Ga naar inhoud


Wave Frontier: 55 of 90 cm ?


Gast Tim Peeters

Aanbevolen berichten


  • Reacties 243
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
je kan tot 8 lnbs gaan dacht ik en in welke volgorde kan je ze instellen

 

Pak de holles sheet en kijk welke sats je wilt ontvangen dus de meest westelijke en de meest oostelijke, als je voor een T55 onder de 20 blijft in de WF kolom zit je goed zonder kunst en vliegwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
je kan tot 8 lnbs gaan dacht ik en in welke volgorde kan je ze instellen


Pak de holles sheet en kijk welke sats je wilt ontvangen dus de meest westelijke en de meest oostelijke, als je voor een T55 onder de 20 blijft in de WF kolom zit je goed zonder kunst en vliegwerk.


Behalve wanneer je op een T55 posities wilt ontvangen die >4,5 graad van de naastliggende positie liggen. Dan kun je niet om het 'kunst en vliegwerk' heen.

Vr.gr.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

je kan tot 8 lnbs gaan dacht ik en in welke volgorde kan je ze instellen

 

De satcon 10/1 beschikt over 10 ingangen. De volgorde van instellen maakt in principe niet uit.

 

Vr.gr.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok de hispesat had ik er graag bij gehad maar dat zal wel niet gaan warschijnlijk die ga ik beter op mijn andere schotel zetten die ga ik toch laten staan met 1 lnb op dus 8 satelieten op de t55

en 1 sateliet op de gewone schotel dan heb ik de 8 in 1 dicec swiss zeker nodig of nog een andere voor meer of gaat het moeilijk om die andere schotel er tussen te hangen ik wil deze op de dreambox werkend krijgen

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt hier nog maar een week kan ik niets van zeggen.

 

Over het algemeen kunnen de meeste schotels tegenwoordig welk aardig over het nederlandse klimaat zolang ze maar geen beschadigingen hebben.

 

Ook het vervangen van bouten moeren door hun rvs broertjes en zusjes helpt enorm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
weet iemand of de Wave een beetje tegen de NL. weersinvloeden kan: regen etc. Of anders gezegd, is de Wave een beetje roestbestendig? Wie heeft hier ervaring mee (of juist niet, hopelijk :-)


De bouten van een Wave F roesten snel, de mijne is nu bijna 2 en er zijn al moeren veroest denk dat ik ze ga vervangen voor RVS.
De schotel zelf is nog niets ggen roest te bekennen.

Groet g@it
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Deze Smart 2nd edition LNB's zijn inderdaad wat smaller. Onlangs heb ik op de T55 van dit merk/type 2 single LNB's, 2 twins en 2 quads geplaatst (voor Thor, Sirius, Hotbird en voor de 3 Astra's. Ontvangst waardes op de 7020s schommelen tussen de 86 en 92 procent (en ik heb door het slechte weer nog niet echt scherp kunnen afstellen). Ik wil nog wat Alp-lnb's er tussen gaan hangen.

 

Groet, Albert!

Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk eraan om een Wave Frontier aan te kopen om zo met 4 lnb's tegelijk astra1/2/3 en hotbird te kijken. Ik twijfel nog of ik een 55cm of een 90cm zou nemen. Nu heb ik gelezen dat je voor astra2 en hotbird minimum 80cm nodig hebt. Is dat zo of is het ook best te doen met een 55cm?


Welke keuze zou Tim Peters nu eigenlijk gemaakt hebben. Tim ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...