Ga naar inhoud

bij geluid

westy

Aanbevolen berichten

Het antwoord is duidelijk. Koop een merk scartkabel maar laat je niet gek maken met gouden contacten of zo.

Ik had laatst hetzelfde probleem. DVD-recorder aangesloten op een videorecorde zodat ik een oude band op DVD kon zetten. Hoorde ik door de opname het geluid van RTL4. De antennekabel zat nog aan de videorecorder. Maar welke kabel nu het probleem gaf moet ik nog uitzoeken.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zou eerst eens gaan zoeken.

Je hoort het geluid van een TV zender tijdens het afspelen van een video of DVD.

Trek en eens de antennekabel uit de muur, is het dan weg.

Is het TV geluid opgenomen of knettert het TV geluid er echt doorheen?

Is het dan het TV geluid van het ingesteld kanaal op je video?

Heb je je DVD van je video doorgelust? Haal dat dan eens los en sluit je DVD rechtstreeks op de TV aan. Dan nog problemen?

Lopen de kabels dicht langs elkaar?

Staan alle apparaten op elkaar gestapeld? Zet ze eens een stukje van elkaar?

Maar zo op het eerste gezicht lijken de problemen te ontstaan door scartkabels van matige kwaliteit.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach dure euro. Als je een beetje installatie hebt horen daar ook goede kabels bij. gekker dan 25 euro voor een scartkabel hoef je het volgens mij ook niet te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo te lezen wordt dit nog een moeilijk oplosbaar probleem dan,het beste lijkt mij dan om weer een dure uitgave te doen met die dure euro.

Die Euro is niet duur. Die Euro is je huidige en enige betaalmiddel, dus je moet gewoon niet denken in guldens. Die bestaan niet meer, en komen (waarschijnlijk) ook niet meer terug.
En het is niet een moeilijk oplosbaar probleem. Zie de suggesties in de vorige antwoorden, en je kan het probleem zo vinden.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb weleens een videorecorder gehad die bij het afspelen van een band zachtjes het geluid doorgaf van de tv-zender waar de videotuner op stond. Video in zo'n geval gewoon op AV zetten.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je videorecorder heeft behalve TV kanalen ook 1 of 2 videoingangen voor andere apparaten zoals een kamera. Zet je videorecorder op zo'n kanaal. Meestal zit daarvoor een AV knop op je afstandsbediening. Naar beneden zappen kan soms ook. Bij mij volgen na kanaal 0 de AV ingangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen