Ga naar inhoud


Wave Frontier: 55 of 90 cm ?


Gast Tim Peeters

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06

hallo SimplySam

 

je schreef:

 

Het is mij niet duidelijk welk gedeelte precies verzaagd moet worden. Misschien zie ik dat op het moment dat ik ermee bezig ben. Ik wil trouwens twin LNB's gebruiken voor 28.2, 26 en 23,5 oost.

 

Ant: Oeps, nu krijgen we het gevaar dat we elkaar niet begrijpen omdat er veel variablele zijn:

Wat er verzaagd moet worden (indien je een haakse [=eigen term, hoor] LNB gebruikt en de naastliggende LNB(-houder) dichterbij staat dan 3 graden bij een T90.

Op de foto zie dat er een schuin gedeelte is weggezagd aan de achterkant. Tevens zijn er aan de zijkanten van het platte plateautje, een schuin stukje afgezaagd.

Door de voorkant en het kleine stukje aan de bovenkant te verwijderen, kan een haakse LNB (bv de DUO van ALPS) WEL draaien om de pastic as indien de beugel op de LNB rail staat.

Zaag je het niet weg dan kan hij niet (goed) draaien, Inderdaad zie je dit pas als je er een LNB inzet.

 

Verder schreef je:

Ik wil trouwens twin LNB's gebruiken voor 28.2, 26 en 23,5 oost.

 

Antw: dat is inderdaad 2 graden en dat gaat niet met LNB's met een normale kop en heb je dus een smalle kop en boddy nodig.

En ook heb je versmalde LNB houders nodig.

 

Je schreef:

Passen de Inverto Black Ultra Twin LNB's op de versmalde houders i.c.m. deze 3 satellieten?

 

Antw:

Ik neem niet niet aan dat je de "Inverto BLACK MultiConnect" ( met de smalle kop) bedoeld, maar die Inverto Black Ultra Twin LNB's met de dikke vookant.

Met deze komen de koppen tegen elkaar en kan je deze niet meer voldoende naar elkaar toe draaien omdat de koppen tegen elkaar komen.

Dus het antwoord: Mijn advies deze niet genbruiken. Technisch kunnen ze misschien iets gevoeliger zijn dan een ALPS ,maar met een ALPS win je dit weer doordat je ze optimaler in kan stellen (naar elkaar toe draaien).

 

je schreef:

Welke twin LNB's zou je mij adviseren? voor de 26 weet ik in ieder geval dat de Inverto Black Ultra een goede keus is.

 

antw:

Mijn advies voor LNB's die dichter dan 3 graden op elkaar staan,is om de ALPS te gebruiken (vanwege hun smalle kop).

Voor "Inverto Black Ultra ", zie mijn antwoord in het vorige paragraaf.

 

Je schreef

iemand beweerde in een andere draad (weet niet meer welke) dat de Inverto Black Ultra Twin beter zou presteren dat de Singel variant! Dat lijkt me sterk. Heeft iemand enig idee?

 

Antw.:

Ik heb dat ook ergens in een test gelezen. Ik meen dat het een test van het blad tele-satelliet is. Google op deze naam maar eens en dan met de toevoeging PDF . Dan zie dat hun blad electronisch wordt uitgegeven en ook in het Nederlands. Zoek daar maar eens als je wat wil weten.

 

Succes.

 

ps. Ik adviseer je de "Inverto BLACK MultiConnect" ( met de smalle kop) om de volgende reden niet als smalle LNB te gebruiken.

(Ik heb hem gekocht en uitgeprobeerd.):

1)De kop is inderdaad smaller maar als je er 2 tegen elkaar plaatst dan zie dat dan niet meer de kop grootte het brobleem is maar de breedte van de behuizing (welke naar beneden gericht is [waar de F-connector aan zit])breder is dan die van een Alps Duo LNB. Hierdoor kunnen de 2 LNB's minder naar elkaar toe gericht worden

Verder nog:

In de kop zit een kleen kuiltje waarij water blijft staan als het regent. Blaas je het water weg dan zie je dat de dempi9ng minder/weg is.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 243
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@DreamSat06

 

Nogmaals dank voor de antwoorden!

 

Ik bedoelde inderdaad de Inverto Black Ultra Twin LNB's en niet de Inverto BLACK MultiConnect. Het is nu duidelijk dat ik de Black Ultra niet moet gebruiken voor de 23.5, 26 en 28.2. Ik denk dat ik ALPS TWIN LNB's daarvoor zal gebruiken.

 

Ik zal deze week de spullen bij Card-writer te Zoetermeer bestellen:

  • WaveFrontier Toroidal T 90 incl. 5 houders € 129,00
  • Polarmount voor Toroidal T90 € 30,00
  • EMP DiSEqC switch 8/1 (2x) € 29,95
  • ALPS twin LNB (5x) € 29,95

Het totaal is ongeveer: € 370,00

 

Weet iemand of ik beter ergens anders (en dan waar) de spullen kan kopen?

 

Wanneer ik de spullen binnen krijg zal ik aan het versmallen van 3 LNB houders werken. Ik zal dan een update geven over hoe het gegaan is.

 

Regards

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan zeker goedkoper.

 

geef in google maar eens satelliet en asten in.

 

Mij is opgevallen dat LNB's in duitsland toch behoorlijk wat goedkoper zijn als in Nederland.

