Ga naar inhoud


"geheim" nummer zichtbaar maken?


RobinHood

Aanbevolen berichten

Bestaat er zoiets als soort nummermelder, die ook de geheime nummers zichtbaar maakt? Voor diegenen die constant lastig gevallen worden en graag willen weten wie dat doen...

Ok, je kan het eventueel via de politie doen. Maar in dit geval wil de persoon zelf graag weten wie de boosdoender is.

Thankx.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier bestaat een functie voor die MCID (Malicious Call ID) heet. Je krijgt hiermee het nummer nog steeds niet te zien, maar je kunt - na het hindelijke gesprek - een code kiezen. Bij de operator (KPN) rolt er dan een log van het gesprek uit het systeem MET het geheime nummer. KPN kan vervolgens die abbonee een brief sturen dat de gesprekken als hinderlijk worden ervaren.

 

Nummer zal KPN niet aan je geven, daar moet je politie of justitie voor hebben.

 

/Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft het slachtoffer al aangifte bij de politie gedaan?


Citaat:
Bestaat er zoiets als soort nummermelder, die ook de geheime nummers zichtbaar maakt? Voor diegenen die constant lastig gevallen worden en graag willen weten wie dat doen...
Ok, je kan het eventueel via de politie doen. Maar in dit geval wil de persoon zelf graag weten wie de boosdoender is.
Thankx.


Waar lijkt het op?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit eens gehad met mn oude vodafone nummer. Ik moest toen 3 tijdstippen noteren wanneer dit voorkwam en dit doorgeven aan vodafone. Men heeft er toen keurig voor gezorgt dat mijn nummer geblokkeerd werd voor de beller. OK, ik weet nog steeds niet wie het was, maar ik was er wel mooi vanaf

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de klantenservice van KPN kun je ook een formulier aanvragen als je door hijgers en ander tuig wordt lastiggevallen.

Je kan nu in ieder geval vast beginnen om de dag en tijd te noteren.

Heb het zelf toen mijn dochter nog in huis was ook meegemaakt.

Heeft wel wat tijd nodig, maar wordt dan wel opgelost.

mvg Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk snap ik het niet: iemand belt JOU op, en zegt niet wie hij is, en de KPN wil jou de identiteit van de beller ook niet geven?

Dat de KPN je geen namen achter geheime nummers geeft als je er naar vraagt begrijp ik, maar dat iemand die JOU opbelt door de KPN wordt afgeschermd wegens privacy-redenen is de omgekeerde wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn telefooncentrales te koop waarin je e.e.a vooraf kunt invoeren.

Hier kun je dus ook een blokkade op geheime nrs. zetten of deze naar een bepaalde toestelpoort leiden.

Op deze poort zet je een antwoord app. met de melding "wil je dat een gesprek door ons wordt beantwoord zet dan de nummerweergave maar aan anders krijg je steeds deze meldtekst"

Op deze manier gaat de lol van de beller er heel snel vanaf.

nadeel is wel dat andere bellers met een afgeschermd nr. ook worden geblokkeerd of de meldtekst te horen krijgen.

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn soms nadelen van deze blokkade, zoals ik zelf onlangs heb meegemaakt.

Er lag een familielid in het ziekenhuis die ernstig ziek was en het ziekenhuis zou ons telefonisch op de hoogte houden. Nu gaan die gesprekken allemaal via een telefooncentrale in het ziekenhuis zelf, waardoor het nummer niet zichtbaar is. Die gesprekken mis je dan wel.

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...