Ga naar inhoud


[TF7700CI / PVR] HDTV ontvanger uit eind dit jaar.


Gast Ronald Janssen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 175
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik lees op satplaza.com dat Hellas met een bitrate van 43,200 Mbit gaat uitzenden.

Volgens de spec van de 7700 Specs gaat deze bij S2 modulatie niet verder dan 30 Mbit.

Dus de vraag is: komen we er over niet al te lange tijd weer achter dat we met deze ontvanger niet alle HDTV-kanalen kunnen ontvangen?

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Was vrijdag even 2 minuten weg.

En wat denk je licht er een schrijven van TNT Post in de bus

 

Zij konen mijn nieuwe ontvanger niet afleveren.

 

Nu moet ik tot woensdag wachten. BALEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de link hierboven zie ik dat deze ontvanger tevens in staat is de multifeed van Premiere weer te geven.

Weet iemand of deze ook in staat is de multifeed van oa BBC news te draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb deze ontvanger sins vandaag in huis.

 

Eerste indruk, zeer goed.

Testkanaal bekeken in HD, ziet er heel strak uit Scherp

 

Heb de ontvanger natuurlijk via HDMI en voor geluid optich

aangesloten. werkt er goed.

 

mochten er vragen zijn, dan wil ik die wel beantwoorden, voorzover dat nij mij mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb deze ontvanger sins vandaag in huis.

Eerste indruk, zeer goed.
Testkanaal bekeken in HD, ziet er heel strak uit Scherp

Heb de ontvanger natuurlijk via HDMI en voor geluid optich
aangesloten. werkt er goed.

mochten er vragen zijn, dan wil ik die wel beantwoorden, voorzover dat nij mij mogelijk is.


Is hij voorzien van de nieuwe HDMI 1.3 aansluiting of de oude HDMI 1.2?


Citaat:
De zeven HDMI oprichters (Hitachi, Ltd., Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. (Panasonic), Royal Philips Electronics, Silicon Image, Inc., Sony Corp., Thomson, Inc. and Toshiba Corp.) ) hebben een grote update laten verschijnen voor de HDMI-standaard, de digitale interface voor hoge resolutie consumenten elektronica. HDMI 1.3 opent de deur naar perfecte levendige kleurweergave en helderheid en zorgt er tevens voor dat dialoog gelijkloopt met de lipbewegingen van acteurs. Sony heeft inmiddels al beloofd de PlayStation 3 met de nieuwe standaard uit te rusten.

Tot op heden kan een digitaal signaal via een HDMI-aansluiting alleen beelden met 24-bit kleuren doorsturen. Of anders gezegd: via HDMI kunnen er simultaan 'slechts' 16.777.216 kleuren op het scherm staan. Dat lijkt veel, maar eigenlijk is dat te weinig om het menselijke oog in alle omstandigheden te kunnen overtuigen. Bij beelden met veel geleidelijke kleurschakeringen kan nog altijd het zogeheten 'banding'-effect ontstaan.

Bij de nieuwe HDMI 1.3-standaard kan een beeld een kleurdiepte van 30-bit (1.073.741.824 kleuren) tot 48 bit (281.474.976.710.656 kleuren) hebben. En dat is voldoende om het oog te misleiden. Om dergelijke kleurdieptes mogelijk te maken, moest de HDMI-standaard echter een stuk sneller worden. In de 1.3-versie van de standaard is de bandbreedte opgetrokken van 4,95 naar 10,2 gigabit per seconde door de bussnelheid te verhogen. Bijkomend voordeel is dat HDMI nu raad weet met hogere resolutiebeelden.

Andere nieuwigheden in de standaard zijn een ingebouwde lip sync, waarbij het audiospoor beter afgestemd wordt op de video, en ondersteuning voor zogenaamde lossless audio, zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. Voor pc-gebruikers is de nieuwe mini-HDMI-aansluiting goed nieuws, want hierdoor wordt het gemakkelijker om een grafische kaart te bouwen die een HDMI-scherm aanstuurt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...