Ga naar inhoud

Opnemen met Dual CAM

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kun je met een Inverto en een DUAL cam nu wel of niet 1 zender kijken en een andere opnemen als ze niet op DEZELFDE transponder zitten?

Of heb je daar dan toch 2 kaarten voor nodig?

Geplaatst:

Je kan er wel twee opnemen maar als ze op verschillende transponders zitten is er één gecodeerd.

Aangezien dat je nog geen service copy kan maken moet je deze dus dezelfde maand afkijken.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

• Moderator
Geplaatst:

Die inverto zal gecodeerde kanalen altijd gecodeerd opslaan voor zover ik heb begrepen. Pas bij het bekijken wordt het bestand gedecodeerd.

In de volgende firmware zal het mogelijk zijn om gecodeerde channels te decoderen op het moment dat dat uitkomt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Citaat:
Kun je met een Inverto en een DUAL cam nu wel of niet 1 zender kijken en een andere opnemen als ze niet op DEZELFDE transponder zitten?

Of heb je daar dan toch 2 kaarten voor nodig?

Je kan zelfs 2 verschillende kanalen tegelijk opnemen en een andere bekijken mits ze maar verdeeld zijn over twee transponders.

Geplaatst:

Kan iemand ons even het juiste antwoord geven (test Q of murdock of andere..)

Ik snap er nu zelf ook niets meer van en de vraagsteller denk ik al helemaal niet.

Geplaatst:

Inverto neemt in het geval van opnemen terwijl je kijkt gewoon ongecodeerd op de harde schijf op. In het geval dat je via de tweede tuner naar een andere zender kijkt dan neemt hij gecodeerd op.

In het geval dat je iets kijkt en tegelijktijdig deze zender opneemt en nog een andere zender via tuner 2 opneemt dan wordt het een beetje anders. Soms wil hij dan het programma wat je opneemt en waarna je kijkt ongecodeerd opnemen soms ook weer gecodeerd, In ieder geval is het programma wat je opneemt en waarnaar je niet kijkt altijd gecodeerd.

Zoals eerder gezegd is het in de komende 1.3 software mogelijk om gecodeerde programma's op de HDD op een zelf te bepalen tijdstip automatisch door de Inverto te laten decoderen.

Beeld is kwalitatief heel sterk van de Inverto. Nokia 9500 vind ik nog steeds de beste digitale ontvanger die er ooit geweest is maar deze komt met beeldkwaliteit aardig in de buurt. Digitale audio werkt hier zonder enige problemen.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Vreemd ,heb toch echt gelezen fat hij dualcodering binnen een transponder ondersteund.

Ga het eens even uitproberen.

Later.

Geplaatst:

Toch jammer dan van die beeldkwaliteit, dat-ie dat net niet haalt.

Is toch wel heel belangrijk vind ik.

Ook vreemd, normaal gesproken en bij bv DVD spelers verbetert de beeldkwaliteit ietsje.

En bij satelliet dus niet. Vreemd, is toch allebei MPEG2.

Ik heb een 9500 die ik niet aan de praat krijg met Irdeto 2 en zat dus over de inverto te denken.

Nu weet ik het niet zo zeker. Voordelen dan dus opnemen, meer kanalen in basispakket. Nadeel ietsje minder beeld.

Hoe zit het trouwens met het display, geeft-ie kanaal naam weer?

Geplaatst:

Lees de uitgebreide test eens op http://inverto7000.hardwaretesten.nl eens zou ik zeggen.

Beeldkwaliteit is overigens gewoon heel goed te noemen hoor. Ik zeg alleen dat voor mij gevoel eigenlijk niemand aan de Nokia 9500 ooit heeft kunnen tippen maar dat wil nog niet zeggen dat het beeld dan direct slecht te noemen is, integendeel zelfs.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Of die kwaliteit door de gemiddelde kijker te zien is, is de vraag. Het verschil is erg klein.

Er komt nog wel een softwareaanpassing op het geluid, aangezien er te weinig lage tonen inzitten.

In principe kun je met de DUAL-cam twee streams tegelijkertijd decoderen. Dus 1x opnemen en 1x kijken binnen een transponder. Helaas werkt dit niet geheel naar behoren in de 1.2. Hier zal nog wel een fix voor komen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Ah, ok die software is dus niet origineel.

Alleen is geluidskwaliteit voor mij heeeel belangrijk dus ik wacht dan sowieso nog op zo'n update. Mijn decoder staat aan een externe professionele digitaal/ analoog omzetter gekoppeld van Apogee. http://hifi.nl/recensies.php?id=1726

Een kennis noemt het 'televisie luisteren'

Geplaatst:
Citaat:

In principe kun je met de DUAL-cam twee streams tegelijkertijd decoderen. Dus 1x opnemen en 1x kijken binnen een transponder. Helaas werkt dit niet geheel naar behoren in de 1.2. Hier zal nog wel een fix voor komen.

Maar wat ik van andere begrijp is dat het nou juist ook kan op verschillende transponders. Dat was nou net mijn vraag; dat zou voor mij namelijk de doorslag geven of ik wel of niet m'n zitten zet op zo'n Inverto.
Geplaatst:
Citaat:
Er komt nog wel een softwareaanpassing op het geluid, aangezien er te weinig lage tonen inzitten.

Gebruik je met optisch of coax? Volgens de man in de straat is optisch beter maar audiofielen kiezen altijd voor coax. Want dat zou beter klinken. Of XLR als het beschikbaar is. Zeker met lage tonen kan dat wat uitmaken.
Geplaatst:

Dual-descrambling uit verschillende transponders (multiplexen) is technisch niet mogelijk. Deze ontvanger heeft zoals vrijwel alle twin-tuner PVR's geen bitstream-merger.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen