Ga naar inhoud


AMD 64 of INTEL Pentium 4 ?


satmarc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik sta op het punt een nieuwe pc te bouwen, en ik ben met mezelf in dubio ..... wordt het een Amd Athlon64 òf een Intel Pentium 4 op socket 775 basis. Ik heb gelezen dat de nieuwe pentium 4 (sct 775) ietsjes slechter presteert dan de oudere pentium 4 en veel meer stroom verbruikt.

 

Nu doe ik zelf niet zo heel erg veel spellen, maar wel veel videowerking.

 

Zijn er duidelijke test resultaten beschikbaar, en zou iemand mij een goed advies kunnen geven.

 

Mijn dank is groot !

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

SatMArc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nu doe ik zelf niet zo heel erg veel spellen, maar wel veel videowerking.

 

Mijn vrienden in de computerwinkel hebben mij voor een kennis geadviseerd om een Pentium i.p.v. AMD te nemen als je aan videobewerking wilt beginnen.

 

groetsie van poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

als video bewerking ergens snel op draaid is het wel een mac G5 dual processor..

waarbij de professionele software ervoor al 64 bit is en adobe is een van de weinigen die en voor de processor en voor het 64 bit veel aan de weg timmert

 

64 bit kan dus een enorme uitkomst en snelheidswinst zijn.

 

dat kan je huidige pentium nog niet / de het 64 bit operating system voor niet mac betaalbaar, van windows is puur voor athlon 64 (ik heb hem met XP 64 bit)

 

oppinies hebben we al heel veel gelezen, alsook de oom zijn neef en die zijn zoon heeft een vriend die bij XXX werkt en zegt ook dat dit of dat beter is.

 

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter kunt kijken wat voor software je gaat gebruiken, sommige programma's zijn nl geoptimaliseerd voor bepaalde cpu's.

Dat videobewerking per definitie op een pentium beter is hoeft helemaal niet waar te zijn check....

 

Dus ik zou eerst kijken welke software ga ik gebruiken? en dan gaan zoeken naar benchmarks voor de betreffende software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien weet je ook niet wat er in de toekomst gaat gebeuren wanneer windows xp 64-bit wordt uitgebracht. Misschien komen de voordelen van de athlon 64 dan wel echt naar voren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk draait het al, maar hoe, er geen enkele deftige driver voor te vinden en de meeste apps draaien tragen dan op de gewone XP.

 

Ik heb zelf een AMD64 laptop dus ik heb het rustig kunnen testen, na 2 dagen stond er al terug de gewone XP op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat die razendsnel verschillende taken tegelijkertijd aankan.

Heeft die nog een groot voordeel, die hier nog niet ten sprake kwam nml. de 'AMD Athlon 64' processor heeft een verbeterde virusbescherming ingebouwd.

 

De AMD Athlon 64 processor heeft ingebouwde 'Enhanced Virus Protection' ...een staaltje technologie die kan voorkomen dat nieuwe virussen schade toebrengen aan je computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...