Ga naar inhoud


[xp] zerofill programma voor een te verkopen schijf


Dagger38

Aanbevolen berichten

ik wil een oude computer verkoopsklaar maken.

Daarvoor moet eerst de harddisk gereinigd worden.

 

Met welk programma ben ik zeker dat nadien mijn bankierprogramma niet meer kan teruggehaald worden?

Schijf is een sata1 maxtor

 

Ik heb het programma MAXBLAST waar een zerofill utility op zit , maar voor een 80 gig disk kost me dit +- 3 uur (10 uur + bij een 300 gig)

 

Wat raden jullie aan?

 

dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kan Killdisk gebruiken (weet niet of ik de link hier mag geven want er is een Gratis en Betaal versie van). maar ik weet niet of het hiermee sneller zal gaan.

 

wat deze programma's doen is verschillende keren random data (of met een bepaald algorythme of gewoon 1111 en dan 000) op de drive schrijven zodat je bijna zeker bent dat de vorige data eraf is.

 

maar hoe beter je wil wissen hoe langer dit natuurlijk zal duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik wil een oude computer verkoopsklaar maken.
Daarvoor moet eerst de harddisk gereinigd worden.

Met welk programma ben ik zeker dat nadien mijn bankierprogramma niet meer kan teruggehaald worden?
Schijf is een sata1 maxtor

Ik heb het programma MAXBLAST waar een zerofill utility op zit , maar voor een 80 gig disk kost me dit +- 3 uur (10 uur + bij een 300 gig)

Wat raden jullie aan?

dagger38


Heel simpel stond er windows op even partitie killen linux formaat formateren daarna partitie weer killen en leeg laten, de rest doet de nieuwe eigenaar wel zolang de hd maar active staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

snap het probleem ook niet.

als je niet zo bang bent dat je buurman aan je gegevens kan doe je gewoon een simpele reformat (bijv. met de installer van WindowsXP) en dan ben je klaar.

 

ben je echter bang dat je buurman met "forensic disk recovery software" gaat proberen om je data terug te halen (maar welke buurman zou dit nu gaan doen, tenzij je bij. bij Staatsveiligheid werkt) kan je altijd KillDisk proberen (de commerciële versie heeft een vernietigingsmethode goedgekeurd door de Amerikaanse Overheid dus dat zal wel zeker een secure delete doen van de data) en dat het dan 3 uur of meer in beslag neemt dat neem je er dan toch met plezier bij ??

 

gewoon KillDisk staren vanaf een bootdisk en dan gaan slapen en als je wakker wordt zal je al een heel goede buurman nodig hebben om dat terug te halen (misschien dat de CIA ofzo het nog wel kan maar dat zullen ze nooit bekend maken als dat zo is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen neen neen neeen... bang ben ik alleen dat men mijn bankgegevens kan terughalen

Maar na mijn bezoek aan een beurs gisteren kun je dus beter de disk zelf vernietigen en voor een paar (euro)tientjes een nieuwe kopen..

 

Voor de rest test ik killllldisk wel eens uit.

 

Trouwens justitie? wasda ... aaah ja da zijn die mannen die zwaar kriminelen laten een huisbezoekje afleggen , met de bedoeling dat ze na een weekend terug naar de gevangenis komen whoehahahah (ach ja Belgie he!)

 

Dien andere tiest die ja daar noemt ken ik niet

 

Maar niet gepanikeerd ik test killdisk uit en dan mag het voor mij hier op slot

 

VVREEEEED bedankt altegader

 

groenten

DAgger 38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pc opstarten aan de hand van Knoppix live cd...en shred aanroepen.Shred overschrijft al de bestaande data 25 maal,zodat de kans dat deze oude gegevens terug naar boven kunnen gahaald worden bijna "nihil" zijn...alleen de tijd dat die erover doet is lang.Zo duurt een floppy clearen van alle data 20 minuten.

 

To "shred" a hard drive with Knoppix you would simply go to a command line and type:

 

shred -verbose /dev/hda

 

waar /dev/hda de harde schijf is die je wil schoonvegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog gekker:

Ik herriner me een geval waar een hacker door de feds was overrompeld.

hij het dak op met zijn lap(ter)top , en dumpen die handel 5 stories high...

 

Ze recuperen een beschadigde drive , en gaan aan het werk.

De schijven worden in een stofvrije ruimte verwijderd en in een soort van blue ray speler gemonteerd (!!laser!!)

 

Die laser tast de schijven af en haalt onder de krassen en breuken data te voorschijn????

 

Ik weet dat drives met magnetisme werken , dus hoe kan een laser een magnetisch spoor te voorschijn brengen en nog sterker lezen???

 

Was een duits technisch programma over data recoverie

 

Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

de beste manier om data te wissen is de "Gutmann's algorithm" en is goedgekeurd door de Amerikaanse DOD (Department of Defence).

 

ik heb ooit eens op een site gelezen (die over deze methode ging) dat de FBI (bijv.) met speciale aparatuur (microscoop e.d.) idd zeer vaak nog bepaalde data kan terugvinden en sommigen beweren zelfs dat ze ALLES wat er ooit op de drive heeft gestaan kunnen terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...