Ga naar inhoud


Regionale omroepen op de satelliet !!


Joh@n

Aanbevolen berichten

Ik ben ook blij met regionalen op de satelliet vanaf december, alleen ik wil ook een lans breken voor onze lokale radio. Zou er niet een mogelijkheid zijn om met lagere bitrate ook lokale omroepen mee te nemen. Nou zijn dat er erg veel, maar je zou kunnen denken aan een roulerend systeem waarbij alle lokale omroepen bij tourbeurt een aantal maanden te ontvangen zijn om zodoende ook de behoefte en interesse te meten van lokale radio op de satelliet. Er zitten veel haken en ogen aan, dat weet ik al, voordat iedereen mijn verhaal gaat afkraken, maar het is een idee die het overwegen waard is. Tevens kan je vanuit een andere invalshoek kijken en zeggen, als de regionale omroep op de satelliet mag, dan maakt de regering het ook mogelijk dat de lokale radio op zijn minst in een goede kwaliteit op het internet te ontvangen is. Dat zou om mijn eigen verhaal gelijk maar weer te bekritiseren ook een optie zijn. Alle lokalen op 128K !!!

Lijkt me strak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Ik ben ook blij met regionalen op de satelliet vanaf december, alleen ik wil ook een lans breken voor onze lokale radio. Zou er niet een mogelijkheid zijn om met lagere bitrate ook lokale omroepen mee te nemen. Nou zijn dat er erg veel, maar je zou kunnen denken aan een roulerend systeem waarbij alle lokale omroepen bij tourbeurt een aantal maanden te ontvangen zijn om zodoende ook de behoefte en interesse te meten van lokale radio op de satelliet. Er zitten veel haken en ogen aan, dat weet ik al, voordat iedereen mijn verhaal gaat afkraken, maar het is een idee die het overwegen waard is. Tevens kan je vanuit een andere invalshoek kijken en zeggen, als de regionale omroep op de satelliet mag, dan maakt de regering het ook mogelijk dat de lokale radio op zijn minst in een goede kwaliteit op het internet te ontvangen is. Dat zou om mijn eigen verhaal gelijk maar weer te bekritiseren ook een optie zijn. Alle lokalen op 128K !!!
Lijkt me strak.


Lokaal houdt in: voor een beperkt gebied. T'is al heel wat dat Regionaal op de satelliet gaat gezien het enorme bereik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

't is al heel wat dat de regionalen er op komen vind ik enigszins onzin. Je ziet ook in Duitsland dat regionale versies van de publieke omroep en zelfs ook echte regionale zenders weldegelijk te vinden zijn op de satelliet. Ook regionale radiozenders zijn er te vinden. Zelfs een paar lokale omroepen. Daarbij komt dat wij als Nederlanders graag onze "eigen" zenders kunnen blijven ontvangen ook als we in het buitenland zijn of ergens anders in Nederland. Het zou al heel wat beter zijn als de lokalen in ieder geval ergens de mogelijkheid toe krijgen en niet gebonden blijven aan de al oude analoge verspreiding door de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het zou al heel wat beter zijn als de lokalen in ieder geval ergens de mogelijkheid toe krijgen en niet gebonden blijven aan de al oude analoge verspreiding door de lucht.


Analoge radio blijft op z'n minst tot 2015 bestaan zodat je alleen maar een draadantenne nodig hebt om je lokale radiozender te ontvangen.
Daarnaast kunnen ze digitaal via internet "uitzenden". Meer dan genoeg mogelijkheden dus voor de lokalen.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
't is al heel wat dat de regionalen er op komen vind ik enigszins onzin. Je ziet ook in Duitsland dat regionale versies van de publieke omroep en zelfs ook echte regionale zenders weldegelijk te vinden zijn op de satelliet. Ook regionale radiozenders zijn er te vinden. Zelfs een paar lokale omroepen. Daarbij komt dat wij als Nederlanders graag onze "eigen" zenders kunnen blijven ontvangen ook als we in het buitenland zijn of ergens anders in Nederland. Het zou al heel wat beter zijn als de lokalen in ieder geval ergens de mogelijkheid toe krijgen en niet gebonden blijven aan de al oude analoge verspreiding door de lucht.


Je moet NL niet gaan vergelijken met Duitsland...

Bovendien hebben Lokale omroepen een licentie voor uitzenden op hún grondgebied. Op de kabel mogen ook geen andere lokale omroepen (ook al roept UPC dat de toekomst digitaal ook lokale zenders gaat bieden...dat is alleen maar een promotie-praatje)

En als het al mocht zal in de meeste gevallen de interesse gering zijn, de kosten er al hélemaal nooit tegenop kunnen wegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokale omroepen hebben wel de mogelijkheid een stream te zetten op internet. Radio wordt ook steeds meer een medium dat via internet zijn luisteraars heeft.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten de lokale omroepen dan eerst maar een volledig eigen programma brengen en niet de regionale omroep doorprikken. Ik weet waar ik het over heb werk zelf bij een lokale omroep die toevallig niet de regionale omroep (meer) doorprikt, maar wel veel herhaald. en de non-stop computers verder de rest is ook niet echt nodig om door te prikken.

bovendien zijn er verder nog genoeg omroepen die het maar net redden, daarvaar kost het gewoon te veel (niet alleen financieel, maar ook inspanning van vrijwiligers) om op satelliet te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een lokale omroep op de satelliet zou gaan, dan zal die alles moeten coderen en alleen voor de mensen van de plaats waar ze uitzenden de mogelijkheid om te luisteren bieden.

 

Alle lokale omroepen zenden ten opzichte van regionale/provinciale omroepen veel muziek uit, wat denk je dat Buma Stemra gaat doen???

 

Kassa

 

Dan heb ik het nog niet gehad over de kosten om het mogelijk te maken.

 

Kassa x 1000

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Toch een beetje raar van Lk1zhm om dit zo zonder bronvermelding als "laatste nieuws" te publiceren moet ik zeggen (in rood nog wel!).

Als je de hele draad gelezen had was het je duidelijk geworden dat dit een bericht uit de begintijd van dit verhaal was, met zoals al vermeld wordt de wonderlijke giskunst van Satellifax erbij. Dus Lk1zhm: voortaan niet zo hoog van de toren blazen en op zijn minst aan bronvermelding doen.

Sory had ik vergeten de bron die ik vond was van CDS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokale omroepen hoeven niets te coderen... zolang ze eigen producties uitzenden mogen ze het zelfs over de hele wereld uitzenden. Nederland 1 t/m 3 zijn gecodeerd omdat ze eenmaal (buitenlandse) films uitzenden, waarvan alleen rechten in Nederland zijn betaald....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sory had ik vergeten de bron die ik vond was van CDS.


Nu vertel je echt klinkklare onzin hoor Lk1zhm!

Dit uiterst vage bericht is nooit via CDS verschenen.

Zoals gemeldt komt het via Radio.nl en Satellifax de wereld in en het dateert nog van Augustus. Waarom beweer je dat je dit half september bij CDS gelezen hebt (het was namelijk een citaat)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@chukky2...

 

Dit heeft meer Historische achtergronden. Daarom zit BBC-1 en BBC-2 ook nog "semie-legaal" op de kabel en zo geldt dat ook voor de Duitse zenders... Gewoon omdat deze vroeger voor 198nogwat die al op de kabel waren en ontvangen konden worden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is ondertussen al bekend of Omroep Brabant nu wel of niet mee gaat doen?

 

En aan sommige mensen die zeuren.. Astra 19,2 of 23,5, het kan me geen biet schelen, als het er maar op komt. Nu moeten we hier gewoon gedwongen naar kabel kijken omdat veel mensen niet zonder Omroep Brabant willen. DiSEqC is niet zo moeilijk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...