Ga naar inhoud


Cam3d 3.801


milili

Aanbevolen berichten

Citaat:
waarom vraag je dan?

je moet op beide dreamboxies (of dbox) de drie bestanden juist editeren.

default is niet garant aan goede werking indien die andere onjuist ingevuld.

cheers


Je vroeg toch om de config files? Voor zover ik het me kan herinneren had ik niks gevraagd, alleen dezelfde constatering gedaan die meerdere mensen hadden.

De andere camd3.config file is precies dezelfde als de opgegeven camd3.config file (in de camd3.config file staan geen box specifieke variabelen), alleen de user en de server file is anders natuurlijk.

De user en server files worden alleen gebruikt bij het sharen van kaarten. In mijn geval werkt het LAN sharing prima, ook bij de nieuwe versies. Dus de configuratie voor de LAN sharing is gewoon in orde. Er zijn ook mensen die niet sharen (en dus ook geen gebruik maken van de user en server files), maar toch de genoemde problemen hebben. Dus het kan niet ENKEL aan de server of user file liggen.

Zoals ik al eerder aangaf werken PRECIES DEZELFDE config files wel perfect op versies voor 3.800, is het dan niet aannemelijk dat er in de emu zelf het een en ander veranderd is? Of trek ik hier een conclusie die nergens op slaat??
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Citaat:
met dezelfde config files


sorry..
je moet eens de config files nieuw dowloaden..
en natuurlijk bewerken.

en gaarne vooraf oud deleten
zijnde op fta common interface.

cheers


Ik heb gekeken wat de "nieuwe" config files inhouden en hieronder het lijstje van bestanden die neergezet worden:

/var/keys/camd3.config
/var/keys/camd3.servers
/var/keys/camd3.users
/var/keys/canal+nl.services
/var/keys/pw_film_in.services
/var/keys/pw_film.services
/var/keys/pw_plus_in.services
/var/keys/pw_plus.services
/var/keys/pw_sport_in.services
/var/keys/pw_sport.services
/var/keys/pw_start_all.services
/var/keys/pw_start_in.services
/var/keys/pw_start_out.services
/var/keys/pw_start.services
/var/uninstall/camd3-neu-config_05.09.04_delfile.sh

De eerste 3 files zijn niet anders dan voorgaande versies, dus daarin is niks veranderd. De enige toevoeging in versie 3.801 is de nieuwe variabele:
MULTI=1 (of 0)

Hier is al mee geexperimenteerd, maar zonder (positieve) resultaten helaas...
Link naar reactie
Delen op andere sites

tedman,

Citaat:
So installiert man camd3 in ein original oder CVS-Image auf einer DM7000, DMM500, DM56XX(Triax):

 

 

1. Image flaschen (vollständig mit Flasherase)

 

2. Mit einem FTP-Client zur Box verbinden (Name: root Passwort: dreambox)

 

3. Inhalt var-Verzeichnisses aus dem camd3-Archiv(bin,etc,keys) in Verzeichnis /var auf der Box kopieren

 

4. Rechte für die Dateien camd3, pcamd, init, uinit, profile auf der Box auf 755(bedeutet ausführbar) setzen

 

5. Box neu starten (die beide SC-scächten sind dabei aktiv und können benutzt werden)

 

6. Wenn ihr Änderungen an Dateien in /var/keys Verzeichniss auf der Box gemacht haben (ausser camd3.keys) ,

muss camd3 neu gestartet werden( entweder die ganze Box neu starten oder mit telnet einloggen und folgendes

eingeben:

 

pcamd -kill

camd3

 

7. Wollt ihr camd3.keys ändern, dann camd3 mit 'pcamd -kill' runterfahren, Aänderungen vornehmen, camd3 starten

Es besteht Möglichkeit die Keys aktualisieren, ohne camd3 zu stoppen: 'pcamd -loadkeys'

 

camd3, pcamd, init, uinit, profile die worden bij download en handmatige gemini tarbal omgezet.. naar nieuwe waarden.

 

 

dat was een hele tijd terug ook absoluut nodig .. om alles nieuw te downloaden..

 

en 5.

 

dus eerst oude versie deleten en nieuwe volledig vers downloaden.

 

ik kan anders ook niets met de foutmelding "hij werkt niet / of / het werkt niet goed"

liefst een logfile maken.. na een paar maal zappen met beleid, staat daar veel in

daar zie je zelf al vaak wat eraan schort.

 

ga anders tijdelijk een versie terug en wacht af op eventuele helderdere uitleg van iemand anders die het kan repliceren en herstellen...

ik kan jullie probleem niet repliceren.

 

chiao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me bij aankondiging van een versie ook goed dat nieuwe ervaringen in een nieuwe draad worden aangevangen.

 

toch?

 

(voorts blijkt het installeren van nieuwe versies nog steeds mis te gaan bij DEze en GEne en dat is unkunde van de gebruiker zelf / niet lezen en geen informatie vergaren voor aanvang - schrijf ik nu maar eens knalhart)

 

einde antwoorden mijnerzijds op deze draad.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...