Ga naar inhoud


Beveiliging/toezicht via internet


pinocchio

Aanbevolen berichten

Reken maar uit: Ik zou dat nooit doen voor (destijds) fl 38,-/u. Reken dat ook maar eens om naar deze tijd. En dat voor nep. Nee, ik zou niet durven.

Ik zou een school tegenwoordig adviseren vakkundig een alarm te laten installeren. Er wordt veel geroofd in de computerlokalen etc..

Serieus aanpakken, dat lijkt mij het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor alle duidelijkheid.

Ik dacht aan een binnenopstelling. Dus camera`s achter het raam vanuit enkele hoeken zodat het plein grotendeels te pakken is.

 

Ik geloof dat de kosten eigenlijk onder de dienst van onderhoud gebouwen valt van de gemeente.

 

Ik zal het nog eens verder uitzoeken.

geld is altijd een probleem bij scholen.

AZ box

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van binnen naar buiten wilt kijken moet je er altijd rekening houden dat de camera recht door het glas kijkt ivm. spiegelingen ed, of je moet flexibele kappen gebruiken die je tegen het glas aan kunt drukken om de spiegeling te onderdrukken.

Is er isolatieglas toegepast dan kan het beeld nog meer verstoord/vervormd worden.

Daarnaast kijk de camera naar buiten, dus wisselende lichtomstandigheden dit is electronisch wel een beetje op te lossen maar een auto irislens is dan toch vrijwel onontbeerlijk.

Omdat er vaak juist in de avonduren de nodige vernielingen ontstaan adviseer ik altijd zwart/wit camera's. Deze zijn in het algemeen veel lichtgevoeliger dan kleuren camera's. Een kleuren camera heeft meestal 5 tot 10 keer zoveel licht nodig dan een zwart/wit camera.

 

Het voordeel van binnen toepassingen is dat je de buiten behuizing uitspaart en minder kans op vernieling hebt.

Nadeel is dat je toch beperkt wordt met je kijkhoek want je zult zien dat je toch net niet dat kunt zien wat je wilt.

Gebruik je een buitenbehuizing dan heb je dat probleem niet deze kun je vrijwel alle kanten opdraaien zodat je altijd je camera kunt richten op die plek wat je wilt. Daarnaast zit de camera altijd goed beschermd tegen stof en vocht.

Wil je meerdere camera's toepassen en dit opnemen dan kun je kiezen voor een multiplexer met een los opname toestel (harddisk recorder), of een harddiskrecorder met ingebouwde multiplexer.

Deze laatste zou mijn voorkeur hebben omdat je dan meestal optimaal gebruik kunt maken van de mogeljkheden van de recorder.

Recorders met ingebouwde multiplexer zijn meestal verkrijgbaar voor 4 camera's 9 camera's of 16 camera's en de prijzen liggen tussen de 500 en 2500 euro, e.e.a is afhankelijk van de gewenste kwaliteit, opnameduur, aantal aan te sluiten camera's, mogelijkheden enz.

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...