Ga naar inhoud


philips 6072 na zappen alleen nog geluid


daltonagf

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier hetzelfde probleem. Ik heb hier 3 ontvangers met Euromuis erin. Als ik ze aanzet en hij begint met NED1 en als ik zap naar Ned2 en dan naar Ned3 nog steeds beeld maar zap ik naar RTL4 dan geen beeld meer maar wel geluid en waar ik ook heen zap nergens geen beeld. Naar standby en dan weer aan en weer hetzelfde probleem. Ben nu bezig om andere software erin te zetten en kijken wat er gebeurd. Met originele software alles OK maar met elke andere gaat het mis. Denk dat Canal Digitaal aan het vogelen is. Zet ik de ontvangers uit op NED1 en dan weer aan en zap naar RTL4 dan geen beeld meer. Zet ik ze op RTL4 standby en dan weer aan en zap dan naar 5-6-7-8 en dan weer terug dan blijven ze hier spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het is het gevolg van een actie van CanalDigitaal

Ik heb even een oude decoder met oude firmware aangesloten en ook geen beeld na het zappen bij bv RTL4 alleen geluid, het is alleen bij de CanalDigitaal kanalen en ik denk dat het te maken heeft met de melding dat canalDigitaal heeft besloten om alleen nog maar door hun goedgekeurde decoders toe te staan.

Overigens hebben decoders van een ander merk dan Philips nog meer last, die krijgen helemaal geen beeld meer alleen geluid.

Of dit nu betekend dat je alleen met de originele firmware nog maar stabiel beeld hebt weet ik niet maar ik denk dat ze hier toch problemen mee krijgen.

Na het testen van originele firmware is de conclusie als volgt:

CanalDigitaal heeft een nieuwe codering waarvan je een update krijgt als je de originele firmware in de decoder hebt en een origineel kaartje.

De problemen doen zich vooral voor bij Film1-2 en sport1 en RTL4 en RTL7.

 

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met de 6073 en jouw FW alleen beeld op BVN (kaart datum 30-4)

Stop ik de kaart in de solosammy Nokia , heb ik beeld op alle kanalen (Setop pakket)

Ook in de Nokia 9500 met NoOneManIt 1.2 met NoCut-cam heb ik beeld .

N.b.

Ik beide nokia's werkt de seca 2 kaart zoals bekent alleen met de blockerkaart ertussen .

Op de Strong 8000 met org. soft (versie 20) uiteraard geen problemen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

CanalDigitaal heeft een nieuwe codering waarvan je een update krijgt als je de originele firmware in de decoder hebt en een origineel kaartje.


Ha Lex,

Wat voor update krijg je als je de originele firmware er in hebt? Nieuwe firmware in de ontvanger of een update voor de originele smartcard?
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens wat er in het plus menu staat in het plus menu staat seca * 006a * s2 canal digitaal * od( canal digitaal beveiligd)heb de lex firmware in staan base 1.3 van 03-02-2006 en werkt perfect kan naar boven van rtl4 en terug zappen nog nooit last gehad altijd beeld misschien heb je hier iets aan

 

 

groeten van T/Q

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...