Ga naar inhoud


KPN analoge lijn nu opzeggen en toch later Internet?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de vele adviezen en goede tips. Het is voor mij nu duidelijk dat ik voorlopig KPN BelBudget handhaaf want in principe zijn we toch nog steeds redelijk van KPN afhankelijk v.w.b. een drager voor het Internet.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Hoe je het ook wend of keert, je moet ALTIJD gebruik maken van die telefoonlijn van KPN. Die telefoonlijn is en blijft van KPN en loopt direct naar de wijkcentrale en die is van.... vul maar in En wat ze daar in die telefoonschuur verder doen met de signalen dat zal me een zorg zijn, en hoe en via wie ze de rekening naar jou sturen maakt niet uit KPN vangt gewoon


Ja, ik zie dat toch anders eerlijk gezegd. Als je je telefonie opzegt en dus een non-line-sharing ADSL-verbinding hebt, is dat kabeltje weliswaar nog onder beheer van KPN, maar je hebt geen f**k meer met ze te maken. Jij betaalt aan je ISP, zij aan het DSL-netwerk en die weer aan KPN. Dat is overigens puur voor onderhoud als we het officiële standpunt daarin moeten geloven. Dat onderhoud is ineens stukken goedkoper als je wel KPN telefonie hebt dus.

Overigens ís het natuurlijk niet zo heel gek dat zij er geld voor krijgen, dat kabeltje is daar ooit door hen aangelegd en zoals al gezegd ze doen er het beheer van. Ik ben ook geen fan van KPN maar sommige mensen hier hebben wel een enorme afkeer van ze. Ik kan maar één ding zeggen: Ik ben blij dat we hier in huis weer gewoon telefonie dat direct over dat kabeltje loopt hebben, een jaar Wanadoo/Orange was erg genoeg, namelijk. Een BelvrijAltijd PSTN-abonnement i.c.m. ADSL (van BBNed) via mijn werkgever (tegen persooneelstarief dus) is een stuk goedkoper en betrouwbaarder namelijk. Maar goed, da's off-topic.

Wat ik simpelweg bedoelde, is dat je KPN helemaal niet nodig hebt voor ADSL. Dat kabeltje is onder hun beheer, maar als daar iets mee is gaat het aansturen van KPN ook via je DSL-provider. Het is niet anders, het zou anders kunnen maar dan moeten de andere DSL-providers eigen centrale's gaan wegzetten en kabels in de grond leggen, behalve de kosten zouden ze daar nooit toestemming voor krijgen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...