplaatst: 26 augustus 2004 Moderator Geplaatst: 26 augustus 2004 het lijkt me logischer dat de voeding kapot is.als L10 kapot is dan meet je helemaal geen spanning meer op de lnb.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
metropar Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 heb je op alle zenders geen signaal of alleen de ned.? en hoe meet je de spanning op een vertikaal kanaal moet je ongeveer 13,6 volt hebben en op een horizontaal kanaal ongeveer 18,5 volt onbelast. dus met lnb er aan liggen deze spannigen iets lager dus die 12 volt als die op een vert. kanaal belast is gemeten is wel goed gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Unetwork Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 Kan je me uitleggen wat je zoal gedaan hebt? En of het in een keer was dat je van signaal geen signaal meer ontving? Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Klokn Geplaatst: 26 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2004 ik zal het uitleggen. Deze ontvanger is van een kameraad van mij. Hij heeft hem mee gehad op vakantie waar het ding perfect heeft gespeeld. Eenmaal thuis heeft hij geen signaal ontvangst meer. Ik heb de lnb onbelast gemeten. Software reeds vervangen en kanalenlijst ook. Tot op heden geen resultaat. Zou de tuner toch kapot zijn? mvg Klokn
trust Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 Altijd met de lnb eraan meten , als L10 (of L22) "verkoold" is , kun je onbelast toch die 12 v meten , maar die is weg als je de lnb eraan koppelt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Klokn Geplaatst: 27 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2004 oh, ok. ja ben zelf wel elektrotechnicus maar hier had ik niet meer aan gedacht. Wanneer ik de lnb aankoppel dan zal mijn spanning misschien inklappen. Ik ga het meten! Ik krijg trouwens heel moeilijk de print van de tuner los zeg. Die massapunten zijn goed gesoldeerd. ik hou jullie op de hoogte! greetz Klokn
Klokn Geplaatst: 27 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2004 ik heb weer even belast gemeten en meet dc 8 volt en ac 40 volt op de lnb. Ik vind dit wel heel erg raar. Ik krijg die print er bijna niet af, ook niet met mn weller boutje. aaaahhhhhh Zou de spoel echt kapot zijn? Wie heeft er nog meer goede ideeen? er zit trouwens ee ndt1006 tuner in, wat mag zo'n ding tweedehands kosten? mvg Klokn
Moderator Matchless Geplaatst: 27 augustus 2004 Moderator Geplaatst: 27 augustus 2004 welke print probeer je los te krijgen? de tuner zit gewoon vast met 4 schroeven en de lnb moer.voor de rest valt er niks te solderen.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Klokn Geplaatst: 27 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2004 ik had het over het echte tuner gedeelte, dat wat in het blikje zit. maar wat is een mogelijke oplossing? mijn spanningen zijn niet in orde. mvg klokn
Klokn Geplaatst: 27 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2004 ik had het over het echte tuner gedeelte, dat wat in het blikje zit. maar wat is een mogelijke oplossing? mijn spanningen zijn niet in orde. Ik heb L10 gevonden, en die ziet er niet best uit. Wat is de originele waarde van deze spoel? mvg klokn
Klokn Geplaatst: 27 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2004 spoel L10 nu doorverbonden en ik heb weer signaal,maar ik zou er toch graag een andere spoel inzetten. wie weet de waarde van deze spoel? mvg klokn ps: iedereen bedankt voor de hulp
metropar Geplaatst: 27 augustus 2004 Geplaatst: 27 augustus 2004 tuner gewoon op de print laten zitten tuner op zich gaat bijna nooit stuk fout zit meestal in een of meerdere comp. op de tuner print of op het voedings gedeelte meet eerst maar eens op ds21 dit kan een draadbrug zijn of diode afhangkelijk van type ontv. deze zit op het mainboard net achter de drie knopjes aan de voor zijde hier moet je op een vertikaal kanaal 14 volt meten en op een horizontaal kanaal 19 volt is dit er niet controleer dan IS04 deze zit er net achter in de koperen koelplaat (LM317) gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
metropar Geplaatst: 27 augustus 2004 Geplaatst: 27 augustus 2004 0,68nh 400mili amp dat laatse is het voornaamste 0,68 mag best wat afwijken voor nood kan je er beter een 10 ohm weerstand over zetten i.p.v. doorverbinding gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Klokn Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Geplaatst: 2 september 2004 zo, daar was ik weer. Ik ben nog even aan het doormeten geweest en het spoeltje is idd kapot. Maar waar is dit ding te krijgen? kan ik niet gewoon een draadje 1 of 2 keer wikkelen? 0.68 nH 400 milli amp is wel heel weinig. mvg Klokn
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen