Ga naar inhoud


Wave Frontier: 55 of 90 cm ?


Gast Tim Peeters

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: karamanli67
Ik heb sinds vandaag T90 met SAB Disecq 10/1 8 lnb aangesloten maar met dreambox 800 krijg ik niet voor elkaar. Ik heb op het forum wat informatie gezocht en gevonden maar werkt nog steeds niet alles. Met Azbox Premium heb ik alle satelliten zonder probleem ingesteld. Wat doe ik verkeerd met Dreambox 800 ? Hier onder korte omschrijving van mijn instelling.

Geavanceerd
Disecq 1.1
Lnb 1 astra 19 input 1 AA
Lnb 2 astra 23,5 input 2 AB
Lnb 3 astra 28,2 input 3 BA
Lnb 4 eutelsat 3A input 4 BB
Lnb 5 thor 0,8 input 5 AA
Lnb 6 Turksat 42 input 6 AB
Lnb 7 hotbird 13 input 7 BA
Lnb 8 Sirius input 8 BB

Astra 1 Astra 3 Hotbird en Thor heb ik ontvangst maar andere lnb's heb ik geen onvangst heeft iemand een idee wat ik fout doe ?


In welke modus staat die sab10/1?

Normaal wordt ie uitgeleverd in modus 5 en daar kunnen de DM boxen nix mee.
Voor dm boxen moet ie in modus 2 geprogged worden

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 243
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Ik wil een T55 aanschaffen (De T90 kan ik niet kwijt).

 

Heb slechts 1 vraag. Kan ik 13 en 9 oost alletwee kwijt op de T55 of zitten die te dicht naast elkaar wat betreft LNB ruimte?

 

Alvast bedankt!

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb momemteel een Triax 110 met motor en wil overstappen naar Wavefrontier met als doel het ontvangen van:

 

via de Wavefrontier:

- 13°E

- 19,2°E

- 23.5°E

- 26°E

- 28,2°E

 

en via de Triax de 7°W (zonder motor, weet niet wat ik daar verder mee moet).

 

Mijn vragen:

 

1. zou dit met de Wavefrontier T90 lukken gezien het feit dat 23.5, 26°E en 28,2 heel dichtbij elkaar zijn?

 

2. welke LNB's moet ik gebruiken?

 

Regards

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SimplySam,

 

1) De Wavefrontier T55 valt af aangezien daar geen ontvangst van Badr 26 Oost mee mogelijk is.

 

2) Er zijn heel smalle Alps lnb's verkrijgbaar maar die schijnen bij regen al heel gauw niet goed meer te voldoen.

Wellicht is het voor "gewone" lnb's met tie-wrap(s) mogelijk.

Bij gebruik van "gewone" lnb's zou ik met name voor de 26 Oost positie de Inverto Black Ultra willen aanbevelen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cashnoflow
Geen probleem. Is 4 graden.


Nou... Helemaal geen probleem is het ook niet. Bij mij raken de LNB's 19,2 en 23,5 elkaar. Bij recht uitgerichte LNB's is de afstand tussen twee LNB's tegen elkaar ongeveer 4,5 graden (3 graden bij de T90), Je kunt dat compenseren door de LNB's iets over de verticale as te draaien, zodat ze naar elkaar toe wijzen. De ontvangst is verder prima, dus dit is geen reden om van een T55 af te zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@sattaz bedankt voor de tips!

Citaat:

Wellicht is het voor "gewone" lnb's met tie-wrap(s) mogelijk.

  • Bedoel je dat voor 26°E de LNB niet met de meegeleverde LNB houder vastzet moet worden maar gewoon met tie-wraps? staat ie op die manier dan goed vast vraag ik me af?
  • Ik neem aan dat niet alle 5 LNB's (voor 13°E, 19,2°E, 23.5°E, 26°E en 28,2°E) van die smalle Alps type moeten zijn?

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: maja
Je zou eigenlijk zoiets moeten hebben. Zie de mooie beugels.


Voor een alternatief wanneer de beugels dicht op elkaar moeten zitten :
zie de presenatie "Afstellen van schotels (inclusief T90) " , blz 182 t/m 185

Deze installatie bestaat uit een combibinatie van 2xT90's met 31 LNB's. Dus diverse erg dicht op elkaar.

Zie http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php.


Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Je zou eigenlijk zoiets moeten hebben. Zie de mooie beugels.

Op de foto "dl2et29d.jpg" ziet het er inderdaad heel mooi uit. Alleen hoe kom ik aan die LNB houders en de beugel waar de LNB's op gevestigd zijn?

Origineel bericht van: DreamSat06

Voor een alternatief wanneer de beugels dicht op elkaar moeten zitten :
zie de presenatie "Afstellen van schotels (inclusief T90) " , blz 182 t/m 185

Deze installatie bestaat uit een combibinatie van 2xT90's met 31 LNB's. Dus diverse erg dicht op elkaar.

Zie http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php.
Succes

Handige link. Ik vind het alleen jammer dat het niet uitgebreid is uitgelegd hoe je de LNB houders kunt versmallen (blz 182 t/m 185).

Heeft iemand hier dat al gedaan? kan er een kleine howto over hoe je de LNB houders kan versmallen geschreven worden? dat zou heel fijn zijn!

Bedankt voor de afgelopen reacties en zeker ook de komende wink

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: SimplySam

Handige link. Ik vind het alleen jammer dat het niet uitgebreid is uitgelegd hoe je de LNB houders kunt versmallen (blz 182 t/m 185).

Heeft iemand hier dat al gedaan? kan er een kleine howto over hoe je de LNB houders kan versmallen geschreven worden? dat zou heel fijn zijn!

Bedankt voor de afgelopen reacties en zeker ook de komende wink


Als je de dia’s goed bestudeerd zie mogelijk al hoe dit gedaan is. Blijkbaar niet duidelijk genoeg; daarom…
1) Je koopt slangenklemmen met de maat 26-38.
Deze zijn er in gegalvaniseerde uitvoering (ca € 1,35 meen ik)of in roestvrij staal (ca €3,35 meen ik dat ze kosten).
Note: ter voorkoming van roest kan je deze na afloop van de montage inspuiten met Blanke tectyl. Werkt prima.

2) De bovenkant van de kunststof beugel haal je er af en heb je niet meer nodig.

3) Eventueel kan je ook nog iets van de zijkanten van de onderbeugel afzagen (b.v. m.b.v. een decoupeerzaag). Zie de foto op dia 182.
Dit kan ook later doen als de lijm uitgehard is . B.v. na het uitharden van de lijm.
De breedte is afhankelijk hoe dicht de LNB’s op elkaar komen te staan. Smaller dan 42 mm moet het niet maken. Zie foto’s op dia 182.

4) Ruw de kunststof ronding waar de Slangenklem op moet komen, op (m.b.v. schuurpapier)
Het gedeelte van de slangen klem wat op de kunststof gelijmd wordt, moet ook opgeruwd worden.

5) Draai de slangenklemmen zover open dat ze een diameter hebben van 40 mm (de maat van de LNB-kop)

6) Koop 2 componenten lijm die voor kunststof en gegalvaniseerd metaal geschikt is. Hier is Kombi Power van Bison gebruikt zoals je ziet.
Meng deze volgens voorschrift en breng een hoeveelheid aan op de kunststof onderklem welke opgeruwd hebt.
Plaats de slangenklem met opgeruwde gedeelte, op de onderste kunststof ring.
De slangenklem is aan de beide zijkanten iets naar buiten gebogen. De kunststof beugel past precies tussen de beide zijkanten van de slangenklem, die iets naar buiten gebogen zijn.
Aangegeven met 2 rode pijlen op dia 182.
Druk de slangenklem goed en vlak aan. Kijk aan de smalle zijkant de slangenklem en de kunststof beugel in elkaars verlengde staan aan dat deze aan de en leg deze voorzichtig neer.
Tip: Leg de kunststof beugel met het aangegoten kunststof pennetje naar boven en tevens een muntstukje onder het blauwe aandraaigedeelte van de slangenklem. Hierdoor komen de slangenklem en de kunststof beugel, in elkaars verlengde te liggen tijdens het uitharden.
Duidelijk?

Att. Zorg dat de slangenklem met een diamater van 40 mm openstaat en het schroefgedeelte niet vlak gepositioneerd wordt maar iets uit het midden (ongeveer op 7 minuten voor het heel). Zie dia 182 de foto 2e van rechts , onderin . Dat is aar er maar een opstaat. Die hoek moet je ongeveer hebben.
Die hoek is handig om later met de schroevendraaier makkelijk de slangenklem makkelijk aan te kunnen draaien om de LNB vast te zetten.

7) Laat de lijm uitharden (zie gebruiksaanwijzing van de lijm.)
Eventueel kan je ook na het uitharden nog een gedeelte van de beugel afhalen (decoupeerzaag) dat deze smaller wordt (ca 42mm). Zie punt3.

Verder Dia 183:
Als je een single ALPS LNB gebruikt is dit niet nodig omdat de LNB bestaat uit een rechte huls.
Als je echter een Twin of Quad LNB beruikt zie je dat deze nog een gedeelte onder de rechte huls heeft. Ik noem dit een haakse LNB. Zie foto links en rechts op Dia 183.
Zo hebben andere merken ook hun single LNB’s ook als een haakse LNB uitgevoerd.

Een haakse LNB heeft een probleem met versmalde LNB-Houders (zoals boven beschreven) en dat is dat deze niet (goed) kunnen draaien op het kunststof gedeelte wat op de T90 rail staat.
daarom is dit ondergedeelte verzaagd, zie de diverse foto’s op dia 183.

Het resultaat staat op Dia 184.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Ja?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@DreamSat06

 

Hartelijk dank voor deze beschrijving. Ik ben echt verrast door je uitgebreide uileg en vele tips.

 

Het einige wat voor mij niet helemaal duidelijk is is het stukje over de haakse LNB's:

 

Origineel bericht van: DreamSat06

Een haakse LNB heeft een probleem met versmalde LNB-Houders (zoals boven beschreven) en dat is dat deze niet (goed) kunnen draaien op het kunststof gedeelte wat op de T90 rail staat.

daarom is dit ondergedeelte verzaagd, zie de diverse foto’s op dia 183.

  • Het is mij niet duidelijk welk gedeelte precies verzaagd moet worden. Misschien zie ik dat op het moment dat ik ermee bezig ben. Ik wil trouwens twin LNB's gebruiken voor 28.2, 26 en 23,5 oost.

  • Passen de Inverto Black Ultra Twin LNB's op de versmalde houders i.c.m. deze 3 satellieten?
  • Welke twin LNB's zou je mij adviseren? voor de 26 weet ik in ieder geval dat de Inverto Black Ultra een goede keus is.
  • iemand beweerde in een andere draad (weet niet meer welke) dat de Inverto Black Ultra Twin beter zou presteren dat de Singel variant! Dat lijkt me sterk. Heeft iemand enig idee?
Ben zeer benieuwd naar de antwoorden smile

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...