Ga naar inhoud


Ontvangstprobleem Dreambox 7000.


Gast

Aanbevolen berichten

I zou graag willen weten of meerdere mensen problemen hebben met het ontvangen van de nederlandse kanalen op de dreambox. Kom dan niet vertellen dat ik mijn schotel beter moet uitrichten, want die staat goed. De slechtste kanalen zijn SBS6, NET5 en Veronica die vallen smorgens weg met een ontvangst van 45 en komen savonds weer terug met een ontvangst van 75% De RTL4 en 5 zenders zijn het sterkste en hebben ten alle tijden een ontvagst van 90%. De nederlandse kanalen vallen soms weg en zijn er savonds ook altijd weer. De schotel is uitgericht met een satfinder en als ik de posities verander ben ik alles kwijt.

 

Wie heeft dit probleem ook of ooit gehad en weet hier een oplossing voor? Waarom is de ene zender beter te ontvangen dan de andere?

 

Mvg

 

Breder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem.

na een draaiaktie van de schotel kwam ik terug op astra en waren een aantal zenders zwak. RTL4 en 5 zijn goed. Nederland 1/2/3 zijn niet meer te ontvangen

 

Ik ben het dak op geweest om de schotel bij te stellen maar hij staat optimaal. Niet alleen op astra maar ook op alle andere satellieten. Ik vermoed dat er in de box iets niet fris staat, of de LNB is defect

De LNB is slechts 4 weken oud.

 

Ik heb de settings er al opnieuw ingezet zonder resultaat.

Eigenlijk weet ik het nu niet meer

 

Dreambox 7000

Image Hydra

Schotel draaibaar visiosat 90 cm

Picard settings

 

Maar wie het wel weet..... mag het zeggen

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerst ook dat het aan de LNB zou kunnen liggen heb toen een nieuwe gekocht (smart0,2db), maar zonder resultaat. Trouwens ik heb zowel de joske settings als de pets setting erop gehad maar het maakt niet uit. De deambox zelf laten scannen ook met het zelfde resultaat.

 

De laatste 2 maanden heb ik er last van daarvoor was het altijd goed met ontvangst. Nooit echt grote problemen mee gehad alleen af en toe de schotel bij draaien, maar dat was dan ook alles, maar dat werkt nu dus niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Ik heb er af en toe ook problemen mee.

 

Ik heb ondertussen ontdekt, wanneer ik ontvangst problemen heb op het kanaal van SBS6.., dat ik de motor naar een andere satelliet laat draaien, en dan weer terug naar astra, de problemen voorbij zijn.

 

zit het in de motor, of in de bekabeling, ik zal het eens moeten nakijken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb de schotel vandaag opnieuw uitgericht,
staat 100% goed, bekabeling is goed
alles waterdicht...

Dat kan het echt niet zijn


Wat noem jij "goed"?

Uitrichten op 1 transponder op Astra 1G (ned1/2/3) hoeft niet het perfecte resultaat te geven voor een andere transponder op Astra 1H (RTL4/RTL5/etc.).

De beste methode van uitrichten is met de dreambox aangesloten de satfinder optie van de dreambox te gebruiken. Dan:

- kijk of je schotel zelf waterpas hangt (langs beide assen).
- schotel links/rechts
- schotel omhoog/omlaag
- lnb in de lnb-houder, voor/achter, omhoog/omlaag (bij multi-lnb brackets)
- en vooral niet vergeten: draaiing van de lnb's. Die verschilt per sat-groep.

Dit met verschillende zenders proberen om een best gemiddelde te vinden.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, 'Astra 1' is een cluster van satellieten.

Uitrichten met de satfinder is goed als eerste begin, maar daarna komt het finetunen per transponder/zendergroep.

Ik heb een hele tijd gehad dat Canal+ perfect doorkwam, maar RTL 4/5 matig tot slecht waren. Volgens de satfinder was de uitrichting goed.

Toen heb ik, net wat Erik Slagter nu adviseert, per transponder een fijncorrectie gedaan.

Bij mij bleek de schotel iets (maar ook maar iets!) verder naar 'boven te moeten kijken. Nu doet alles het prima.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is goed.. dat is inderdaad relatief.

 

Ik heb hem opnieuw afgesteld op de sterkste transponders, omdat de dreambox het probleem heeft op transponders met een 50-60% signaal steeds gaat hangen.

 

Ik kan me echter haast niet voorstellen dat als je op het sterkste signaal afsteld en daar ongeveer 85 to 90% signaal hebt op de satfinder, dat je er vervolgens helemaal naast zit op de andere transponder.

 

De LNB zit zo vast in de houder dat ik het niet voor mogelijk houd dat deze verdraaid is. Optisch zit hij nog exact gelijk.

 

Het feit dat ik over de hele boog nog ontvang, zelfs op nilesat, denk ik dat

de mast binnen de marge waterpas staat.

 

Waarmee ik niet wil zeggen dat jullie geen gelijk hebben,

het zijn zo overdenkingen. Met daarbij natuurlijk de tegenzin om wederom

het dak op te kruipen :-)

 

Kan het probleem ook zitten in het schakelen tussen hoge en lage band (22khz signaal)?

 

wie nog meer weet mag het zeggen

 

Alvast dank

Arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Probeer je wok eens af te stellen op die zenders die nu het zwakst zijn.

Als je dan nog een acceptabel signaal hebt op die zenders die nu goed zijn, heb je misschien de optimale stand te pakken. De sterke transponders hebben wat meer rek dan die zwakke.

 

Groeten,

 

Roodkapke

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan het probleem ook zitten in het schakelen tussen hoge en lage band (22khz signaal)?

Ja, da's ook een goede mogelijkheid.
Als je soms >70% hebt, en vlak daar voor of daar na 40-45%, dan kan het goed een schakelprobleem zijn.
Als de verslechtering gradueel is inplaats van of goed of slecht, dan denk ik eerder aan een ander (nog onbekend) probleem.

Ik had een schakelprobleem tussen de twee koppen van een monoblock; heen en weer zappen hielp dan vaak om het weer goed te krijgen.
Hoe dat met een draaibare schotel zit weet ik niet; maar ook daar kan het fout gaan bij wisselen hor/vert en high/low band.
Maar dan zou je verwachten dat je er ook op andere satellieten last van hebt, en niet alleen op Astra.
Ik zou op verschillende satellieten proberen heen en weer te zappen tussen hot/vert en hi/lo transponders, om te zien of je een patroon kunt ontdekken.

Suc6, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...