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

let op:

de "Polarmount voor Toroidal T90" wordt vaak al inclusief geleverd (in de doos). Let er dus of deze er standaard bij zit of niet. Dit is per winkel verschillend.

 

Verder wordt de T90 niet per post verstuurd(of slechts op eigen risico), indien je deze bij een internetwinkel koopt.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@firescoob

Bij die satelliet winkel in Asten kom ik inderdaad een stuk goedkoper uit smile

 

@DreamSat06

Ik zal langs die winkel gaan (in Asten) en de T90 incl. Polarmount en de andere artikkelen afhalen. Lijkt me beter dan op eigen risico de T90 per post te laten versturen.

 

Thanks a lot!

 

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je installatie wilt gaan opbouwen denk dan ook eens aan compressie connectoren, wel wat duurder maar minder kans op slecht contact of weersinvloed. zijn in nederland best wel prijzig maar op een Grote amerikaanse veilingsite(geen reclame) al gezien voor 50 stuks rond de $ 10.-

 

kijk maar eens naar volgend topic, prachtige config en ik heb er zelf een hoop van geleerd.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1702908/1

 

MvG

 

Firescoob

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: firescoob
kijk maar eens naar volgend topic, prachtige config en ik heb er zelf een hoop van geleerd.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1702908/1


Deze thread zou verplichte kost moeten zijn voor iedere toekomstige T90 eigenaar.
Al was het alleen maar omdat ik bij Davey op het dak heb moeten afzien

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: firescoob
Als je je installatie wilt gaan opbouwen denk dan ook eens aan compressie connectoren, wel wat duurder maar minder kans op slecht contact of weersinvloed. zijn in nederland best wel prijzig maar op een Grote amerikaanse veilingsite(geen reclame) al gezien voor 50 stuks rond de $ 10.-

MvG

Firescoob


Daar ben ik het mee eens,

maar dan moet je hiervoor wel willen investeren : de tang (ca €23,-), Instelbare coax stripper (ca.€ 12.95) en de compressie f-connector ca € 0,75. Als een set is zoiets voordeliger.

Dus het heeft zeker met de inhoud van je portemonnee te maken en die is niet voor iedereen even groot. crazy
Maar als je een T90 met mountbeugel, LNB's en extra LNB houders enz. optelt dan is het natuurlijk procentueel gezien, weer beperkt.

Deze onderdelen zijn overigens ook verkrijgbaar in NL-internet winkels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Voor mij was de reden van aanschaf van een T55 anders...

 

Heb nu een T90 aan de gevel hangen, over paar maanden verhuizen. Majesteit wil dat grote ding niet meer, dus daar komt dan een T55 (reeds gescoord voor zegge en schrijve vijfenveertig eurootjes) te hangen. Goed zat.

 

Voorts nog even met 'droge ogen' gekeken naar welke satellieten onmisbaar zijn, tsja, dan kom ik uit op 28.2/23.5/19.2/13 gaat straks met nwe quad LNBs ipv de singles die ik nu heb. Dus moest toch al aan de gang, dan maar alles nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de T90 inmiddels opgehaald. Gisteren begonnen met het versmallen van 3 LNB's(zoals @DreamSat06 heeft beschreven - zie eerdere reacties). Ik moet alleen nog de slanglemmen aan de houders lijmen.

 

Vandaag 4x grinttegels naar het dak gebracht.. dat was een zware klus frown . Richten van de T90 moet nog gebeuren.

 

Ik heb met 1 ALPS TWIN LNB in het midden alvast naar de satellieten die ik wil ontvangen gezocht. De 19.2 / 13 / 23.5 en 28,2 kon moeiteloos gevonden maar de 26 kon ik niet vinden. ik heb lang zitten schuiven maar niks.

  • Wat doe ik fout?
  • hoe kan ik de 26 oost vinden?
  • kan iemand de 26 oost met een ALPS Twin LNB i.c.m. T90 ontvangen?
Thanks in advance wink

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SimplySam
  • Wat doe ik fout?
  • hoe kan ik de 26 oost vinden?
  • kan iemand de 26 oost met een ALPS Twin LNB i.c.m. T90 ontvangen?
Thanks in advance wink



@SimplySam,

26 Oost is voor ons een zwakke satelliet en veel moeilijker te ontvangen dan 13 Oost/19 Oost/23 Oost/28 Oost.

Een andere lnb zou iets kunnen helpen, bijvoorbeeld de Inverto Black Ultra.
Denk ook aan de skew (draaiing om zijn as) van de lnb.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz bedankt voor je reply

 

De Inverto Black Ultra past niet tussen twee ALPS Twin LNB's anders had ik hem gebruikt.

 

Het gaat om het ontvangen van de 23.5 / 26 / 28.2 oost. Ze zijn heel dichtbij elkaar. Vandaar het versmallen van de LNB houders en het gebruiken van smalle LNB's (ALPS twin).

 

Heeft iemand hier ervaring met het ontvangen van de 26 oost met een ALPS LNB?

 

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SimplySam

Heeft iemand hier ervaring met het ontvangen van de 26 oost met een ALPS LNB?


@SimplySam,

Of het met een ALPS lnb is weet ik niet maar hier meldt hvdh dat hij 26 Oost ontvangt met een WaveFrontier T90.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...